Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  43
Side 18 av 60 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1190
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Hadde ikke vært så domt det ;-) hadde vært kult og sett Miles med frontstoff og
    Det vil nok være en kjedelig affære. Stor sort mdf boks med sort stoff..

Blir nok så man tar av frontdekslet når småtroll er i seng.
    Hadde jeg skulle hatt den i stua permanent så er jo f.eks hvit pianolakk mye finere.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et tynt lag med finer over mdfen?

Har store planer om dette selv.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Spennende! Hvordan tenker du hjørner og skjøter skal bli? Håper på grundig dokumentasjon

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Spennende! Hvordan tenker du hjørner og skjøter skal bli? Håper på grundig dokumentasjon
    Det er jeg veldig usikker på selv :P

Må prøve å feile litt tror jeg.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Har tenkt tanken men kun hvis jeg skal ha et ekstra par stående på stua permanent. Per i dag så synes jeg de er alt for store og har kjøpt inn B&W M1 i surround farge sølv og skal supplere med en B&W PV1D når sjansen byr seg.

Det finnes noen tråder med veldig god forklaring på vinylering på nettet og kanskje her også. Mener jeg har lest et par. Jeg har litt skrekk for kontaktlim så jeg gruer meg som en hund til jeg skal trekke molton i kinoen.. huff.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får prøve å få til et treff og samle gode hjelpere før du skal til med å lime molton
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gårsdagens økt

Ble ikke tid til så mye i går heller da jeg måtte pusse 2 rom som var sparklet og fuge litt så da måtte jeg være litt effektiv til forandring.

Bildene er litt uklare pga Iphone og masse mdf støv i rommet.

Etter litt knot fikk jeg endelig til sirkeljiggen på fresen. Til alt hell hadde jeg riktig bor liggende i verktøykassen og radius ble riktig på første forsøk. Nedsenket 14mm og alt passet i første hullet.
    På andre hullet så freste jeg 1mm for lite så elementet passet ikke helt. Senterbiten var frest bort så da måtte man være kreativ. Fikk på et underlig vis dette til uansett og så gjenstår bare limingen av frontbaffelen:
    -1-jpg

#2 straks ferdig, mangler bare frontplaten:
    -2-jpg

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette Delthral. Når spiller det tror du?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Blir bra dette Delthral. Når spiller det tror du?
    Blir ikke før jeg har flyttet inn i huset. Om en måneds tid så er det kanskje lyd i dem, kanskje før. I mellomtiden må dette gjøres:

- Frese ferdig frontbaffel #2
    - Lydisolere kassene innvendig
    - Lime på frontbafflene
    - frese kantene runde og hull for høyttalerterminaler
    - avrette bunnen så den står stødig (ja jeg bommet litt...)
    - Pusse, sparkle, slipe, høvle, sparkle, slipe osv
    - grunne og male 2 strøk med sort maling
    - Installere delefiltre og div. kabling
    - Skru i elementene
    - "Press play on tape" for de som kjenner det begrepet :twisted:

Så får vi se hva som skjer... burde jo hatt et par hundehus med 18" også for litt LFE, meg jeg tror det får vente litt.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gårsdagens økt

Etter å ha malt soverommet i går fikk jeg bittelitt tid til å sparkle og pusse litt.
    Tester å sparkle med vanlig finsparkel for gips og plater, men lurer på om jeg må ha noe sterkere. Kanskje noe sparkel for rent treverk?

-1-jpg
    -2-jpg
    -3-jpg

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp ønskes

Trenger noen tips fra dere på dette:

Skruer for å feste høyttalerelementene:
    Beyma 15P80/Nd - Hull oppgitt til Ø6,5mm - Hvilke type skrue trenger jeg og hvor får jeg kjøpt de? (Etter nedsenking har jeg igjen 16mm med gods å feste i) Hvilket bor til å forbore?
    Beyma TPL 150/H - Hull oppgitt som nedsenket med 10mm i topp og 5,5 lang gjengene - Hvor får jeg kjøpt disse? (etter nedsenking har jeg igjen 25 mm med gods å feste i) hvilket bor til å forbore?

Grunnen til at jeg spør er at det er for dumt å ødelegge frontbaffelen med å gjøre noe dumt med skruene..

Jeg lurer også på om delefilteret skal festes på noe vis eller ligge løst på toppen av isolasjonen i bunnen?

Svar utbes :=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feste av element kan i utgangspunktet gjøres på to måter; skru direkte i MDF (forboring osv. først) eller så kan du bruke islagsmutrer på baksuden og maskinskruer. Islagsmutter, 20 stk. - Biltema

Kan være litt vanskelig å få disse inn i MDF, og noen anbefaler å lime dem samtidig med at de slås inn.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Feste av element kan i utgangspunktet gjøres på to måter; skru direkte i MDF (forboring osv. først) eller så kan du bruke islagsmutrer på baksuden og maskinskruer. Islagsmutter, 20 stk. - Biltema

Kan være litt vanskelig å få disse inn i MDF, og noen anbefaler å lime dem samtidig med at de slås inn.
    Går det bra å slå disse inn når man har frest ut nedsenking da? Er litt redd for å knekke denne. Ellers så ser det jo ut som et holdbart alternativ.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet for å prøve litt på noe kapp? Så slipper du evt. lite hyggelige overraskelser. Jeg tror i utgangspunktet at det skal gå bra.

En løsning kan være om du freser en sirkel/firkant som passer i det nedfreste sporet, så slår du mot det, da skal det iallefall ikke være noe problem.

Mulig det går an å bore noen hull til ørene på islagsmutteren også?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du har ikke mulighet for å prøve litt på noe kapp? Så slipper du evt. lite hyggelige overraskelser. Jeg tror i utgangspunktet at det skal gå bra.

En løsning kan være om du freser en sirkel/firkant som passer i det nedfreste sporet, så slår du mot det, da skal det iallefall ikke være noe problem.

Mulig det går an å bore noen hull til ørene på islagsmutteren også?
    Det blir vel noen biter til overs når jeg freser ut hullene på Miles #2. Kan teste litt på de. Burde kanskje hatt sorte maskinskruer.. kanskje Skram har slike.

Regner med at hvis jeg legger noe hardt under mdf'en så skal det ikke være problemer med å slå de inn. Kommer tilbake med the Ultimate test.. hehe. Sikkert mange DIY folk som skrattler av min mangel på kompetanse her inne nå.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fattigkassen neste?

Da er det meste av konstruksjonsvirke, gips og fuktsperre bestilt hos min lokale trepusher. Gruer meg endel til å bære 90 gipsplater inn i huset samt 355 meter med diverse treplanker fra 48 til 198 millimeter. Hvis jeg hiver i meg masse proteinpulver i forkant så kan jeg bli med i Mr. Universe dagen etterpå

Må vel investere i kompressor og spikerpistol, samt elektrisk fugepistol.

Til en annen ting: Dere som har kjøpt Swedac og lignende: Hvordan er det å bestille slikt nå når det er minusgrader ute? Klarer de å frakte dette fra Sverige uten at limet fryser?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Må vel investere i kompressor og spikerpistol, samt elektrisk fugepistol.
    Dette er noe eg ikke ville vært foruten ved husbygging.
    Har ikke elektrisk fugepistol, men lurer på om det ikke står høyt på ønskelista

Både spikerpistol, dykkertpistol og krampepistol er veldig kjekt å ha.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, se her ja. Artig å se oppbyggingen av kinorommet/høytalerne du messet om på jobben. Skal følge med her og drømme med deg.

Hilsen tidligere kollega på BD Trondheim =D

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Nei, se her ja. Artig å se oppbyggingen av kinorommet/høytalerne du messet om på jobben. Skal følge med her og drømme med deg.

Hilsen tidligere kollega på BD Trondheim =D
    Hei Tom.

Så morsomt at du er her også! Hvordan går det med Klipsch/SVS komboen? Blåst ut stua snart?

Håper du tar en tur senere en gang.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassmessig er det fortsatt crap. Har gitt opp hele greie og håper på bedre tider da jeg en gang i fjern, fjern fremtid kan kjøpe noe eget. Da kan jeg gjøre som deg og bygge om faenskapet og DA kanskje få et rom som ikke sluker bass som et sort hull sluker lys.

Misunner deg jobben du har forran deg nå. Å bygge ting, hva som helst, er gøy og tilfredsstillende. Og du skal ikke se bort fra at jeg tar meg en tur for å høre på underverket når det en gang blir ferdig.

Side 18 av 60 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •