TWG: prosjekt kino er igang.... Graving/sprengning pågår... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ang. avfall og Bingsa

Heisan Twg76 og lykke til med prosjektet -skal bli veldig artig å følge med

Vedr. avfallsdeponering på Bingsa så står det at - alle "Husholdninger" gratis kan kaste:
    * Elektriske og elektroniske produkt
    * Farleg avfall
    & * Hageavfall som er din kategori.

Jeg tipper de har en policy som handler om hva man definerer som "Husholdnings-kjøretøy". En lastebil er vel neppe i denne kategorien. Hvis du bruker en vanlig henger (ev. boggi) bør det gå bra, er man usikker er det bare å ringe men hageavfall for meg er: busker, trær, jord, sand, stein osv.

På Nøsa avfallsdeponi i Haram kommune stilles det ingen spørsmål, man har heller ingen kontrollrutiner og alt avfall er gratis å kaste for "Husholdninger"...

Personlig hadde jeg fått noen til å kjøre dritten vekk for meg, å slite med tonnevis av dritt ekke min greie meeen man blir jo sterk og ehh sunn osv..

EDIT: Jeg har kasta enorme mengder byggeavfall men ikke stein og jord!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Heisan Twg76 og lykke til med prosjektet -skal bli veldig artig å følge med

Vedr. avfallsdeponering på Bingsa så står det at - alle "Husholdninger" gratis kan kaste:
    * Elektriske og elektroniske produkt
    * Farleg avfall
    & * Hageavfall som er din kategori.

Jeg tipper de har en policy som handler om hva man definerer som "Husholdnings-kjøretøy". En lastebil er vel neppe i denne kategorien. Hvis du bruker en vanlig henger (ev. boggi) bør det gå bra, er man usikker er det bare å ringe men hageavfall for meg er: busker, trær, jord, sand, stein osv.

På Nøsa avfallsdeponi i Haram kommune stilles det ingen spørsmål, man har heller ingen kontrollrutiner og alt avfall er gratis å kaste for "Husholdninger"...

Personlig hadde jeg fått noen til å kjøre dritten vekk for meg, å slite med tonnevis av dritt ekke min greie meeen man blir jo sterk og ehh sunn osv..

EDIT: Jeg har kasta enorme mengder byggeavfall men ikke stein og jord!
    Jepp, er klar over det du sier der det du ser som blir kjørt bort her på bildene er ikke en del av det jeg har kjørt bort av rot og skrot... det jeg snakket om der var snakk om riving av kjellerleiligheten... så det innebar, MYE huntonitt, sponplater, gipsplater osv... Alt som er skikkelig treverk blir laget ved av
    Så det du ser blir kjørt bort her går til diverse depoer rundt omkring..
    Om noen trenger sprengt stein, så er det bare og skrike ut, dersom det ligger nært Hatlane så er det mulig at vi kan tippe det til dere DERSOM DET ER ENKEL TILKOMST... Alternativt kan dere komme og hente selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Jepp, er klar over det du sier der det du ser som blir kjørt bort her på bildene er ikke en del av det jeg har kjørt bort av rot og skrot... det jeg snakket om der var snakk om riving av kjellerleiligheten... så det innebar, MYE huntonitt, sponplater, gipsplater osv... Alt som er skikkelig treverk blir laget ved av
    Så det du ser blir kjørt bort her går til diverse depoer rundt omkring..
    Om noen trenger sprengt stein, så er det bare og skrike ut, dersom det ligger nært Hatlane så er det mulig at vi kan tippe det til dere DERSOM DET ER ENKEL TILKOMST... Alternativt kan dere komme og hente selv

På bingsa er det forresten betjening på søpla... du blir veid på vei inn og ut... så er ikke så lett å jukse der... Men hageavfall å sånt er greit å dumpe der gratis

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - Vi burde kanskje starte gjenbrukssjappe

Akkurat ferdig med å rive hele kjelleren min nå, regner med å få "ny" på plass innen sommeren. Blir et kinorom men vi bygger for (sannsynligvis) salg

..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Hehe - Vi burde kanskje starte gjenbrukssjappe

Akkurat ferdig med å rive hele kjelleren min nå, regner med å få "ny" på plass innen sommeren. Blir et kinorom men vi bygger for (sannsynligvis) salg

..
    spennende prosjekt hos deg også da skjønner jeg

Blir nok ikke boendes for evig og alltid her jeg heller, men tenkte å høste litt erfaringer med å bygge opp en slik kino, slik at jeg i neste (og siste... ihvertfall til jeg blir skikkelig gammel og grå) kan gjøre ting enda bedre

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvi gjeng det gut?

Har nettopp pakka sammen for i dag, en vegg mindre, litt mer ved og 1 skritt nærmere kino

L.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Det graves og det sprenges... og jeg er borte på jobb... men skal hjem om en ukes tid og da blir det å få støpt gulv i kjelleren ihvertfall... så får jeg gjort unna mest mulig der slik at det forhåpentligvis blir klart for å starte på bygginga av kino og diverse utover vår/sommer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

dette her går ikke akkurat fort...

Men det bores

Graves

Graves

Hvor i HELV.... ble det av trappa mi?!?! Satser på at kjelleren blir tett og fin nå
    Skal ihvertfall ikke ha mer vann som renner ned langs trappen og ned langs veggen
    og inn i kjelleren....

Ihvertfall ferdig bak huset

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Det går ikke akkurat KJEMPEFORT fremover... har 1000000 ting som må på plass først. LITT har derimot skjedd. Har fått bygga på overbygd veranda og denne nærmer seg ferdigstillelse
    Søknaden for påbygget som skal inneholde kino'n er også godkjent. Så sånn sett igrunn bare og kjøre på MEN vurderer diverse andre påbygg på huset samtidig, så diskuterer for tiden med arkitekt hvordan vi skal gjøre dette

Her er noen flere bilder av hvordan "tomta" ser ut nå

Her står nå trampolina inne i kino'n

og bak huset begynner det å gro litt til... var håpløst å ha bare jord og greier med små unger i huset...

Så satser på å komme fram til endelig løsning snart så vi kommer oss igang med byggingen...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser knall ut detta her, gleder oss til bygginga
    Her i huset blir det pigging av kino/kjeller, nytt VVS + et bad men jeg håper å kunne jobbe parallelt med kinoen.

Lykke til.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli veldig bra!
    Jeg har selv planer om et tilbygg med omtrent tilsvarende dimensjoner. Jeg har ikke tenkt å lage et eget teknisk rom. Men jeg har tenkt å sette opp en lettvegg, eller baffelvegg, som kles med høyttalerstoff hvor høyttalere og utstyr kommer bak. Jeg regner med å sette opp denne lettveggen ca omtrent 1,5m ut i rommet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •