Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  47
Side 27 av 60 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1198
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg ville tatt jobben med ekstra gips. Nå er jeg også enig i at det virker ganske bra dempet slik du beskriver det. Men jo mer jo bedre.. bedre "safe than sorry". Da vet du at du har gjort så mye du kan. Det er verre hvis du etterpå angrer og tenker at kanskje det hadde vært bedre om du hadde tatt den ekstra jobben...
    Absolutt!

Hilsen en som angrer...:roll:

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Absolutt!

Hilsen en som angrer...:roll:
    Problemet er at jeg har endel gulvvarmerør som ligger på kryss og tvers som er festet til underkant av bjelkelaget. Dette medfører masse ekstra arbeid med gipsingen. Mulig jeg kanskje bare gipser topp vegg opp mot bjelkelaget. Jeg må vurdere helheten her også: behovet for lyddemping vs økonomi/tid.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke forstyrrer naboer, og håper jo å se mest mulig film sammen med familien. Eneste behov for ekstra lyddemping er når Fru D. sover og jeg skal se film alene.

Bruker jeg 10k ekstra nå så vil det forskyve byggetiden med 2 måneder minst, samt utsette kjøp av pj/lerret kanskje enda en måned.

Nye hus er bra isolert og jeg bor jo på landet :-)
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planer for helgen

Jeg har rundt 10 tuber montasjelim liggende etter husbyggingen. Ser ut som det blir en tur å kjøpe gips likevel for å lime disse i bjelkelaget "Kenti-style" likevel. Tenkte å lime gipsen direkte til sponplaten i himlingen for så å fuge rundt. Tør ikke skru i nærheten av gulvvarmekable. Det blir også en fin anledning til å teste Ryobi fugepistolen litt
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som du blir arbeidsledig med det første
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Virker ikke som du blir arbeidsledig med det første
    "Idle hands are the Devils workshop."

Kommer du innom for en kopp kaffe en dag?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    .
    Jeg er ganske sikker på at jeg ikke forstyrrer naboer, og håper jo å se mest mulig film sammen med familien. Eneste behov for ekstra lyddemping er når Fru D. sover og jeg skal se film alene.
    Ja, det er fru T-forstyrrelser jeg sliter med. Jeg ser som regel film alene etter at familien har lagt seg. Men problemet oppstår når du har skrudd opp slik at du har en klar og tydelig dialog, og det smeller til med en eksplosjon eller et lite tog-kræsj. Da våkner resten av huset, og du synker ganske dramatisk på meningsmålingene hvis kona har tidligvakt dagen etter... :|

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Idle hands are the Devils workshop."

Kommer du innom for en kopp kaffe en dag?
    Passer det en dag i neste uke? I morgen får jeg neppe fri, madammen fyller år, og søndag skal jeg være elektriker hos noen venner om de ikke de tar skade av El Cuero konsert i morgen. Mandag/tirsdag ?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer det en dag i neste uke? I morgen får jeg neppe fri, madammen fyller år, og søndag skal jeg være elektriker hos noen venner om de ikke de tar skade av El Cuero konsert i morgen. Mandag/tirsdag ?

Tirsdag kan jo passe. Legger tassen litt over 1900.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å finne fram Får ringe deg om jeg kjører meg bort

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å finne fram Får ringe deg om jeg kjører meg bort
    Kanskje vi skal ta mandag i stedet? Fru D er i Trondheim da så vi slipper å tute ørene hennes fulle med hifi-prat.

Har også startet med å gipse taket i kinoen. Ble litt mekking av diy hjelpemidler for å få dette til å funke. Legger ut bilder når jeg har kommet litt lenger. Må legge 3,6 løpemeter for så å vente til limet tørker. Tar litt tid da. På hverdager klarer jeg 1-2 runder, i helgene 3-4 per dag. Må kun lime gipsen til taket da det er gulvvarme i det og jeg tør ikke skru. Håper virkelig ikke limet løsner når gulvvarmen fyrer seg opp.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får flyttet på oppdraget i morgen kveld, regner med at det skal gå i orden

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der gikk det i orden Snakkes i morgen da

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der gikk det i orden Snakkes i morgen da
    Flott. Tar du med noe musikk/filmklipp hvis vi skal leke litt med Miles?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg finner noe

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må kun lime gipsen til taket da det er gulvvarme i det og jeg tør ikke skru. Håper virkelig ikke limet løsner når gulvvarmen fyrer seg opp.
    Skjønner godt at du ikke vil skru opp i taket. Men en idé kunne kanskje være å, i tilleggg til å lime, legge enkle lekter under gipskantene som skrus inn i takbjelkene. Da vil du kunne gå videre uten å måtte vente på at limet tørker. Lektene vil også klemme gipsen og sørge for at den holdes på plass.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Skjønner godt at du ikke vil skru opp i taket. Men en idé kunne kanskje være å, i tilleggg til å lime, legge enkle lekter under gipskantene som skrus inn i takbjelkene. Da vil du kunne gå videre uten å måtte vente på at limet tørker. Lektene vil også klemme gipsen og sørge for at den holdes på plass.
    Godt forslag. Har faktisk testet dette, men bjelkene er cc30 så jeg sliter litt med å få drillen opp der. Jeg har imidlertid laget meg et pressesystem,
    se bildet under:
    -tak-jpg

En liten ulempe med å bruke Biltema superbillig monteringslim er at hele huset er forgiftet av farlig løsemiddelgass. Må prøve noe annet i dag så jeg ikke blir arrestert for giftmord.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide å gå litt hardere og mer miljøvennlig til verks. Biltema montasjelim byttet ut med denne:

-stnl1710-jpg

I følge beskrivelsen så skal jeg visstnok slippe å presse på den også, bare klin den i taket og der hengern. Dette gjenstår å se.

Som fugemasse rundt gipsen tester jeg denne:

-bostik-2650-kylpyhuoneisiin-jpg

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelig og interessant besøk fra jakv. Det ble kjørt endel interessant og god musikk gjennom tvillingene Miles i kveld, kun forstyrret av noen ulyder som jeg skal se om jeg blir kvitt i løpet av uken.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hyggelig å være på besøk også
    Virkelig spennende prosjekt i kjelleren, håper jeg får komme flere ganger, både i byggeprosessen og når det står ferdig.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et forslag til trekkerør for de med store HDMI kabler. Jeg knipset dette i går inne i et 1600mm rør:

-jpg

Side 27 av 60 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •