Innrede gammel kjeller - nå med lydtransparent lerret :) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 255
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stilig, ligner jo på Classé sine produkter. Har du noen link til forhandler?

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315875&cks=PRL

Hmmmm, for og holde oss til tråden: Skikkelig fint oppsett og "kjellerkino"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315875&cks=PRL

Hmmmm, for og holde oss til tråden: Skikkelig fint oppsett og "kjellerkino"
    Takk for det, ikke meningen å "skli ut"

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat det jeg også tenkte,dette er en av grunnene til at jeg liker det så godt. Men hvis du kjøper det på komplett, får du med iMon, et slags mediacenter med fjernkontroll. Du får også VFD display i front som kan vise alt fra CPU temp til hvordan været er eller varsle om e-post. Hvis du derimot ikke ønkser alle disse flashy dingsebomsene og uten iMon, vil jeg anbefale å kjøpe modellen under. Den er identisk med andre, men har altså ikke VFD display eller iMon

http://www.psdata.no/ps.asp?it=114752&mlevel=

review og mer info om kabinett og iMon finner du her

Ontopic: Du har gjort en fantastisk jobb med kjellern din, grattis med kjempeflott hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Var akkurat det jeg også tenkte,dette er en av grunnene til at jeg liker det så godt. Men hvis du kjøper det på komplett, får du med iMon, et slags mediacenter med fjernkontroll. Du får også VFD display i front som kan vise alt fra CPU temp til hvordan været er eller varsle om e-post. Hvis du derimot ikke ønkser alle disse flashy dingsebomsene og uten iMon, vil jeg anbefale å kjøpe modellen under. Den er identisk med andre, men har altså ikke VFD display eller iMon

http://www.psdata.no/ps.asp?it=114752&mlevel=

review og mer info om kabinett og iMon finner du her

Ontopic: Du har gjort en fantastisk jobb med kjellern din, grattis med kjempeflott hjemmekino!
    Takk for det

Har installert Windows Media Center Edition 2005, så da er det vel ingen grunn til å gå for varianten med iMon? Displayet ser jeg ikke fra sofaen heller Tror jammen jeg skal bestille et sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LEKKERT...

men syns du burde plassere forsterkere og dvd spilleren inni "reolen"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nero
    LEKKERT...

men syns du burde plassere forsterkere og dvd spilleren inni "reolen"
    Takk for det

Eh..ja..du har helt rett. Det ville se finere ut. Har bare ikke somlet meg til å gjøre det. Medfører at jeg må flytte eller fjerne en av "midtstolpene" for å få plass. Dessuten er det litt kjekt å ha det stående oppå for lett å bytte kabler, ustyr, prøving m.m.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Helskoten.....
    Det er en stund siden jeg så på denne tråden sist, og her har det jammen skjedd store ting ;-)
    Gratulerer!!!!!!

EDIT!
    I allverden, nå må jeg feire mine 1000 innlegg;-) med en kopp kaffe!
    Noen Ekspert er jeg langt i fra;-)

EDIT en gang til Plutselig var det trekt fra 10 innlegg:? Hmmm...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    I Helskoten.....
    Det er en stund siden jeg så på denne tråden sist, og her har det jammen skjedd store ting ;-)
    Gratulerer!!!!!!
    Hehe, takk, ja nå har jeg vel holdt på med kjelleren i omtrent et år så noe har da skjedd ;-)

Fikk forresten utstyret til mitt lille DIY-prosjekt på 3-4 strømkabler til anlegget. Mest for nysgjerrighetens skyld og for å få like kabler til alle apparatene. Var ganske slitsomt å få de tykke kablene på plass i trange kontakter, spesielt i nettstøpselet.

Om det ble forskjell i lyden er jeg ikke helt sikker på, kanskje det ble en viss forskjell, men det ble ganske fint med 4 slike svarte, kraftige kabler i like lengder istedet for noen tynne, noen lange, noen korte osv

Kablene, kabelstrømper og krympestrømper kjøpte jeg av en kar på Hifisentralen. Nettstøspslene heter Bals 73 og de kjøpte jeg på tysk eBay, og apparatkontaktene heter Wattgate 320 og de kjøpte jeg på amerikansk eBay. Ble ca 350,- kroner pr kabel totalt :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått Lyngdorf TDA2200 på plass i racket og Optoma HD72 i taket :-D

Koblet opp Lyngdorfen med 10 m optisk kabel fra lydkortet på pcen (Esi Juli@) og satt samplingsfrekvensen til 192kHz på lydkortet. WOW! For en lyd!!! Bassen gikk mye dypere, lydbildet åpnet seg og ble mye luftigere. Selv komprimerte mp3-filer låter bra nå :-) Var egentlig skeptisk til å ha så lang optisk kabel, men dette var over alle forventninger.

Optomaen ble en STOR oppgradering i forhold til Infocus X1 som jeg hadde. Den måtte tiltes noe pga lav takhøyde, men med -3 i "keystone" så ble bildet kanonbra. Jeg ser ihvertfall ingen form for degradering i bildekvaliteten pga keystone. Xbox 360 på denne projektoren med 720p oppløsning er jo fantastisk bra.

Skal legge ut noen nye bilder snart :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av projektoren og forsterkeren. Projektoren er koblet til dvd-spilleren med 15m Qed Quenex hdmi-kabel. Strømkabelen må kortes ned litt. Projektoren er jo ganske fin å se på med kombinasjonen av hvitt og sølv :-)

Displayet på forsterkeren var vanskelig å ta skarpt bilde av på frihånd, og blitz ble bare tull. Bildet skal vise at forsterkeren kjører på 192kHz samplingsfrekvens fra pcen. Baksiden viser mine hjemmelagde strømkabler og Black Magic Revelation høyttalerkabler, samt en optisk kabel fra pc og en Qed digital-kabel fra dvd-spilleren.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thermaltake Mozart er eit flott kabinett til htpc. He enda til gode å sjå eit som eg personleg synes ser bedre ut. Men eg synes dei med fordel kunne spart usb/firewire-tingen til baksida. Hadde vore meir stilreint då. Bør også advare deg mot at det er såpass trangt inne i kabinettet at for å montere harddiskar må ein ut med minnebrikkene. Og montering av ide-kabel er eit herk, ein må vri og bende for å få denne til å ikkje treffe cd/dvd-brennar. Eg kjøpte varianten utan display, og sparte meg ein høvding der. Var ikkje relevant i mitt tilfelle å ha det.

Her er altså htpcen i mitt oppsett, som for tida køyrer pentium 4 3.2@4 ghz, 7800gt, 1 gig ddr2, 250 gig sata2 og digitalt hda-lydkort utan meir enn to vifter, den på cpu og den på skjermkort. Gode kjølemuligheiter og løysinger og altså.

Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble meget bra!
    Syns selv det Thermaltake kabbinettet var fint, men har du sett på Silverstone sine HTPC kabbinetter?
    Fattern var lenge på utkikk, og endte opp med dette Silverstone kabbinettet. Pluss at dette var det mest stilfulle vi kom over, uten alt det dill-dallet som mange andre produsenter har.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert hjalmarjalla! Her lukter det sikkelig godt fra rom til utstyr!

803D spiller jo fabelaktig! Har hørt dem en del ganger sjøl, og kan ikke si annet en at det er en topp 5 høyttaler!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått Lyngdorf TDA2200 på plass i racket og Optoma HD72 i taket :-D

Koblet opp Lyngdorfen med 10 m optisk kabel fra lydkortet på pcen (Esi Juli@) og satt samplingsfrekvensen til 192kHz på lydkortet. WOW! For en lyd!!! Bassen gikk mye dypere, lydbildet åpnet seg og ble mye luftigere. Selv komprimerte mp3-filer låter bra nå :-) Var egentlig skeptisk til å ha så lang optisk kabel, men dette var over alle forventninger.

Optomaen ble en STOR oppgradering i forhold til Infocus X1 som jeg hadde. Den måtte tiltes noe pga lav takhøyde, men med -3 i "keystone" så ble bildet kanonbra. Jeg ser ihvertfall ingen form for degradering i bildekvaliteten pga keystone. Xbox 360 på denne projektoren med 720p oppløsning er jo fantastisk bra.

Skal legge ut noen nye bilder snart :-)

" WOW! For en lyd!!! Bassen gikk mye dypere, lydbildet åpnet seg og ble mye luftigere. Selv komprimerte mp3-filer låter bra nå :-) "

Merkelig hvor godt ALLE anlegg låter med nytt utstyr innabords. Og alle har samme forklaring. Men at Mp3 ble bedre, det syns jeg er merkelig, et godt system avslører fort hvor dårlig mp3 er, oftest veldit livløst!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at den forstekern din er SVINBRA. Og at den har et hav av innstillinger, en skikkelig gutte leke for en hififreak . Testet den på 703, det var helt rått! Aldri testa den på 803D. MEn den gjør nok en tapper jobb der også. Trodde den kanskje ble litt fort sliten på disse store høyttalerene ?

Men men, uansett, anlegget ditt tar FORM!! . Det som er genialt med TACT'en er at du ikke trenger den dyreste cdspillern, siden du mest sannsynelig kommer til å bruke den veldig gode DAC'en som TACT'en har.

Stå på, dette blir kjempe!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    " WOW! For en lyd!!! Bassen gikk mye dypere, lydbildet åpnet seg og ble mye luftigere. Selv komprimerte mp3-filer låter bra nå :-) "

Merkelig hvor godt ALLE anlegg låter med nytt utstyr innabords. Og alle har samme forklaring. Men at Mp3 ble bedre, det syns jeg er merkelig, et godt system avslører fort hvor dårlig mp3 er, oftest veldit livløst!
    Hehe, joda alle anlegg pleier vel å låte bedre med nytt (les dyrere..) utstyr, men når jeg skrev dette så tenkte jeg først og fremst på hvordan lyden ble med pcen som signalkilde. Stort sett har jeg brukt dvd-spilleren som signalkilde.

Tidligere hadde jeg 10m analog kabel fra pcen til forsterkeren og det låt brukbart, bortsett fra de mest komprimerte lydfilene, men med digital overføring og oppsampling til 192kHz på lydkortet så ble det noe helt annet med "pc-lyd". Og da ble faktisk også mp3-låter som var komprimert til 192 kbps atskillig bedre å høre på enn tidligere med analog overføring. Men selvsagt så låter ukomprimert musikk fra pcen aller best ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Utrolig lekkert hjalmarjalla! Her lukter det sikkelig godt fra rom til utstyr!

803D spiller jo fabelaktig! Har hørt dem en del ganger sjøl, og kan ikke si annet en at det er en topp 5 høyttaler!
    Takk for det; Majesty :-)

Jeg er utrolig fornøyd med de høyttalerne. De paser perfekt til min musikksmak og funker meget bra på hjemmekino også. Trøkker til i bassen når det trengs, så det er sjelden jeg egentlig savner sub. Og det beste er at jeg ikke lengre blir "sliten" i ørene av å høre på musikk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg vet at den forstekern din er SVINBRA. Og at den har et hav av innstillinger, en skikkelig gutte leke for en hififreak . Testet den på 703, det var helt rått! Aldri testa den på 803D. MEn den gjør nok en tapper jobb der også. Trodde den kanskje ble litt fort sliten på disse store høyttalerene ?

Men men, uansett, anlegget ditt tar FORM!! . Det som er genialt med TACT'en er at du ikke trenger den dyreste cdspillern, siden du mest sannsynelig kommer til å bruke den veldig gode DAC'en som TACT'en har.

Stå på, dette blir kjempe!
    Takker og bukker :-)

Hovedgrunnen til at jeg landet på Tact var alle mulighetene som finnes med denne, og selvsagt lyden. Nå har jeg ikke prøvd forsterkere som koster særlig mer enn Tacten på 803ene, (AVI, Hegel H200, Primare i30, Beast 500w ) eller som har mer enn rundt 2x200w, bortsett fra Beasten da, men jeg kan ikke si at jeg på noen slags måte føler at Tacten mangler krefter for å drive disse høyttalerne. Nå er det imidlertid sjelden at jeg drar volumet over 85-90 på skalaen og da spiller det mer enn høyt nok etter mine ører, men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å prøve noe kraftigere etterhvert ;-)

Med Tacten så tror jeg at jeg først og fremst kommer til å bruke pcen som signalkilde på musikk, og dvden til film. Har 2x320gb harddisker på vei i posten for å få plass til all musikken ukomprimert på pcen.

Lyden ble også bedre på film i 2 kanaler med digital overføring fra dvd-spilleren til forsterkeren, enn tidligere med analog overføring til min forrige forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips til deg er å slå av all upsampling i pc'en og heller la forsterkeren gjøre denne jobben. Signalet blir uansett upsamplet til 48bit og 384khz av forsterkeren og da er det bedre å la den ta seg av dette helt fra starten av. Brukere på lyngdorf forum (http://groups.yahoo.com/group/LyngdorfAudio-UG/) mener det er bedre også å bruke Lyngdorf cd1 uten upsampling når den brukes med TDA2200 eller Millennium.

Ellers vil jeg gratulere deg med et meget godt valg av forsterker! Du kommer ikke til å angre!

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •