Innbygging av TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbygging av TV

Hei!

Jeg har startet et lite prosjekt på soverommet der jeg vil bygge inn TV'en i en nisje på veggen. Det er en strømkontakt på veggen bak nisjen, men den vil være utilgjengelig når nisjen er kledd med gips.
    Det er jo ønskelig at alt skal være helt skjult, men så kommer spørsmålet mitt:

Dere som har gjort dette, hvordan har dere gjort det med strøm? Det er jo ønskelig å kunne dra ut kontakten ved behov, tenker da på lyn f.eks eller når man reiser bort. Ville dere satt opp en kontakt på veggen på utsiden?

Legger også ved bilde av hvor kontakten er idag.

Mvh
    golfsko

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få tak i en elektriker og før kontakten ned der tv'n står, skjul ledningen i k-rør i konstruksjonen, velg en kontakt som har samme farge som bakveggen ev. mal den. (Vedlagt bilde)

Tips: Hvorfor ikke utnytte plassen over TV til feks bokhylle/ Center høytaler ol. Kan også være en ide å lage plass i konstruksjonen under TV til feks. en forsterker/Dvd, er jo bare å skjule det med ei frontplate. Vanskelig å vite hva fremtidige behov blir osv. Nisjen bør være 45-50x25-30cm, da får du plass til det meste av forsterker+dvd. Velger du å gjøre dette bør du legge noen tomme K-rør fra disse nisjene ned mot gulvlista/forsterkernisje slik at du kan trekke kabling.

Lykke til med prosjektet.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heyyy....

Kan du ikke lage en liten service luke i toppen ved siden av stikkontakten? da har du jo muligheten til å ta ut stikkontakten om det f.eks. starter å tordne og lyne...

Eller er det å få heim en eletriker å legge ned en kabel ned til tven med strøm , kan jo også skøyte med en ledning ned til ei padde... Men det hørte du ikke av meg...:-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •