Bygging av hjemmekino i garasje, rom i rom. Dårlig strømnett? - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 714
    Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senter

-img_2792-jpg
    -img_2793-jpg
    -img_2794-jpg
    -img_2795-jpg
    Da gjenstår det bare å pusse over baffelhullene, lage skruehull til elementer, hull til terminalene, montere elementer og bestille en crown xti 2002 til
    Satse på å få lyd neste helg

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senter Ferdig

-img_2797-jpg
    Gikk akkurat i bagasjerommet
    -img_2800-jpg
    Delefilter til mellomtoner og diskant.
    -img_2801-jpg
    Basskammer
    -img_2803-jpg
    -img_2805-jpg
    -img_2806-jpg
    -img_2807-jpg
    -img_2809-jpg
    Siden terminalene fra Kina ikke har kommet enda, bruker jeg ht kabler og tetter med smelte-lim sålenge.
    Bare å få modifisert stereobenken nå, så blir det litt lyd i senterkanalen igjen 69,9kg veier senteren for de som lurte på det

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg   -image-jpg  

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser perverst ut!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser heftig ut!!!

Har du fått justert noe på det? Hvordan er du fornøyd med lyden nå som du har spilt litt med frontene?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så heftig ut! Fornøyd?
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Ser heftig ut!!!

Har du fått justert noe på det? Hvordan er du fornøyd med lyden nå som du har spilt litt med frontene?
    Takk Bjørn Har prøvd litt forskjellige delefrekvenser bare, som er nå satt til 300hz. Som du kan se på bilde så har frontene andre diskanter enn senteren :/ Dette er fordi mine diskanter var rest vare fra Seas og må produseres. (kommer iløpet av sept) Heldigvis har jeg fått lånt meg to like Dali diskanter fra hifiklubben, slik at jeg får noe lyd i kinoen. Så får "forske" litt mer når de rette diskantene kommer på plass. Er ganske fornøyd med lyden hittil, selv om jeg kun har satt delefrekvens og tatt rom-korreksjon på receiver.
    Åssen ligger du an med ditt prosjekt da?

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k Vis post
    Dette så heftig ut! Fornøyd?
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90 Vis post
    Ser perverst ut!
    He he, ble litt størrelse på dette igrunn Er meget Fornøyd både utseende og lydmessig, og savner på ingen måte noe sub under film titting. Men...... må si jeg er spent på trøkket de siste 12stk 10" subwooferne vil gi
    Sist endret av johnnymhz; 09-07-2014 kl 10:59

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikea Malm av-rack

Har hatt planer en stund om å få et teknisk rom vegg i vegg med kinoen. Etter litt forhandlinger med fruen, så var det uaktuelt å sette et av-rack på rommet ved siden av kinoen. Rommet er i dag et gjesterom og har 3 malm kommoder med tøyet mitt i. Problemet løste jeg slik: Ga noen søppelsekker med tøy til fretex og resten ser dere på bildene under
    -img_2864-jpg
    -img_2863-jpg
    -img_2865-jpg
    Limte fast skuffe frontene til en 6mm huntonitt plate og satte i riller fra jula
    -img_2858-jpg
    monterte 4 stk magneter fra clasohlson i hjørnene
    -dscn2399-jpg
    I kommoden blir det 7 crown forsterkere, stømfilter, appletv, sonos connect, usb hub og internett switch.
    Receiver, blu-ray, ps4 og dekoder vil fortsatt stå i kinoen der det står i dag.
    -dscn2395-jpg
    kabelgjennomføringen fra kinoen ser dere såvidt nederst til venstre i bilde. kablene kommer da ut bak fronthøyttaleren på høyre side i kinoen.
    -dscn2393-jpg
    Første kommentar fra fruen: Du sa den skulle være helt lik du, den der har jo fullt av riller..

Hull
    -img_2829-jpg
    -img_2817-jpg
    Bruker et 3" bassrefleksrør fra DynaBel med en indre flens på (indre flens er uten skruehull) Denne skal holde til alle kablene som må trekkes. Røret har jeg lakket i samme farge som kino veggen og står til liming i veggen i skrivende stund.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen og smart løsning, sikkert greit å slippe støy og varme fra de 7 Crown-forsterkerne!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Pen og smart løsning, sikkert greit å slippe støy og varme fra de 7 Crown-forsterkerne!
    ja og ikke minst lyset de gir.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trekking

-dscn2400-jpg
    Noen meter med kabel. 14ht kabler, 3par phono, 1 usb, 3 internet, 1hdmi og 1 optisk.
    -dscn2401-jpg
    -dscn2402-jpg
    -dscn2405-jpg
    Kino delen
    -dscn2408-jpg
    På denne siden står teknisk skap. Rundt røret i veggen har jeg tatt masse byggskum og fuget enden. Litt flaks med den veggboksen over der
    -dscn2406-jpg
    Må bestille 20 meter til med nylonstrømper fra dynabel, før jeg kobler opp alt på nytt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz Vis post
    Takk Bjørn Har prøvd litt forskjellige delefrekvenser bare, som er nå satt til 300hz. Som du kan se på bilde så har frontene andre diskanter enn senteren :/ Dette er fordi mine diskanter var rest vare fra Seas og må produseres. (kommer iløpet av sept) Heldigvis har jeg fått lånt meg to like Dali diskanter fra hifiklubben, slik at jeg får noe lyd i kinoen. Så får "forske" litt mer når de rette diskantene kommer på plass. Er ganske fornøyd med lyden hittil, selv om jeg kun har satt delefrekvens og tatt rom-korreksjon på receiver.
    Åssen ligger du an med ditt prosjekt da?
    Det går meget bra med mitt, http://avforum.no/forum/showthread.p...89#post1999789 , har jobbet litt med oppsett av DSP og nå spiller det meget åpent og dynamisk. Jeg har noe lavere delefrekvens mellom 10" og koaksial elementet enn hva du har. Føler det gir meg ennå mer åpenhet og luft i lydbilde og det er nok skyv i øvre midbass/nedre mellomtone med koaksial elementet.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub & nylon

-img_2759-jpg
    -img_2901-jpg
    -img_2903-jpg
    -img_2874-jpg
    -img_2876-jpg

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skap og 20A kurs?

-img_2914-jpg
    Da var skapet ferdig koblet, så nå har jeg plass til subwoofere i kinoen Ulempen er at kursen på teknisk kun er på 10A fra 1985. Er det pengene verdt å strekke opp en 20A kurs med 4mm2 ledning? vil det gi mer power i bunn?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke sette opp vanlig stikk, og så sikre de med 20A i skapet - de er kun godkjent for 16A.

Men å sette opp f.eks to stk 16A kurser kan jo være kjekt hvis du sliter med å skru på alle forsterkere sammtidig f.eks.

Forøvrig - ser bra ut!

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Du kan ikke sette opp vanlig stikk, og så sikre de med 20A i skapet - de er kun godkjent for 16A.

Men å sette opp f.eks to stk 16A kurser kan jo være kjekt hvis du sliter med å skru på alle forsterkere sammtidig f.eks.

Forøvrig - ser bra ut!
    Får slått på alle med dagens 10A, det går bra Slik det er i dag, går alle 7 forsterkerne via den monster powercenter boksen på høyre side. Ser for meg at den kan bli en flaske hals på en måte.
    Ved å benytte en 20A kurs og koble alle 7 forsterkerledningene i en koblingsboks på vegg, med en kraftig bryter ville kanskje blitt bedre. Er jo begrenset med tverrsnitt på den ene ledningen monster boksen henter strømmen fra.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye anlegg blir bygget med maks 15A sikringer etter ny norm slik jeg har forstått det. Større enn dette må man vel over på kjøkken/komfyrkontakter? Er det lovlig med vanlige stikk på 20A?
    15A vil gi deg 3450W, og med trege klasse D skulle vel dette gi deg nok strøm? Jeg ville nok alikevel ha gått for minst to-tre kurser for å være på den sikre siden og unngå overbelastning...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye normen beskriver karakteristikken på hvor raskt sikringen skal ryke på overstrøm. Det finnes enkelte produsenter, f.eks. ABB, som har sikringer som fortsatt er 16A, men med ny karakteristikk. ABB kaller disse for Bk og Ck.

Vår vanlige stikkontakt (kalt Schuko) er kun godkjent for opptil 16A. Man kan altså ikke koble en 20A kurs til en vanlig stikkontakt. Og man kan ikke bytte ut forsterkerkontakten med komfyrkontakt heller fordi forsterkeren er ikke godkjent for mer enn 16A. Løsningen er nok å legge opp flere kurser.

NB! Trekker man flere kurser i samme rør, er elektriker pålagt å redusere sikringen på kursene for ikke å få varmgang i røret.

Alternativt kan du få elektrikeren til å lage et fordelingsskap. At du trekker inn 20A eller 25A (eller mer) og så et lite sikringsskap med flere kurser som du tar du til vanlige 16A kurser. Men det er ikke gratis å gjøre dette.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens. Planen var aldri å benytte vanlige stikk på 20a, men å ha en koblingsboks bak forsterkerne. Kutte av støpselet på alle 7 forsterker ledningene og koble disse direkte til 20a kursen i koblingsboksen. og evnt ha en "maskin" bryter til å kunne bryte strømmen. Om ikke forsterkerne ikke tåler mer enn 16a slik Midas skriver, så går jo ikke dette:/

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det er lov også.

Tror det beste er å sette opp x antall stikk fordelt på f eks to kurser.

Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •