Innrede gammel kjeller - nå med lydtransparent lerret :) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 255
    Newcomer Robban sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Deilig

utrolig mye snacks her! kjellerstuen ser utrolig flott ut! gratulerer.

med rack blir dette helt topp!

God jul!

ps, gjett hva juleønsket mitt er?

kan røpe så mye som at anlegget ditt er ganske nære drømmen!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robban
    utrolig mye snacks her! kjellerstuen ser utrolig flott ut! gratulerer.

med rack blir dette helt topp!

God jul!

ps, gjett hva juleønsket mitt er?

kan røpe så mye som at anlegget ditt er ganske nære drømmen!
    Takker og bukker, hyggelig å høre at du synes det ser bra ut

Det er nok enda endel småting som gjenstår, som bl.a skifte vinduer, male dører, få lagt steinheller som hylle mot muren m.v. I tillegg må jeg få tak i en brunsvart Lack hylle fra Ikea til å plassere anlegget på, og et lite bord med plate under til å plassere fjernkontroller o.l. på. I tillegg tror jeg at jeg må ha noen hyller til å ha cd-plater og dvd-er i. Pluss litt pynt og krushunder her og der

Håper du fikk oppfylt juleønsket ditt

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flotte greier

Artig å følge utviklingen hos deg..
    Startet å se på denne tråden for tips til å dempe støy til stua over meg der andre skal kunne leve mens jeg kjører film, ble sittende og lese hele tråden gitt

Hvordan mener du lyddempingen har blitt opp i stua? Tenker på noe av den samme løsningen, men har selv bare en bærebjelke å tenke på.
    planen var å spise opp mot det den bygger ned i rommet (12 cm) med evt lydbøyler og annen lydissolasjons materiale.
    Men vil først høre med deg om den bjelken bare heller blir en lydsprekk? (for jeg er heller ikke villig til å ofre så mye takhøyde for å få heldekkende gipstak)

Som en idé fra min side så kan det være en tøff effekt å male bjelkene dine matt sort/brunt eller som veggen bak lerrettet.
    Dette kan gi en tøff effekt samtidig som at du slipper i stor grad at hver enkelt bjelke reflekterer lys som kommer fra lerrettet.

lykke til videre!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veumen
    Artig å følge utviklingen hos deg..
    Startet å se på denne tråden for tips til å dempe støy til stua over meg der andre skal kunne leve mens jeg kjører film, ble sittende og lese hele tråden gitt

Hvordan mener du lyddempingen har blitt opp i stua? Tenker på noe av den samme løsningen, men har selv bare en bærebjelke å tenke på.
    planen var å spise opp mot det den bygger ned i rommet (12 cm) med evt lydbøyler og annen lydissolasjons materiale.
    Men vil først høre med deg om den bjelken bare heller blir en lydsprekk? (for jeg er heller ikke villig til å ofre så mye takhøyde for å få heldekkende gipstak)

Som en idé fra min side så kan det være en tøff effekt å male bjelkene dine matt sort/brunt eller som veggen bak lerrettet.
    Dette kan gi en tøff effekt samtidig som at du slipper i stor grad at hver enkelt bjelke reflekterer lys som kommer fra lerrettet.

lykke til videre!!
    Heisann Veumen

Lyddempingen ble ganske bra, bedre enn jeg hadde forventet faktisk. Men det hadde nok blitt enda bedre om jeg hadde fylt i enda mer isolasjon og lagt heldekkende gipstak. Sånn som det er nå så kan man ikke unngå å høre lyden igjennom gulvet på litt høyrere nivå når man sitter i stua. Men dette var jeg forsåvidt inneforstått med, da jeg ikke kunne senke taket noe mere. Jeg har tilsammen 12 bjelker slik at det blir mange potensielle "lydsprekker". Dersom du kun har en tror jeg ikke at det behøver å bli noe stort problem. Men dersom du har litt å gå på så kan det nok være en fordel å legge hele taket i ett.

Har faktisk vurdert å male bjelkene slik du foreslår, men problemet er at de ikke er spesielt jevne eller glatte, så enhver form for heldekkende mailng vil avsløre enhver ujevnhet. Derfor beiset jeg dem kun et strøk med matt beis. Dessuten er det et lite hel... å male 12 slike bjelker på alle tre sider 2-3 strøk uten å komme borti gipsplatene

Nå har jeg forøvrig satt i bestilling flere møbler og rack til rommet, så iløpet av en ukes tid skal jeg få lagt ut nye bilder håper jeg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av Rockfon Polar akustikkplater på sidevegger og bak sofaen. Dette gav en utrolig bra effekt på lydbildet

Bak sofaen 3 stk:

På venstre sidevegg:

På høyre sidevegg:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli bra nå bror! Nesten like fint som hos meg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Den kostet rundt 220 kr inkl frakt. Stod mye interessant om konstruksjon av rom i kjeller, med både utvendig og innvendig isolering, gulvkonstruksjoner, veggkonstruksjoner m.m. Forøvrig har Dag Thorsteinsen skrevet en bok som heter "Bolig som kjeller" Denne er mer generell enn Byggforsk sin, men synes de utfyller hverandre bra

http://www.bokkilden.no/ProductDetai...yName=BIC_VMDM
    Byggforsk sin bok: Hvor fikk du den for 220,- ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Byggforsk sin bok: Hvor fikk du den for 220,- ?
    Den kostet 198,- pluss porto da jeg bestillte den, men såvidt jeg har sett så har den steget i pris i ettertid ;-)

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler du mye på Smart Club eller noe?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Handler du mye på Smart Club eller noe?
    Den skjønte jeg ikke helt?

Bor i Bodø, så Smartclub blir nok for langt unna hvis du tenker på materialer og slikt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye møbler fra Ikea. Endelig noe å plassere anlegget på :-)
    Har ikke fått skjult alle kabler ennå, men det kommer etterhvert. Skal vurdere å plassere dvd-spiller og forsterker inne i selve Lack-hylla, men da må jeg fjerne en "midtstolpe" for å få plass.

Etterhvert skal jeg flytte både pc og Xbox 360 til å stå sammen med resten av anlegget, men da må jeg få tak i lange nok kabler, blant annet komponentkabel på 10-12 m til Xboxen.

Pcen skal jeg bytte kabinett på slik at jeg kan ha den stående sammen med de andre komponentene. Noen forslag til et kabinett som har litt plass, men som også ser bra ut uten å bli for dyrt?

Har også kjøpt et par Benno cd-søyler som ennå ikke er skrudd sammen som cd-plater og dvd skal stå i. Samt et par Lack hylleplater i samme farge som "racket" som skal opp på veggene etterhvert :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var meget lekkert, men hva gjør gitaren der..! Dette er ikke å plasen å plasere en gitar vist man skal bruke anlegget...!! ;-)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Dette var meget lekkert, men hva gjør gitaren der..! Dette er ikke å plasen å plasere en gitar vist man skal bruke anlegget...!! ;-)
    Takker

Fant ikke noe bedre sted for gitaren foreløpig, men den skal plasseres lengre bak i rommet når jeg får frigjort litt mer plass. Fant ut at jeg må ha den stående slik fremfor å ha den liggende i gitarkassen, for da blir den den nesten aldri brukt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

du må jo legg ut bilda av helga prøva :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo rått.. _litt_ bedre enn min hjemmekino :/ men så er vel prisen lavere her også da tenker jeg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde på hjemlån en Lyngdorf TDA2200 "digitalforsterker" og Lyngdorf CD-1 i helga. Det var en helt fantastisk kombinasjon på musikk. Som ren forsterker koblet digitalt med Denon 3910 dvd-spiller låt det også svært overbevisende :-D

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste hele tråden din nå, fantastisk jobb. Gratulerer med et kjempe fint resultat!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Leste hele tråden din nå, fantastisk jobb. Gratulerer med et kjempe fint resultat!
    Takker og bukker for hyggelig tilbakemelidng

Nå begynner jeg å bli ganske fornøyd med rommet, bruker nok alt for mye tid her nede, men det er vanskelig å la være.

Neste prosjekt er å bytte til HTPC-kabinett på pcen som står ved siden av sofaen og flytte den frem sammen med resten av anlegget. Ulempen er at da må jeg ha 8-10 m dvi-kabel til lcd-skjermen som skal stå ved siden av sofaen.

Deretter skal jeg flytte xbox 360en frem i racket, men jeg vet ikke ennå om det er mulig å skaffe lange nok kabler til dette. Mulig jeg må satse på en switch eller noe sånt siden jeg ikke har hjemmekinoforsterker med slike muligheter.

Det som ellers gjenstår i selve rommet er å skjære ut 3 avlange skiferplater og legge dem som hyller langs den hvite grunnmuren som lysene faller mot, og male furudørene. Når det er gjort tror jeg nesten at rommet må sies å være ferdig...hmmmm...hva skal jeg da finne på?

Newcomer tomzern sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra prosjekt!!

Anbefaler deg å titte på Lian Li kabinetter:

http://www.microplex.no/product.aspx...cand&mcat=c134

Eller med vindu, hvis du vil ha det:

http://www.microplex.no/product.aspx...DWIN&mcat=c134

Ta en titt på microplex eller 3Dfxcool for flere kabinetter, de har mye kult, og leverer fort begge to.

Mvh Tomzern

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0