Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  48
Side 16 av 61 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1203
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    Ja, dette er skikkelig utrivelig.

Men avsug på fresen ordner dette, da kan det bli levelig også innendørs.
    Mulig en industristøvsuger kan brukes, en vanlig støvsuger varer omtrent to subwoofere.
    Takk for at du titter innom!

Jepp. Skal nok kjøpe en støvsuger som egner seg når vi får flyttet inn. Funket fint å frese ut i dagslys i hvertfall. Fresen min fra Europris har ikke avsug heller, men jeg er nødt til å skaffe en bedre fres til jeg skal mekke subber og surround. Dette er litt frem i tid så jeg håper på et fresebord til da.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,491
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med bilder fra post 298 og 299

Men det jeg får sett ser bra ut
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Sliter med bilder fra post 298 og 299

Men det jeg får sett ser bra ut

Skal fixe det etter Hver gang vi møtes...

Edit: Funker det nå?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,491
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker nå
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tid for film

Tid for en film som jeg og fru D. har gledet oss lenge til:

-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,491
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Jeg fikk hentet delefilterne som Dynabel hadde mekket til meg i dag:

Bass til venstre og diskant til høyre. De er merket med inn og ut, samt + og -.

Er det inn eller ut som skal kobles mot elementet?

Har ikke gjort dette siden jeg lagde subwoofer for bil i 1994...

Kan noen gi meg en enkel monteringsanvisning?
    Forsterker til INN og element på UT. Pluss og minus regner du sikkert ut selv

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,491
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tid for en film som jeg og fru D. har gledet oss lenge til:

-jpg
    Den skulle jeg ha sett ja ... Den første var avorlig bra iallefall.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg forherliger vold, men er litt skeptisk til 2-ern. Den er klippet for å tekkes PG-13 i USA. Det utgjør vist ganske store forskjeller rent inntektsmessig om man får den mild nok for denne merkingen. Den første var også PG-13 i USA, men vi i Europa fikk en usensurert utgave. Ikke så denne gang dessverre.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt OK, men ikke så mye mer enn det! Men jeg elsker av en eller annen grunn Liam Neeson, så mulig det redder noe av filmen for meg!

Taken overaska liksom skikkelig, da får man litt forventninger til nummer 2!

Nå skal jeg se på bilder av Miles bygging, gleder meg !!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok enig. Den første var vesentlig bedre, men 2´ern er absolutt severdig. Har også fått sans for Neeson

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips til deler

Jeg er på utkikk etter høyttalerterminaler i elko format slik at jeg bare fester den i en standard elko boks. Hvor får jeg kjøpt slike? Jeg har sett slike på forumet her en plass i en byggeblogg.
    Skal ha det på stua (har trekt rør til surround bak).

Er også på utkikk etter hvite B&W M1 høyttalere.

Håper på litt tid til fresing i helga da jeg har kjøpt inn fresestål. Kanskje bli ferdig med høyttalerne også.

Hvor i høytalerne skal delefilteret ligge? I bunn? Skal det festes mellom isolasjon og vegg eller ligge på isolasjonen?
    Hvordan festes det? Skruer?

Siden delefilteret er todelt, er det bare å samle de i en sukkerbit og føre det videre til speakon'en, eller er det bedre å koble begge i speakon'en uten sukkerbit først?

Trenger også tips til skruer for høyttaler elementer. Ser Dynabel har slike, men 6 kr per stk er vel litt dyrt?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,491
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike? Veggplate sett for 1 par høyttalerterminaler, sagi.no Heftig nok pris. Men jobber du ikke rimelig nær Ahlsell? Du kan jo høre der?

Å legge delefiltrene i bunnen er ikke dumt, så lenge du ikke skal ha noe luft som passerer der som i en bassrefleksport.

Hvis lederne er lange nok ville jeg dratt dem rett til speakon.

Hva slags skruer skal du ha? Skram på kaia har de mest utrolige varianter, prisen kan være litt ymse, men stort sett OK.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Slike? Veggplate sett for 1 par høyttalerterminaler, sagi.no Heftig nok pris. Men jobber du ikke rimelig nær Ahlsell? Du kan jo høre der?

Å legge delefiltrene i bunnen er ikke dumt, så lenge du ikke skal ha noe luft som passerer der som i en bassrefleksport.

Hvis lederne er lange nok ville jeg dratt dem rett til speakon.

Hva slags skruer skal du ha? Skram på kaia har de mest utrolige varianter, prisen kan være litt ymse, men stort sett OK.
    Terminalene var slike jeg tenkte på ja, men prisen utgår. Må vel gå an å kjøpe noe fra nettet som er billigere enn dette? Handle på Ahlsell utgår da jeg jobber hos en konkurrent. Jeg har full tilgang til Otra sitt sortiment så kanskje jeg skal høre med dem?

Lederne på kortet er ikke satt i enda så de blir akkurat så lange som jeg ønsker det.

Skruene er for å feste elementene til kabinettet. Vet ikke om dette er en standard skrue, eller spesielt for hvert fabrikat av elementer...
    Kanskje høre med BEF som har montert noen slike elementer før.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,491
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Otra har Elko også ja. Mener iallefall at jg har handlet nettverkskontakter og rammer til kanaler der.

Alternativet er å bruke et blindlokk og montere banankontakter i det. Kom på det i går kveld da jeg gikk forbi et slikt i gangen her.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,491
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fits a standard single mains back box. Solder terminal connections. Fixing screws supplied
    Men om denne boksen er likedan i England som i Norge er usikkert...
    Har målt og regnet om osv. og får avstanden mellom skruene til å bli ca. 6cm, basert på opplysningene om størrelsen på platene. Dette skal stemme godt med en Elko-boks, dsjekket opp mot en nettverkskontakt som passer i disse boksene.

Denne må være grei om du skal bruke Speakon. AV Link Wallplate 1 x 4 Pole Speaker Socket | eBay

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tid for film

I dag står denne på plakaten:

-apo-jpg

"As the Mayan kingdom faces its decline, the rulers insist the key to prosperity is to build more temples and offer human sacrifices. Jaguar Paw, a young man captured for sacrifice, flees to avoid his fate."

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag står denne på plakaten:

-apo-jpg

"As the Mayan kingdom faces its decline, the rulers insist the key to prosperity is to build more temples and offer human sacrifices. Jaguar Paw, a young man captured for sacrifice, flees to avoid his fate."

Kul film !

Mel Gibson står bak om jeg ikke husker feil!

EDIT: Ser det står på coveret nå!:P

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Kul film !

Mel Gibson står bak om jeg ikke husker feil!

EDIT: Ser det står på coveret nå!:P

Kim
    Grei historie, flott bilde og sikkert veldig bra jungellyder i surround (har bare 3 fronthøyttalere for øyeblikket så jeg gikk glipp av mye lyd.)

Litt forutsigbar men grei underholdning i 2 timer. Morsomt med en film der de innfødt ikke snakker bred Texasdialekt.

Side 16 av 61 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •