Innrede gammel kjeller - nå med lydtransparent lerret :) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 255
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det. Måtte male om et par ganger før jeg ble fornøyd, men fargene som er på veggen nå ble ganske lun og koselig. Ikke for mørk, men heller ikke for lys

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet ble ganske bra uten noen kalibrering eller justeringer. Tatt med digitalkamera og selvutløser. Ingen gardiner, og dagslys ute

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen flere bilder etterhvert som ting har kommet på plass. Har satt inn nye dører, ferdig med alle vegger, mangler litt tapet og maling i et hjørne. Har prøvekjørt projektoren provisorisk på høyttalereskene, funket ok

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra!

Heisann!

Har nettopp lest hele tråden din fra begynnelsen av. Synes det er morsomt å se utviklinga! Spesielt når arbeidet er så bra gjort!

Det siste jeg ble imponert av var lerretet ditt. Det så skikkelig bra ut. Er det noe du har laget selv? Isåfall, kan du forklare i enkle trekk åssen du gjorde det? Har sett mange som har skaffet projektor først, for så å lage ramme rundt bildet...er dette nødvendig?

Uansett, meget bra arbeid Ser ut som om dette blir kjempebra!

Newcomer Tex sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Hei Tex

Jeg endte opp med Solid på bakveggen, men fikk blandet i litt ekstra svart for å få mer gråbrun tone. Synes den ble for brun uten ekstra svart farge i.

I taket har jeg vanlig hvit 02 matt maling, og på veggene har jeg malt en farge som heter Dis som er relativt lys grå.

Rommet skal ikke bare brukes til filmvisning så det blir ikke mørkere farger på sidevegger eller tak

Jeg endte opp med Solid på vegger og i tak. Trenger et par strøk til. Tror det blir bra. Rommet vi bygger skal kun benyttes til film og musikk. Flott prosjekt du har. Lykke til videre

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendmh
    Heisann!

Har nettopp lest hele tråden din fra begynnelsen av. Synes det er morsomt å se utviklinga! Spesielt når arbeidet er så bra gjort!

Det siste jeg ble imponert av var lerretet ditt. Det så skikkelig bra ut. Er det noe du har laget selv? Isåfall, kan du forklare i enkle trekk åssen du gjorde det? Har sett mange som har skaffet projektor først, for så å lage ramme rundt bildet...er dette nødvendig?

Uansett, meget bra arbeid Ser ut som om dette blir kjempebra!
    Hei Erlend og Tex

Takker for all skryt

Jeg må nok skuffe deg Erlend angående lerretet, det er et Dreamscreen Dynagrey 106 tommers rammelerret kjøpt på AVshop. Det er i mine øyne et kjempebra lerret som har svart velour på ramma slik at alt strølys blir absorbert. Dermed så fremstår bildet med en svært tydelig svart ramme rundt. Jeg kjente ikke at jeg orket å prøve å lage lerretet selv etter alt arbeidet med kjelleren..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi, idag kom lenestolen, i neste uke kommer sofaen og pallen

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja hjalmar, nå begynner ting virkelig og ta form.
    Kan vi håpe på at du kommer med noen bilder av litt bedre kvalitet etterhvert?

Det er teppegulv du har fått på plass?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, javisst, det er bare jeg som har komprimert dem litt vel mye for å laste opp på forumet. Kan sikkert prøve å gå ned et par hakk på komprimeringen

Ja, det er et grått, ganske tettvevd teppe på ca 1 cm tykkelse. Vurderte en stund å legge fliser og så evt teppe mellom høyttalerne, men fant ut at det var like greit å legge vegg til vegg. Gikk jo utrolig fort i forhold til fliser.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser bra ut hjalmar, er vel noe billigere med teppe kontra fliser også?
    Hva er det som står igjenn hos deg nå da? Blir vel godt "innspilt" den lenestolen de neste dagene

Du kan jo legge ut bildene på t.d. http://imageshack.us mot og laste de opp på forumet Du får til og med en ferdig formatert forum "kode" når du laster opp bilde så det er bare copy-n-paste

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, teppet kom på ca 200 kr pr m2, mens fliser med lim/fugemasse ville fort ha blitt 250-400 kr pr m2 avhengig av type fliser. I tillegg måtte jeg jo ha kjøpt et eller to store gulvtepper til x antall kroner, så det hadde nok blitt ganske mye dyrere totalt. Om jeg skulle ombestemme meg senere er det bare å rulle bort teppe og legge fliser likevel

Det som står igjen av møbler er sofa, pall, salongbord, og noe å plassere anlegget i, samt hyller til cder/dvd m.m. Har tenkt litt på IKEA sin LACK-serie. Ellers så gjenstår listing i taket, samt gulvlister og lister rundt dører.

Videre hadde jeg tenkt å montere spotlights på wire langs to av veggene, og kunne dimme disse, helst via fjernkontroll. Strøm er ikke koblet til ennå, og det må trekkes ledninger og monteres kontakter. I tillegg må varmekablene kobles på strøm, men det har jeg en elektrikerkompis som fikser

Begge kjellervinduene er eldgamle og trekkfulle og skal skiftes ut. Jeg har de nye stående i gangen utenfor hjemmekinorommet, men tror jeg må vente til våren før jeg setter dem inn.

Bortsett fra det så er det ikke så mye som gjenstår før rommet er ganske ferdig

Og nystolen skal nok blir bra innspilt i løpet av helga ja. Litt kjedelig at alle som kommer på besøk må sitte i sacco-sekken

Skal forresten prøve å legge ut bilder via linken din, så interessant ut.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem bryr seg om de besøket så lenge du har godstolen

Er en del småting igjenn da, men det artige er jo at det skal lite til før du får synlig fremgang som "arbeidslys borte vekk, velkommen spotter"

Stusset en del på hva jeg skulle ha DVD filmene mine i selv, har nå bestilt meg 2 kjøkkenskap som jeg skal montere sammen, etter mine beregninger skal jeg da få plass til omkring 600 DVD filmer Men det koster litt da, selv om jeg får det til innkjøpspris...

Med fare for og høres litt negativ ut; Hvorfor byttet du ikke ut de vinduene tidligere i prosessen? Og hvorfor vente til våren?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert
    Med fare for og høres litt negativ ut; Hvorfor byttet du ikke ut de vinduene tidligere i prosessen? Og hvorfor vente til våren?
    Først og fremst fordi det har vært svært praktisk å ha gamle vinduer som jeg ikke trengte å bekymre meg for å skade i forbindelse med alt som har blitt transportert både inn og ut av kjellervinduene. Dernest fordi jeg ikke har hatt tid eller mulighet til å gjøre det før, da jeg i hovedsak har brukt all ledig til til å fjerne gammel bordkledning, lekte ut, etterisolere, sette inn nye vinduer, slå på ny bordkledning og male 2 strøk på to av ytterveggene på huset. Kjelleren har vært et "koseprosjekt" som jeg har jeg tatt inn i mellom alt det andre. Ellers hadde det blitt bråk

Og så har det regnet så sinnsykt mye her i området i hele høst at jeg tror det er like greit å vente til det blir bedre vær (les: vår...)

Hva slags kjøkkenskap er det du tenker å bruke? 600 filmer krever jo litt plass vil jeg tro

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilder i bedre kvalitet via Imageshack

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taklister med "lufting" bak på plass. Projektoren er hengt opp i taket, ledninger skjult i veggen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag kom sofaen med pall

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er lysene på plass, men det gjenstår ennå litt elektrisk. Ble ganske koselig når jeg fikk bort den 500w arbeidslampa

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kjøpte du de spottene og gulv teppet?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spottene bestillte jeg på www.deltanett.no . Var ganske rimelige, tror det kom på ca 850 for 2 sett på hhv. 3 og 5 lyspunkter.

Teppet kjøpte jeg på en lokal Farveglede-forhandler her i Bodø. Kostet ca 200 kr pr m2

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått på plass ventilerte gulvlister, kabelskjuler, koblet på varmekabler og dimmer til spottene. Pcen er kommet sånn noenlunde på plass ved siden av sofaen. Hengt opp noen bilder m.m. Det som i hovedtrekk gjenstår nå er å få kjøpt et eller annet å plassere selve anlegget på og kanskje et lite bord til sofaen. Er ganske fornøyd med resultatet om jeg selv skal si det

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •