Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  47
Side 17 av 60 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1198
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    passer ikke biltema sine terminaler rett i elko boks da? Hvis jeg har forstått rett...
    Paalab brukte vel de: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1728146

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ørlite skritt frem

Har vært lite action i det siste da jeg har ventet på at kjellern skulle avrettes (ikke halshugges, men med støp). Har ikke ligget helt på latsiden da jeg har kledd noen rom med veggplater i hovedetasjen sammen med Daddy D.

I mellomtiden har det kommet inn kabler for ringeklokke (den skal bli en fancy sak som lyser halvdiskret når noen ringer på døra og skal kunnes slås av ved behov)
    og kabler for brannvarsler (kan aldri bli for forsiktig, rom som demper 60dB og Transformers på full guffe... merker vel ikke at huset brenner ned rundt meg da).

Jobber også med å få til en god deal på kontruksjonsvirke og gips.

I går ble hele kjelleren avrettet og jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet. Nå skulle det bare være å peise på med bygging av kino og kjellerstue. Selv om det er veldig gøy med kinorom så må jeg si jeg gleder meg utrolig mye til å få en kjellerstue på 30 m2 med mulighet for å slappe av med venner og familie.

Skal se om jeg får knipset en bildeserie i løpet av helgen.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens film

En liten godbit:
    -cross-jpg

Edit:
    Veldig spesiell film. Hårreisende dårlig lyd og skralt bilde, men greie skuespillerprestasjoner og interessante samtaler.
    Klippingen irriterte litt da overgangene fra en scene til en annen virkte å være klippet enten i fylla eller i huj og hast.
    James Coburn i storslag er likevel verdt å bruke 100 minutter på og endel av bikarakterene var ganske kule. For 50 spenn med
    BD og DVD i samme boks var dette et greit kjøp.
    Fra første sekund gjenkjenner man Sam Pekinpah spesielle måte å filme på med sin karakteristiske måte å bruke slow-motion på.
    Hvis man sammenligner denne filmen med de mer kjente "The Wild Bunch" (en av mine all-time favoritter) og "Straw dogs" så når den
    de ikke til knærne.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En kjapp liten økt er over

Da jeg holdt på med å legge veggplater i diverse rom i huset i helgen så ble det anledning til å lime litt MDF innimellom.

Først et lite bilde av arbeidsbenken:
    -arbeidsbenk-jpg

Del 1 liming av avstivere:
    -miles-1-jpg

Liming av topp og bunnplate:
    -miles-2-jpg

Gikk tom for vann under liming så da måtte man ty til hva man har for hånden... saft:

Ser ut som jeg har saget litt feil, bra det er ekspanderende lim jeg bruker:

Får se om det blir tid til å lime sideplatene i morgen. Frontplaten er ikke ferdig enda så den må jeg ta til slutt.
    Har også bestemt meg for å går for ikke senkede elementer i første omgang. Må ha en bedre fres før jeg får til dette.
    Blir også stikksag som skal brukes for å lage hullene. Finishen er ikke viktig. Har også kjøpt sort maling for å mørklegge de
    litt.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smådetaljer av rommet

Brannalarm (blir plassert ute av syne, men innenfor hørselsrekkevidde... bak til høyre for sofaen:

-brannalarm-jpg

Ventilasjon luft inntak, ledninger for utekrane, gulvvarme og brannalarm:
    -tak-kino-1-jpg

Ventilasjon ut-luft (bak falskvegg med høyttalerstoff som huser bakhøyttalere, PJ og diffusjon samt noen subber:
    -tak-kino-2-jpg

Som en liten kuriositet tar jeg med et bilde av taket i teknisk rom. Geez så mye kabler!
    -tak-teknisk-rom-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går framover
    Får se hvem av deg og "Rovik" som vinner "nordmørsracet" i kinobygging
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det går framover
    Får se hvem av deg og "Rovik" som vinner "nordmørsracet" i kinobygging
    Tviler på at det blir meg med den farten jeg har
    Ellers så er det flott at det er flere i nærheten, som har denne galskapen som hobby. Følger spendt med tråden din Delthral.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få til et treff/møte før vinteren er over. Har hatt litt for mye å gjøre den siste tiden, men fra neste helg har jeg en uke vinterferie
    Faktisk har jeg konefri neste helg også
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få til et treff/møte før vinteren er over. Har hatt litt for mye å gjøre den siste tiden, men fra neste helg har jeg en uke vinterferie
    Faktisk har jeg konefri neste helg også
    Treff hos deg da :twisted:

Evt. kan vi prøve å få liv i Miles'ene mine. Har jo alt som skal til for å få de oppe å gå...

Kjekt med 3 AV-nerder på noen kilometers avstand. Kan bli noen interessante kvelder med god film og musikk fremover da. Er i hvertfall positiv til å stifte bekjentskap med nye personer i nærheten.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, spørs om det er så mye poeng i å samles her ...
    Har hatt kontakt med et par stykker på FB også, da har det i første omgang vært snakk om å treffes for en kopp kaffe og diskutere "hobby" og evt. få til noe hjemme hos hverandre el.l. senere.

Vet ikke hva du og Hr. Rovik synes om det?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, spørs om det er så mye poeng i å samles her ...
    Har hatt kontakt med et par stykker på FB også, da har det i første omgang vært snakk om å treffes for en kopp kaffe og diskutere "hobby" og evt. få til noe hjemme hos hverandre el.l. senere.

Vet ikke hva du og Hr. Rovik synes om det?
    Som sagt før så er jeg med. Vi kan jo treffes på Pizzasjappa på Rensvikkrysset f.eks.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grei plass, stille og rolig til slikt formål. Ikke så langt fra rovik heller det, og er det noen fra byen så bør de kunne komme seg dit også.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit, det var mange rør!

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens økt

Kun fronten igjen nå:
    -miles-1-jpg
    -miles-3-jpg

Miles #2 i full sving:
    -miles-4-jpg
    -miles-5-jpg
    -miles-6-jpg

Fronten oppmålt og klar for høgging:
    -front-2-jpg

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Som sagt før så er jeg med. Vi kan jo treffes på Pizzasjappa på Rensvikkrysset f.eks.
    Vi kan godt treffes der ja, men er ikke hjemme før den 19 feb. Alltid hyggelig å treffe andre likesinnende :wink:
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beyma Tpl

Hva betyr det symbolet som jeg har ringet rundt her?

-beyma-jpg

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gårsdagens økt

I går ble det ikke tid til å gjøre så mye men jeg fikk i hvertfall tatt et hull for TPL'en samt limt bunn og topp på Miles #2. Noen bilder:

Siden jeg måtte gjøre dette med en overfres til 120,- så brukte jeg følgende teknikk: Først tegnet jeg opp ytre mål på elementet, samt 1,5 cm inn mot midten for nedsenking. Stilte fresen inn på 5mm nedsenking og låste fast en 48X48 som føreskinne på venstre side av fresen. Jeg måtte føre fresen stødig med vekten mot føreskinnen. Gikk veldig bra, men grunnet unøyaktigheten på billige freser så ble nedsenkningen kun 3mm. Får ta 2 til en annen dag.

-1-jpg
    Elementet passet NESTEN på første forsøk. Brukte et tappjern for å tilpasse en halv milimeter så satt den.
    -2-jpg
    -3-jpg

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedfresing av elementer er kun av estetiske hensyn, er det ikke? Isf tenker jeg at det er liten vits for meg å bry med det når jeg uansett har tenkt å skjule alle møyttalerne. På den annen side er det jo ikke så mye ekstra jobb heller..

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nedfresing av elementer er kun av estetiske hensyn, er det ikke? Isf tenker jeg at det er liten vits for meg å bry med det når jeg uansett har tenkt å skjule alle møyttalerne. På den annen side er det jo ikke så mye ekstra jobb heller..
    Jepp. Tror ikke du hører forskjell. Jeg skal ha mine i stua frem til kinoen er klargjort så all WAF jeg får til teller... Må vel også lage frontdeksel i høyttalerstoff så minstemann ikke trykker inn 15-tommerne.

Blir vel litt sparkling/pussing og maling før jeg får drasse de inn i nystua til fru D.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Jepp. Tror ikke du hører forskjell. Jeg skal ha mine i stua frem til kinoen er klargjort så all WAF jeg får til teller... Må vel også lage frontdeksel i høyttalerstoff så minstemann ikke trykker inn 15-tommerne.

Blir vel litt sparkling/pussing og maling før jeg får drasse de inn i nystua til fru D.
    Hadde ikke vært så domt det ;-) hadde vært kult og sett Miles med frontstoff og

Side 17 av 60 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •