Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  47
Side 21 av 60 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1198
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    15 W? Seriøst? Kan jo selvsagt drives på en måte av det meste, men ble det noe særlig trøkk av dette da? Er dette det samme som vanlig RMS som de fleste måler det i eller er dette skikkelig hifi-watt?
    Kanskje budskjettet ble noe romsligere nå.
    Miles har en følsomhet på 103db, og da skal det ikke mange watt til for at det kan spille høyt. Dette var for å teste, og det er ikke den jeg bruker til vanlig. Man må ikke bruke 10-15k på forsterker til Miles. Selv bruker jeg en eldre Rotel 6-kanals forsterker jeg kjøpte for 1k. Akkurat nå kjører jeg Miles passivt, og da er Rotelen brokoblet til 2x150w. Eldre effektforsterkere fra feks Rotel/Parasound/Vincent/Nakamichi på 150-300w i 4ohm bør holde lenge.

8-10w er nok mer reelt for den Dayton-forsterkeren.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    15 W? Seriøst? Kan jo selvsagt drives på en måte av det meste, men ble det noe særlig trøkk av dette da? Er dette det samme som vanlig RMS som de fleste måler det i eller er dette skikkelig hifi-watt?
    Kanskje budskjettet ble noe romsligere nå.
    En watt er vel en watt. Tror du mixer med det lureriet forsterkerprodusentene driver med når det gjelder max ytelse på sine forsterkere.

Kort fortalt så yter Miles ca. 103 desibel når du forer de med 1 Watt og sitter 1 meter i fra de (veldig forkortet, flere ting spiller inn her).

Et kort lite regnestykke viser at hvis du gir de 15 watt hver, sitter 2 meter i fra og tar litt hensyn til rommet så kan de spille over 115 desibel. (regnet ut her: Peak SPL Calculator).

Dette holder i massevis for vanlig titting da THX nivået er vel 85 desibel.

Du kan da tenke deg når BEF her inne drar på som har 2000 watt per høyttaler :=)
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specifications: • Power output: 2 x 15 watts RMS (into 4 ohms @ 10% THD), 2 x 10 watts RMS (into 4 ohms @ 0.1% THD) • Efficiency: Greater than 88% • Dynamic range: 102 dB • Dimensions: 2" H x 6-1/8" W x 3-3/4" D

2x15 watt i 4 ohm med 10% THD ;P

2x10 watt i 4 ohm med 0,1% THD XD

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle jeg hatt miles skulle jeg hatt en i-tech og på lager :razz:

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    skulle jeg hatt miles skulle jeg hatt en i-tech og på lager :razz:
    Fete nok de ja. Blir fort dyrt hvis man skal ha en i-tech på hver høyttaler da de koster minst 12000,- brukt og 3-4 ganger dette ny.

Jeg skal kjøre de på Parasound HCA 2205A som yter 300W i 4 Ohm med alle kanaler i drift. Jeg får i hvertfall litt lyd utav de da.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 2x15" trenger godt med strøm og da.

Må ikke glemme det! Parasounden blir nok veldig kjekk å ha da.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang stofframmen; du kan jo lage små planker med 45 grader slik de passer i hvert hjørne

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planlagt å kjøpe Emotiva amp til å drive mine framtidige Miles. Spørsmålet er om man skal velge XPA eller XPR. Det er vel antakelig totalt overkill å velge XPR. Men det er jo andre her på forumet som med stort hell har valgt "luftig" headroom... Et annet spørsmål er også om det er annet enn power som skiller XPA og XPR. Er det også bedre lydkvalitet i XPR?

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært rått og kjøre en xpa1 på en miles!
    enda villere med en xpr1 :twisted: men den er jo klasse H igjen..

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Hadde vært rått og kjøre en xpa1 på en miles!
    enda villere med en xpr1 :twisted: men den er jo klasse H igjen..
    Tror ikke du hører forskjell på XPA, XPR eller XPR1. Når du passerer 125 db så er det ikke så gøy lenger :twisted:

Tror faktisk det hadde vært mer interessant å teste hvor LITE man kunne kjørt de på.

Uansett.. takk for tipset for rammen. Skal se om jeg får testet det om en stund. Akkurat nå er kåken smekkfull av håndtverkere og stæsj da huset skal være ferdig til 18. mars. De begynner å få det litt travelt.

Fikk også et bra tips for å bruke islagsmutterne på en smartere måte... Loctite tokomponent epoxy lim. Handlet dette i dag så nå SKAL mutterne sitte.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig om en uke ? Eller skal du ta deg av det innvendige?

Om en hadde hatt muligheten ville jeg prøvd enten en liten rørsak eller klasse A på Miles. Tror ikke mer enn 15-20W trenger å være nødvendig om en har en skikkelig strømforsyning i ryggen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en rørsak på 2x25w som du kan få prøve, med innebygd DAC og greier

Amazon.com: Dared I30 Tube Integrated amplifier: Electronics

Denne karen

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg har en rørsak på 2x25w som du kan få prøve, med innebygd DAC og greier

Amazon.com: Dared I30 Tube Integrated amplifier: Electronics

Denne karen
    Vi kan teste den på en "AV Nordmøre" kveld :=)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Vi kan teste den på en "AV Nordmøre" kveld :=)
    Ja, vi får prøve det

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ferdig om en uke ? Eller skal du ta deg av det innvendige?

Om en hadde hatt muligheten ville jeg prøvd enten en liten rørsak eller klasse A på Miles. Tror ikke mer enn 15-20W trenger å være nødvendig om en har en skikkelig strømforsyning i ryggen.
    De sier i hvertfall at de blir ferdige. Tviler litt ettersom det snør nå. Jeg er avhengig av litt finvær så de får pusset muren utvendig slik at varmpepumpa kan bli montert.

Eneste som gjenstår når de "som har peiling" stikker hjem er 4 rom i kjelleren: 1 stk WC, 1 stk snekkerbod, 1 stk kjellerstue og 1 stk kino. Av disse blir kjellerstue tatt samtidig som jeg lydisolerer kinoen (gips i alle hull og slemming på innvendig mur).

Hvordan blir det med treff snart? Rovik er vel hjemme og BjarneB også. Sikkert flere som vil "jabbe sjit" og knaske noe godt på pizzan her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har vist gått meg hus forbi, men fortsettelsen skal jeg få med meg. Morsomt å se DIY-prosjekter

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Denne tråden har vist gått meg hus forbi, men fortsettelsen skal jeg få med meg. Morsomt å se DIY-prosjekter
    Takk for at du slendrer innom. Blir masse DIY her da pengesekken ikke tillater noe annet

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sier i hvertfall at de blir ferdige. Tviler litt ettersom det snør nå. Jeg er avhengig av litt finvær så de får pusset muren utvendig slik at varmpepumpa kan bli montert.

Eneste som gjenstår når de "som har peiling" stikker hjem er 4 rom i kjelleren: 1 stk WC, 1 stk snekkerbod, 1 stk kjellerstue og 1 stk kino. Av disse blir kjellerstue tatt samtidig som jeg lydisolerer kinoen (gips i alle hull og slemming på innvendig mur).

Hvordan blir det med treff snart? Rovik er vel hjemme og BjarneB også. Sikkert flere som vil "jabbe sjit" og knaske noe godt på pizzan her.
    merk: Bjørnar B heter jeg :P har ikke masse utstyr og heller labert rom å lytte musikk i jeg i hvertfall. Sitter med LCD-2 rev.2 hodetelefoner for det meste, mens dragen ser tv-serier på projektoren xD

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du slendrer innom. Blir masse DIY her da pengesekken ikke tillater noe annet
    Synes det er flott du får det til på siden av husbygging. Drømmer selv, men med dagens byggepriser blir det nok noen år til før enebolig kan være aktuelt. Spesielt med tanke på tomteprisene i den forblåste byen jeg bor i.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med neste helg? Passer utmerket siden jeg får en stabel med garderobeskap på døra om en ukes tid Trenger sikkert en pause i krigen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 21 av 60 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •