Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  43
Side 11 av 60 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1190
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Det med å fjerne signalkablene ser jeg. Hva er teorien bak å bytte ut til lampettledning?
    Prøv en annen kabel uten plugger bare, samme hvilken kabel eller evt. prøv å bytte fra en annen høyttaler. Bare prøv en annen kabel mener jeg

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om en forsterker har fungert ypperlig frem til nå kan den har blitt litt "syk". Om støyen er til stede når signalkabler er koblet fra er det ikke mange andre plasser enn forsterkeren ulyden kan komme fra.

Om en skulle være kablene kan dette elemineres ved å bytte plass og høyre og venstre høyttaler.

Geir Arne

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Selv om en forsterker har fungert ypperlig frem til nå kan den har blitt litt "syk". Om støyen er til stede når signalkabler er koblet fra er det ikke mange andre plasser enn forsterkeren ulyden kan komme fra.

Om en skulle være kablene kan dette elemineres ved å bytte plass og høyre og venstre høyttaler.

Geir Arne
    Oki. Skal teste dette når jeg får tid. Logisk og bra måte å sjekke på :wink:
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Oki. Skal teste dette når jeg får tid. Logisk og bra måte å sjekke på :wink:
    Når alt det er eliminert står det bare en ting igjen, strømfordeleren (effektforsterkeren). En annen ting kan være å prøve med annen strømledning, om det ikke er fastmontert kontakt i forsterkeren

Da blir alt eliminert og da er det vel mest sannsynlig dårlige kondiser e.l.

PS. Plugg den høyttaleren som ikke lager ulyd i ulydutgangen og hør om det er samme problem.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Når alt det er eliminert står det bare en ting igjen, strømfordeleren (effektforsterkeren). En annen ting kan være å prøve med annen strømledning, om det ikke er fastmontert kontakt i forsterkeren

Da blir alt eliminert og da er det vel mest sannsynlig dårlige kondiser e.l.

PS. Plugg den høyttaleren som ikke lager ulyd i ulydutgangen og hør om det er samme problem.
    Føler jeg er tilbake til square one. 2 ganger før har jeg vært gjennom dette og eliminert alle kilder til støy for å ende opp med å rette pekefingeren mot effektforsterkeren. Jeg sender da denne inn til et verksted gjennom en lokal hifi-pusher og blir 500 spenn fattigere for at de skal teste den.
    Får så med lapp hjem om at den er testet etter alle mulige og umulige metoder og alt virker 100%. Det er noe annet som er muffens med oppsettet mitt, eller at forsterkeren har omgangssjuka innimellom. Den har virket uten problemer i flere måneder nå og den støyen som kommer denne gang er anderledes enn det som har vært før. Før var det mer "popping" og skrapelyder. Nå er det "TV-støy" som beskrevet i post ovenfor.

Skal reise bort nå og være borte i jula. Får se om "sjuka" har gitt seg i romjula. Kan jo prøve med litt eksorsisme som siste utvei:

-eksorsisme-jpg
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kryssbyttet høyttalerkablene? Hvis du gjør det og ulyden flytter seg til den andre høyttaleren har du i allefall eliminert ødelagt diskant i den ene høyttaleren som feilkilde. Hvis du i tillegg bytter høyttalerkabelen i begge ender vil du også kunne eliminere den som synder. Hvis du så har støy både med og uten linjesignal inn på den aktuelle forsterkerkanalen, ja da er det vanskelig å se at det er noe annet enn denne forsterkeren som er problemet. Du kunne jo verifisere dette ved å forsøke en annen forsterker, hvis du har eller kan låne, og se om støyen forsvinner.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI kabel til PJ

Ser at AVShop har halv pris på hdmi kabler for lengre strekk.

Jeg tror 10m kan bli litt kort, men de har jo tilbud på denne:

AVshop.no / DreamScreen Stealth HDMI 1.4 4K Black CUSTOM INSTALL 20,0m

som er 20m. Noen som har erfaringer med disse? Jeg vet at en god del av dere kjøper Dreamscreen hdmi kabler. Blir trekt i et 32 eller 40mm rør frem til teknisk bod. Speccen skulle dekke 3d og det som er.

Fant ut etter eliminasjonsmetoden hvor susingen i høyttalerne kom fra. Det var kanal 4 på effektforsterkeren som ga denne støyen. Den ble koblet fra og støyen borte. Orker ikke forske på hvorfor og hvordan fixe dette enda. Koblet center på AVR og resten av frontsettet på de 4 gjentstående på Parasounden. Alt bra :=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanal 4 var en av de du har hatt trøbbel med tidligere også? Mulig en rens av potmetrene bakpå har vært en ide, kan hende at det er der problemet ligger.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kanal 4 var en av de du har hatt trøbbel med tidligere også? Mulig en rens av potmetrene bakpå har vært en ide, kan hende at det er der problemet ligger.
    Tja kanskje det. Støyen er der selv om jeg skrur potmeteret på 0. Burde vel renset hele sulamitten. Er litt skeptisk til å gjøre slikt selv da jeg ikke har kunnskap til slikt og har over middels respekt for strøm.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den fortsatt er der når du skrur ned, og det heller ikke spraker når du skrur på potmeteret er det vel helst en annen plass feilen ligger...

Har du fått prøvd noen andre høyttalere på den? Om mulig noe med litt god følsomhet, så kanskje du merker om støyen er der på andre kanaler også?

Men det er mulig at exorsisme er veien å gå, sikkert noen innpå øya der som har noe hellig myrvann som kan brukes til en renselsesprosess

Har forresten vært i kontakt med en som har interesser i samme retning som oss i byen her, og han kunne tenkt seg å samle en "gjeng", i første omgang på en kaffekopp og så se om det kan utvikle seg til et lite miljø etter jul. Kunne dette være av interesse for deg? Tror det kan begynne å bli såpass mange her inne nå et det går an å få til et lite miljø på Nordmøre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den fortsatt er der når du skrur ned, og det heller ikke spraker når du skrur på potmeteret er det vel helst en annen plass feilen ligger...
    - Store sjanser for at du har rett her ja.

Har du fått prøvd noen andre høyttalere på den? Om mulig noe med litt god følsomhet, så kanskje du merker om støyen er der på andre kanaler også?
    - Har kun B&W 600 serie høyttalere i huset. De har alle samme følsomhet (90 dB). Blir ikke lenge før det havner noe digg med Beyma elementer som er litt mer følsomme. Vi får teste da.

Men det er mulig at exorsisme er veien å gå, sikkert noen innpå øya der som har noe hellig myrvann som kan brukes til en renselsesprosess
    - Vi har i hvertfall rikelig med flåttbefengt hjorteblod med søte bakterier.

Har forresten vært i kontakt med en som har interesser i samme retning som oss i byen her, og han kunne tenkt seg å samle en "gjeng", i første omgang på en kaffekopp og så se om det kan utvikle seg til et lite miljø etter jul. Kunne dette være av interesse for deg? Tror det kan begynne å bli såpass mange her inne nå et det går an å få til et lite miljø på Nordmøre.
    - Det er veldig aktuelt. Bare avtal tid og sted så går det sikkert greit.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så vet vi jo hvor det første "Hjemme hos" besøket vil være

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så vet vi jo hvor det første "Hjemme hos" besøket vil være
    Hvis du tenker på meg så blir det i hvertfall "Under construction" i laaang tid enda. Satser likevel på å ha lyd og bilde oppe for testing i mai/juni i år. Alt beror på hvor tørt det er i kjelleren så jeg får avrettet gulvet. Er klar som et egg til å kjøre på nå.

Sitter forresten og trykker litt inne på AVShop. Mulig det kommer noe spennende derfra på nyåret.

Trenger sikkert litt hjelp hvis det blir store flater med molton i tak og slikt. Er visst slitsomt alene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om tiden streker til kan jeg alltids ta en tur innover. Forhåpentligis har jeg litt mer tid fremover enn jeg har hatt i det siste.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på få få til noen bilder i morgen fra kinoen. Det er kul mørk der nede nå, men jeg lurer på om det står noen bygglamper der også. Se om jeg får plugget de inn og med hjelp fra et stativ så kunne det kanskje bli en liten titt. Ser også etter en billig Canon vidvinkel-linse da det er vanskelig å ta bilder av rom med standardlinsen til EOS 1000.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke har Nikon, har en Sigma 10-20mm du kunne lånt i tilfelle

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke har Nikon, har en Sigma 10-20mm du kunne lånt i tilfelle
    Man tager hva man haver...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye bilder

Da fikk jeg endelig rotet med speilrefleksen og et stativ ned til kinoen for å knipse noen bilder:

Første bildet er tatt fra trappeoppgangen til hovedetasjen. Rommet til høyre med Flexiteskene er kjellerstuen og kinoen til venstre.
    Denne veggen blir kledd igjen senere.

-1-jpg

Her har vi bakveggen med rør for utluft som stikker ned til høyre. Vi skimter så vidt innlufta til venstre. Planen er at utlufta
    skal skjules bak en falskvegg der bakhøyttalere, subber bak og evt. diffusorer/demping er plassert. Innlufta skal flyttes litt frem
    mot lerrettet slik at lufta er fin og frisk rundt sitteplassene.

-2-jpg

Frontveggen der LCR og subber for front blir plassert bak lerretsveggen.

-3-jpg

Frontvegg og sidevegg mot kjellerstue. Her må jeg sikkert gjøre
    noen akustiske tiltak da døren kanskje kommer i førsterefleksjons-
    punktet. Mulig jeg må gå for to dører.

-4-jpg

Bakveggen og vegg mot kjellerstue. Ser ut som Fru D. har sneket seg
    med på bildet Dere ser sikkert at inn & ut-luften er for nære
    hverandre på dette bildet.

-5-jpg

Ventilasjonen igjen.

-8-jpg

Kinoen sett fra kjellerstue.

-9-jpg

Da er det bare å sette seg ned og vente...

1) Betonggulvet må være min. 90 dager før det kan avrettes og det må være bra med plussgrader i rommet. Kunne vel startet snart med dette, men grunnet før nevnte vannlekasje blir det utsatt.

2) Bygging av Miles. Eneste jeg mangler er et sted med riktig temperatur for å bygge disse. Får se når huset er bedre isolert og vi får litt varme inn dit. Står vel egentlig bare på limets egenskaper som krever plussgrader.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig morsomt å se!! Dette tror jeg nok blir en utrolig flott kino som vil gi dere masser av hyggelige stunder.

Gleder meg enormt til å følge prosjektet ditt i løpet av året som kommer.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge med her!

Side 11 av 60 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •