Bygging av hjemmekino i garasje, rom i rom. Dårlig strømnett? - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 714
    Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blått lys

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Grom Hjemmekino :-D

Men må spørre. Blir det ikke mye blått lys under bildet når du ser film ?
    Blir masse lys ja, spesielt de fra NAD m25. Når jeg sitter bakover i stolen, slipper jeg unna diodene da, men På sikt så kommer jeg til å lage en ramme av mdf, trekke denne med to lag høyttalerfrontstoff og sette på magnet fester.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grotsund
    Kanskje like greit og bytte ut PN'n da det egentlig er krav til PLS 90 til innfelt belysning. Fullstendig bortkasta sån egentlig. Da det aldri vil bli over 70 grader i en spotkasse med LED belysning, men krav er krav....

Ang leverandøren du brukte så anbefaler jeg deg til en annen gang og finne en eller annen elektriker til og kjøpe materiellet for deg. Da jeg har kjøpt akkurat det samme som deg til halvert pris ;-p

Ser mange bruker den nettsiden der til el-materiell men har gått over litt og prisene er somregel det dobbelte av hva et elektriker firma ville betalt. plutselig blir det nesten billigere og sette elektriker på jobben

Forresten så vil du mest sansynlig bli litt plaget av hvis du dimmer spottene for langt ned med det trådløse systemet så begynner lyset og blinke. Dette er fordi de faktisk ikke kan dimmes lavere... men ved pc programmering kan du gjøre så dimmeren slutter og dimme på et punkt rett før de skal begynne og blinke. Gjort det hos meg selv da den blinkinga virka litt jalla ;-p

Lykke til vidare !
    Takk for tips nok engang :-D har en vanlig kablet 315 gle dimmer i dag, denne stopper spottene før de blinker. Går ikke så langt ned som andre dimmere jeg har hatt, men det er vel fordi jeg har led. Var det mye pes å sette opp dimme effekten på pc'n?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har akkurat bladd gjennom heile tråden din (sett mest på bildene). Utruleg flott rom du har laga! Alt i frå kopphaldara og bassfeller til skrå veggar og trapelys er ekstremt godt gjennomført. Blir grøn av missunnelse
    Takk for skryt og tilbakemeldinger komlo glad jeg har lagt ut en del bilder på denne tråden her, for pc'n min kræsjet i desember :cry: da forsvant bla 500 bilder fra kinoen.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med reportasje i Lyd og Bilde! Du har fått deg en topp kino!:-D
    Vet du snakket om stjernehimmel tidligere i tråden, er dette satt på vent?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer med reportasje i Lyd og Bilde! Du har fått deg en topp kino!:-D
    Vet du snakket om stjernehimmel tidligere i tråden, er dette satt på vent?
    Takk for det har bladet kommet ut alt? Siden jeg kun har 3 cm luft over de 5 cm tykke takplatene, vil dette bli vanskelig å få til fint når det monteres plate for plate. Var vanskelig nok å kun montere platene med så lite plass å gå på over. Mistenker at det hadde blitt stygge plater med fullt av hakk. Et alternativ kan jo være å heise hele himlingen opp, slik du gjorde. Må evnt finne på en annen løsning på festepunkter i midten av taket da. Helt fantastisk den stjernehimmelen du har, helt syk

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med M25 på 803Dia? Fabelaktig kino, tommel opp!! 8)

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

m25

Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    Fornøyd med M25 på 803Dia? Fabelaktig kino, tommel opp!! 8)
    Takk takk :-D m25 funker bra den. Om det mangler noe, må det evnt være litt mer guffe i bassen. Føler at litt begrenser seg i ht og litt i forsterkeren. Jeg er glad i mye bass, spiller alltid med sub og har høyt volum, men har aldri hatt noe problem med m25'en. Har du vurdert 803 selv? m25 driver i hvert fall 803dia bedre enn den gjør på 803d.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Takk for det har bladet kommet ut alt?
    Jepp, lå i postkassa i dag. En fin reportasje av Atle om en særdeles flott kino

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk :-D m25 funker bra den. Om det mangler noe, må det evnt være litt mer guffe i bassen. Føler at litt begrenser seg i ht og litt i forsterkeren. Jeg er glad i mye bass, spiller alltid med sub og har høyt volum, men har aldri hatt noe problem med m25'en. Har du vurdert 803 selv? m25 driver i hvert fall 803dia bedre enn den gjør på 803d.
    Biamper du 803? Tror du M25 er for svak? Har ikke bestemt meg, men er innom tanken :-D

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jepp, lå i postkassa i dag. En fin reportasje av Atle om en særdeles flott kino
    Jøss, så spennende da Får håpe jeg får tak i et blad i morgen, er litt spent.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    Biamper du 803? Tror du M25 er for svak? Har ikke bestemt meg, men er innom tanken :-D
    Jeg mener den holder. Bi amper de ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips nok engang :-D har en vanlig kablet 315 gle dimmer i dag, denne stopper spottene før de blinker. Går ikke så langt ned som andre dimmere jeg har hatt, men det er vel fordi jeg har led. Var det mye pes å sette opp dimme effekten på pc'n?
    Dette er veldig enkelt, men krever litt kostbart utstyr og programvare. Vi har dette i det firma jeg jobber i og regner med at de fleste andre el-firma også har det.
    Men skal ikke si sikkert at du MÅ ha dette utstyret for og gjøre det. kan godt hende du kan gjøre det kun med bryteren og dimmeren. her skal jeg ikke si noe sikkert siden jeg ikke har prøvd og programmere det på denne måten. Følger med en brukerveiledning når du kjøper dimmeren så en skal nok få det til på et vis

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fin reportasje Johnny, virkelig fortjent for den har blitt utrolig gjennomført.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stoler og koppholdere

Det må du gjøre Brukte forresten 68mm hullsag til de 70 mm holderene.
    Først må jeg si at du har fått en fantastisk fin kino. Holder på litt selv nå og tråden din har gitt meg mye inspirasjon !

Jeg lurer litt på hvilke stoler og koppholdere du har kjøpt, for jeg tenker på å kopiere den løsningen :-)

1. Stolene ser mistenkelig mye ut som Colorado Recliner:
    Recliner COLORADO vipp imitert skinn | JYSK

stemmer det ?

2. Og, er det de dype eller grunne koppholderne du har brukt, altså disse
    Flaskeholder, nedfellbar 304 - Marineshop

eller disse:

Kopp-/flaskeholder 304 nedfellbar, 60 mm dyp - Marineshop

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt det før, men det skader ikke å igjen si hvor flott og gjennomført denne kinoen har blitt!

Jeg ser at du kikker på en del av de samme lysstyringskomponentene som jeg planlegger i mitt rom, så jeg er spent på hvordan det fungerer på LED-spottene dine (evt flimmer etc). Hvilke spotter er det du har igjen?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Gratulerer med fin reportasje Johnny, virkelig fortjent for den har blitt utrolig gjennomført.
    Takk for det Marius

Sitat Opprinnelig postet av Kenti
    Har sagt det før, men det skader ikke å igjen si hvor flott og gjennomført denne kinoen har blitt!

Jeg ser at du kikker på en del av de samme lysstyringskomponentene som jeg planlegger i mitt rom, så jeg er spent på hvordan det fungerer på LED-spottene dine (evt flimmer etc). Hvilke spotter er det du har igjen?
    Takk kenti Spottene er fra sg, junistar 7w heter de. kommer med tilbakemld når det er koblet opp.

Sitat Opprinnelig postet av andreasr
    Først må jeg si at du har fått en fantastisk fin kino. Holder på litt selv nå og tråden din har gitt meg mye inspirasjon !

Jeg lurer litt på hvilke stoler og koppholdere du har kjøpt, for jeg tenker på å kopiere den løsningen

1. Stolene ser mistenkelig mye ut som Colorado Recliner:
    Recliner COLORADO vipp imitert skinn | JYSK

stemmer det ?

2. Og, er det de dype eller grunne koppholderne du har brukt, altså disse
    Flaskeholder, nedfellbar 304 - Marineshop

eller disse:

Kopp-/flaskeholder 304 nedfellbar, 60 mm dyp - Marineshop
    Hyggelig at tråden min har gitt deg inspirasjon :-D
    1. Stemmer.
    2. Jeg har kjøpt de koppholderne som er 4,5cm dype, men kan fint ha dypere. Er god plass nedover i stolen. Lykke til

Sitat Opprinnelig postet av Grotsund
    Dette er veldig enkelt, men krever litt kostbart utstyr og programvare. Vi har dette i det firma jeg jobber i og regner med at de fleste andre el-firma også har det.
    Men skal ikke si sikkert at du MÅ ha dette utstyret for og gjøre det. kan godt hende du kan gjøre det kun med bryteren og dimmeren. her skal jeg ikke si noe sikkert siden jeg ikke har prøvd og programmere det på denne måten. Følger med en brukerveiledning når du kjøper dimmeren så en skal nok få det til på et vis
    Stod ingen ting i min brukerveiledning, bortsett fra at dimmerne kunne programmeres med knappene :/ Har en elektriker som skal fikse det, men han er ikke så flink på pc :/

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott kino!
    Jeg har et par spørsmål angående system-himlingen din. Du skrev tidligere at du benyttet samme plater i både tak og på vegg. De på veggen dokumenterte du svært nøye at du kledde med høyttalerstoff. Men hvordan var det med platene i taket? Ble de kledd?
    Hva koster en slik system-himling? Og hvor kjøpte du den?
    Du har ikke noen flere detaljbilder av himlingen og montasje av den?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Utrolig flott kino!
    Jeg har et par spørsmål angående system-himlingen din. Du skrev tidligere at du benyttet samme plater i både tak og på vegg. De på veggen dokumenterte du svært nøye at du kledde med høyttalerstoff. Men hvordan var det med platene i taket? Ble de kledd?
    Hva koster en slik system-himling? Og hvor kjøpte du den?
    Du har ikke noen flere detaljbilder av himlingen og montasje av den?
    Takplatene har en sort duk på den ene siden, så platene i taket er slik de kom fra fabrikk. En system himling kan fort koste ca 7500-12000. Ulempen er at man kun får bestilt det i store volum, men man kan selge restene brukt. Da kan du fort få igjen halvparten av det du betalte. Systemhimlinger får du kjøpt hos monter, byggeriet (der kjøpte jeg) og andre kjeder som selger rockwool og glava. Lønner seg å sjekke ut pris flere steder og bestille samtidig som den aktuelle butikken får varer. Da sparer du penger på frakt har ingen flere bilder, siden pc'n tok kvelden rett før jul

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk kenti Spottene er fra sg, junistar 7w heter de. kommer med tilbakemld når det er koblet opp.
    Takk, skal sjekke ut disse også før jeg bestemmer meg for hvilken downlight jeg går for. Følger spent med på tilbakemelding når du får opp dimmerne.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wireless

I dag fikk jeg endelig siste pakke fra elektroimportøren. Det var ihvertfall planen, så skuffelsen ble stor når det viste seg at 2 bryterpaneler fortsatt var restet. Eneste jeg fikk tilsendt i denne omgang var fjernkontrollen, mens det går ennå 8 dager til før jeg får panelene :/ jeg fikk ihvertfall koblet opp og linket fjernkontrollen mot dimmerne-Dette var lekende lett heldigvis. Nå har jeg 2 lys soner, slik at jeg kan slå av lyset i front. Da slipper jeg å ha lys direkte på lerretet, så nå kan jeg nyte film/tv med litt lys i rommet. Dimmerne fungerte dessuten flimmerfritt på mine sg junistar led spotter God helg
    -dscn1539-jpg
    Vedlegg 100860
    Sist endret av johnnymhz; 01-15-2014 kl 22:16

Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •