Bygging av hjemmekino i garasje, rom i rom. Dårlig strømnett? - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 714
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Wooow!

"Like"

Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt lekkert !

Hvordan synes du det ble med en ekstra sub og center?!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble rett og slett utrolig lekkert. Mer er det ikke å si om den saken!

Veldig bra jobbet.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt oppsett du har fått deg nå Johnny.

Hva er grunnen til at du gikk for sort senter og ikke i rosentre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en kino! Frontrekka understreker vel bare øvrig kvalitet :-D

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ganske bra med 2 subber, da har jeg mer headroom når jeg spiller maks. Bedre symmetri i rommet blir det også Fornøyd med senteren også, men gir litt bilde refleksjoner på topp plata :/

Hoppe's: senteren er til testing, så har ikke bestemt meg for farge/finish ennå. Regner med at det blir sort, med hadde sikkert vært pent med rosentre også.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble hvertfall veldig pent med sort senter, hvis du velger en senter i Rosentre så vil det på en måte bli for mye av den fargen i og med at frontrekken står så nært hverandre?

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er på tide at du lager en egen tråd på Minhjemmekino snart :twisted:

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg fått laget meg en profil på min hjemmekino

Sist endret av johnnymhz; 01-15-2014 kl 22:18

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elko wireless på led. Noen som har peil?

Skal koble mine 14 stk led sg junistar spotter Link i to soner. Jeg vil styre dette manuelt med elko pluss og trådløst med en fjernkontroll. Jeg trenger også en elko plus bryter som kan styre trinnlysene i kinoen trådløst, dette er kun av/på bryter uten dimme funksjon. Noen som vet hva jeg trenger av utstyr?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Skal koble mine 14 stk led sg junistar spotter Link i to soner. Jeg vil styre dette manuelt med elko pluss og trådløst med en fjernkontroll. Jeg trenger også en elko plus bryter som kan styre trinnlysene i kinoen trådløst, dette er kun av/på bryter uten dimme funksjon. Noen som vet hva jeg trenger av utstyr?

Jeg er absolutt ingen ekspert på dette, men var innom elektroimportøren og spurte om nesten det samme. Jeg skal ha led spotter i en kasse jeg skal kunne dimme, samt to spotteskinner som kun er av og på.
    De hadde akkurat fått inn en ny type wireless dimmer for led, denne var på Max 250w men de anbefalte Max 12x8 watt per modul.
    Av og på delen er den "vanlige" modulen de ha hatt lenge.
    Jeg husker ikke hva delene heter, men det er ikke mange å velge mellom.
    Lykke til. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg er absolutt ingen ekspert på dette, men var innom elektroimportøren og spurte om nesten det samme. Jeg skal ha led spotter i en kasse jeg skal kunne dimme, samt to spotteskinner som kun er av og på.
    De hadde akkurat fått inn en ny type wireless dimmer for led, denne var på Max 250w men de anbefalte Max 12x8 watt per modul.
    Av og på delen er den "vanlige" modulen de ha hatt lenge.
    Jeg husker ikke hva delene heter, men det er ikke mange å velge mellom.
    Lykke til. :-)
    Takk for svar det hadde ikke kommet noe wireless dimmer til led i februar i fjor, så stemmer nok at den er ganske ny. Passer jo perfekt den du nevner da, så får kontakte elektroimpotøren tror jeg.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp med tilkobling av spotter i 2 soner

Skal koble 14 Led spottere i 2 soner, (10 spott/4spott). Disse tilkobles med 2trådløse dimmere Link
    Siden jeg har 3stk ledere slik som denne link ferdig trekt i spottkassene mine, lurte jeg på følgende:

Kan jeg bruke 1stk leder som pluss sone 1
    1stk leder som pluss sone 2
    og ha en felles leder som minus på begge soner, går dette?

eller MÅ jeg trekke 2stk tp 90 kabler?

Vt at det ikke er helt etter boka med de pn kablene jeg allerede har, men hadde vært enklest og billigst hvis jeg kan bruke de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Johnny,

Takk for at vi fikk komme å se på kinoen din på søndag. Det var sporty av deg.
    Jeg ble meget imponert av finishen din har fått til. Det ser som sagt bedre ut i virkeligheten enn på bildene.:-D. Ikke står det tilbake på komponentene heller. Det er bare å bøye seg i støvet. Det er ikke rart du har klatret så raskt opp på AVForum listen8).
    Det er utenfor min fatteevne hvordan du har klart å bygge dette på såpass "kort" tid med den finishen. Og med kona, barn og mye jobbing ved siden. Hatten av for det altså.

Du må nok regne med at løsningen dine blir kopiert av ivrige avforumere, inkl meg selv.
    Og når jeg endelig kommer ordentlig i gang igjen med min egen kino, kommer det kanskje noen spørsmål også. Håper det går bra.

Score avgitt

André

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Skikkelig kino du har laget her meget intressangt og lese gjennom tråden din, tok meg 3t men var verdt det !

Tenkte og gi deg en løsning ang å bruke wireless.

Du kan bruke de kablene du har ved å bruke N(blå) som nøytral leder. L(brun) Som L til den ene sonen. og Jord (G/G) som L til neste sone. Dette skal gå fint da spottene ikke kan jordes. Viktige da er og koble både G/G og Brun til fast L. bare skjøte G/G helt frem til andre sone, og bruke Brun på første sone.

Plus WL bryter 4k batt P/I Alu - ELKO (Bryter med 2 soner. Kan også programmeres til 4 scenarioer)

WL Dim LN 250 GLE/I - ELKO (Kan brukes til spottene dine da de har trafo, hvis led strimlen din er 230V LED kan ikke denne benyttes)

Greide ikke finne dimmeren/bryteren til 230V LED på Elko sin nettside, men tar du en telefon til de kan de gi deg elnr.

Håper dette hjalp! Gratulerer med fin kino!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grom Hjemmekino :-D

Men må spørre. Blir det ikke mye blått lys under bildet når du ser film ?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Besøk

Sitat Opprinnelig postet av groven
    Hei Johnny,

Takk for at vi fikk komme å se på kinoen din på søndag. Det var sporty av deg.
    Jeg ble meget imponert av finishen din har fått til. Det ser som sagt bedre ut i virkeligheten enn på bildene.:-D. Ikke står det tilbake på komponentene heller. Det er bare å bøye seg i støvet. Det er ikke rart du har klatret så raskt opp på AVForum listen8).
    Det er utenfor min fatteevne hvordan du har klart å bygge dette på såpass "kort" tid med den finishen. Og med kona, barn og mye jobbing ved siden. Hatten av for det altså.

Du må nok regne med at løsningen dine blir kopiert av ivrige avforumere, inkl meg selv.
    Og når jeg endelig kommer ordentlig i gang igjen med min egen kino, kommer det kanskje noen spørsmål også. Håper det går bra.

Score avgitt

André
    Var meget hyggelig med besøk av dere sist uke, og takk for skryt Det er bare å si ifra hvis det dukker opp noen spørsmål underveis i byggeprosessen, så skal jeg alltids prøve å hjelpe. lykke til

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wireless

Sitat Opprinnelig postet av Grotsund
    Hei, Skikkelig kino du har laget her meget intressangt og lese gjennom tråden din, tok meg 3t men var verdt det !

Tenkte og gi deg en løsning ang å bruke wireless.

Du kan bruke de kablene du har ved å bruke N(blå) som nøytral leder. L(brun) Som L til den ene sonen. og Jord (G/G) som L til neste sone. Dette skal gå fint da spottene ikke kan jordes. Viktige da er og koble både G/G og Brun til fast L. bare skjøte G/G helt frem til andre sone, og bruke Brun på første sone.

Plus WL bryter 4k batt P/I Alu - ELKO (Bryter med 2 soner. Kan også programmeres til 4 scenarioer)

WL Dim LN 250 GLE/I - ELKO (Kan brukes til spottene dine da de har trafo, hvis led strimlen din er 230V LED kan ikke denne benyttes)

Greide ikke finne dimmeren/bryteren til 230V LED på Elko sin nettside, men tar du en telefon til de kan de gi deg elnr.

Håper dette hjalp! Gratulerer med fin kino!
    Tusen takk for svar Var akkurat slik jeg tenkte å koble det også ville bare forhøre meg med andre først, så jeg ikke ødela noen spotter/dimmere.

Så rastløs som jeg er, har jeg faktisk byttet ut alle pn kablene med pls90 denne uka. Ble endel jobb å trekke 43 meter med pls kabel i 16mm k rør, når jeg måtte trekke dobbelt til de 7 første spottene. Det gikk og det er kjekt hvis det skulle bli el kontroll en gang.

Har bestilt to av den 250 GLE dimmeren du nevner, de kom på fredag i tillegg har jeg bestilt denne som du nevnte link til å styre de to GLE dimmerne. Denne til trinnlysene link uten dimme funksjon og en slik kontroll link til å betjene alt trådløst.
    Da jeg bestilte alt utstyret som er nevnt over (fra siden det er linket fra) var det kun bryteren til trinnlysene som var restet. To dager etter bestilling viser det seg at de kun har 250 GLE på lager. Dårlig og useriøst av elektroimportøren da det tar 2-3 uker lengre enn forventet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje like greit og bytte ut PN'n da det egentlig er krav til PLS 90 til innfelt belysning. Fullstendig bortkasta sån egentlig. Da det aldri vil bli over 70 grader i en spotkasse med LED belysning, men krav er krav....

Ang leverandøren du brukte så anbefaler jeg deg til en annen gang og finne en eller annen elektriker til og kjøpe materiellet for deg. Da jeg har kjøpt akkurat det samme som deg til halvert pris ;-p

Ser mange bruker den nettsiden der til el-materiell men har gått over litt og prisene er somregel det dobbelte av hva et elektriker firma ville betalt. plutselig blir det nesten billigere og sette elektriker på jobben

Forresten så vil du mest sansynlig bli litt plaget av hvis du dimmer spottene for langt ned med det trådløse systemet så begynner lyset og blinke. Dette er fordi de faktisk ikke kan dimmes lavere... men ved pc programmering kan du gjøre så dimmeren slutter og dimme på et punkt rett før de skal begynne og blinke. Gjort det hos meg selv da den blinkinga virka litt jalla ;-p

Lykke til vidare !

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bladd gjennom heile tråden din (sett mest på bildene). Utruleg flott rom du har laga! Alt i frå kopphaldara og bassfeller til skrå veggar og trapelys er ekstremt godt gjennomført. Blir grøn av missunnelse

Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •