Ombygging av kinorommet. Trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ombygging av kinorommet. Trenger tips

Først må jeg si at jeg har brukt mange dager og timer inne på dette forumet for å få litt inspirasjon til min egen ombygging. Ser det er masse dyktige og kreative folk der ute.
    Men nok skryt nå

Rommet det er snakk om er i overetasjen på huset mitt. Rommet måler ca 5,5x4,0 meter (22 kvm). Den ene veggen vender mot naboen (tomannsbolig). Ellers er det også skråtak i rommet. Men jeg mener det skal være fullt mulig å lage ett skikkelig rom her.
    Når huset ble bygget var denne etasjen ikke innredet og jeg fikk dermed mulighet til å legge opp en del tomme trekkerør og bokser.

Slik jeg tenker må to av veggene utbedres i form av etterisolasjon med lydplater. Men hva gjør jeg mot underetasje og hva anbefaler dere angående taket???

Legger ved noen bilder slik at det er lettere å komme med kommentarer og innspill.

Rommet sett bakfra:

Vegg mot øvrige rom (sov og kontor):

Mot bakre hjørne av rom (mot kaldt loft og ut):

Mot bakre hjørne av rom (og sov):

Beste plassering av subben pr dags dato sparker bra i ryggen denne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg å male veggene i svart og mørk grått. Dette er godkjent av min kjære samboer

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mot gulvet kan du jo legge ned lydtrinnplater med et lag med gips oppå deretter å så teppe/parkett eller noe annet... 1-3 lag med gips på vegger og tak burde holde i bøtter og spann + fugemasse akryl. "Der luft kommer inn/ut følger også lyden med..." Se litt rundt på bygge tråder, mye bra på dei! Du har vel prøvd Google sketchUp? Veldig bra gratis tegne program...! Plannlegging er Alfa & Omega...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •