Bygging av hjemmekino i garasje, rom i rom. Dårlig strømnett? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 36 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 714
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja. Nydelig arbeid. Ingen kompromisser!

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Noose]Knallfet kino! Helt rått, gratulerer! Skal ikke se bort ifra om Atle tar seg en tur!
    MEN! Jeg vil anbefale deg og ikke gjøre dette! Du hemmer røykvarsleren veldig ved å bokse den inne! Jeg vil tørre å påstå så mye at når den først detekterer så er det for sent! Ja det er ikke særlig fint og ha den ute i rommet, men veldig mye tryggere!

Takk takk Noose Jeg også var litt skeptisk til å ha den der, men det er jo så stygt å ha den fremme Får kanskje ta å lakke den i samme farge som spott kassa og feste den i hjørnet ved en bassfelle da.

Tror jeg først skal teste ut med litt fyr og flamme her, for å se om den løser ut kjapt nok der den står.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette her blei vanvittig bra, mister! Kult å følge tråder som er så gjennomførte som du har fått til. Blir spennende å høre hvordan du syns det er når lyden sitter som den skal, og så er det interessant å høre om hvordan lydisoleringen funker mot resten av huset. Gratulerer med et fantastisk rom!
    Tusen takk alkar Bassen er jo alltid vanskelig å bli kvitt, men jeg er ganske fornøyd med isoleringen. bassen hører du, men kan fint spille musikk på rundt 95-100db selv om det sover noen på gjeste rommet vegg i vegg.
    Naboene hører ivertfall ingen ting og det er DIGG.
    Tenkte å måle tre forskjellige bassfrekvenser på 100db i rommet og se hva som ble redusert mellom: 3 av veggene, lyddøra og taket, måler 1meter ifra flatene. litt artig å få tall på det også.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja. Nydelig arbeid. Ingen kompromisser!
    Takk Rune. Har fått mye inspirasjon fra tråden din og det er ikke noe kompromisser der heller :-D Da kan vi nyte resultatet mer og slippe å angre på at vi tokk noen snarveier.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du overrasker og overrasker med jobben du gjør.

Kjempeflott, jeg er spent på hva neste blir.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk! rettogslett! detter er noe av det mer finere jeg har sett! :-D

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsøkt arbeid MR! :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har løpt meg forbi men fyttekatta for noen løsninger og hvilket utsøkt arbeid du har lagt ned i denne kinoen. Det er bare å ta av seg hatten og spørre hvor du har lært alt dette enne? Dette er så strøkent utført at jeg har ikke ord, akustikken og alt så bare helt perfekt ut. Håper lyden sitter som et skudd samt jeg kan satse på å følge med her fremover.

Klapp klapp.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Knallfet kino! Helt rått, gratulerer! Skal ikke se bort ifra om Atle tar seg en tur!
    MEN! Jeg vil anbefale deg og ikke gjøre dette! Du hemmer røykvarsleren veldig ved å bokse den inne! Jeg vil tørre å påstå så mye at når den først detekterer så er det for sent! Ja det er ikke særlig fint og ha den ute i rommet, men veldig mye tryggere!

Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Takk takk Noose Jeg også var litt skeptisk til å ha den der, men det er jo så stygt å ha den fremme Får kanskje ta å lakke den i samme farge som spott kassa og feste den i hjørnet ved en bassfelle da.

Tror jeg først skal teste ut med litt fyr og flamme her, for å se om den løser ut kjapt nok der den står.
    Tips til montering av røykvarsler

Monter røykvarsleren midt i taket, dersom du monterer røykvarsleren i nærheten av vegg, sørg for å ha en klaring på 50 cm til veggen. Dersom montasje i tak ikke er mulig kan røykvarsleren monteres på vegg, husk å monter røykvarsleren minimum 1 meter fra hjørner og 10-15 cm fra tak.

Montering av røykvarslere - Trygg og Sikker AS

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Takk Rune. Har fått mye inspirasjon fra tråden din og det er ikke noe kompromisser der heller :-D
    Jeg er redd du tar feil. "Kinoen" min er kompromisser "all the way". Det var beinharde krav om at rommet også skulle fungere som en koselig kjellerstue (store vinduer, ikke mørke vegger, krav om sittegruppe rundt et bord ++).

Det er derfor ditt rom ser ut som en fet hjemmekino - og mitt ikke gjør det...

Men sånn er livet. Jeg evner i alle fall å glede meg over andres resultater. Og om jeg kan ha vært til inspirasjon for noen som får til dette - helt knall :-D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg er redd du tar feil. "Kinoen" min er kompromisser "all the way". Det var beinharde krav om at rommet også skulle fungere som en koselig kjellerstue (store vinduer, ikke mørke vegger, krav om sittegruppe rundt et bord ++).

Men sånn er livet. Jeg evner i alle fall å glede meg over andres resultater. Og om jeg kan ha vært til inspirasjon for noen som får til dette - helt knall :-D
    Det er jo også dette som jeg syns i alle fall som gjør prosjektet ditt interresant, det er MER enn bare en kino, det er et rom man har lyst til og oppholde seg i og ikke bare se på film i :-D

EDIT:
    Facepalm, tok feil av Rune og jhonny gitt, men nå som jeg også har kikket på tråden til Rune så vil jeg forsåvdit stå ved utsagnet mitt
    Sånt får man vel tåle for og bruke surfe dingser hvor om man skal kunne lese en post så må nicket dyttes ut av skjermbildetops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg repeterer litt her, men. Det er utrolig at jeg ikke har klart å følge med på denne tråden. For en fantastisk gjennomført kino. Det er bare å bøye seg i støvet.
    Jeg skal forøvrig igang med eget rom med veldig like rom mål som dine. Men jeg hadde ikke planer om å gjøre så mye utav det. Men etter å ha sett dette må det revurderes8) .
    Spent på om du får til det med koppholderene, har samme stoler som deg. og har også kikket på de koppholderene. Men jeg tenkte å lage et lite bord mellom stolene, med to koppholdere i.
    Venter i spenning:-D

groven

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Du overrasker og overrasker med jobben du gjør.

Kjempeflott, jeg er spent på hva neste blir.
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos

Fantastisk! rettogslett! detter er noe av det mer finere jeg har sett!
    Sitat Opprinnelig postet av Electra

Utsøkt arbeid MR!
    Tusen takk folkens, veldig hyggelig

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Denne tråden har løpt meg forbi men fyttekatta for noen løsninger og hvilket utsøkt arbeid du har lagt ned i denne kinoen. Det er bare å ta av seg hatten og spørre hvor du har lært alt dette enne? Dette er så strøkent utført at jeg har ikke ord, akustikken og alt så bare helt perfekt ut. Håper lyden sitter som et skudd samt jeg kan satse på å følge med her fremover.

Klapp klapp.
    Tusen takk Roger waters. Blir nesten litt høy på meg selv etter så mye skryt

Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Tips til montering av røykvarsler

Monter røykvarsleren midt i taket, dersom du monterer røykvarsleren i nærheten av vegg, sørg for å ha en klaring på 50 cm til veggen. Dersom montasje i tak ikke er mulig kan røykvarsleren monteres på vegg, husk å monter røykvarsleren minimum 1 meter fra hjørner og 10-15 cm fra tak.

Montering av røykvarslere - Trygg og Sikker AS
    Tusen takk, dette var veldig nyttig

Sitat Opprinnelig postet av Runew

Men sånn er livet. Jeg evner i alle fall å glede meg over andres resultater. Og om jeg kan ha vært til inspirasjon for noen som får til dette - helt knall
    Sånn blir det fort med en bedre halvdel i hus. Er jo bedre at du kan sitte der i godt selskap, enn alene eller i ett dårlig selskap da. uansett så er jeg meget imponert. lykke til

Sitat Opprinnelig postet av groven
    Jeg føler jeg repeterer litt her, men. Det er utrolig at jeg ikke har klart å følge med på denne tråden. For en fantastisk gjennomført kino. Det er bare å bøye seg i støvet.
    Jeg skal forøvrig igang med eget rom med veldig like rom mål som dine. Men jeg hadde ikke planer om å gjøre så mye utav det. Men etter å ha sett dette må det revurderes8) .
    Spent på om du får til det med koppholderene, har samme stoler som deg. og har også kikket på de koppholderene. Men jeg tenkte å lage et lite bord mellom stolene, med to koppholdere i.
    Venter i spenning:-D
    Jeg setter i gang så fort hullbor er kjøpt

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra jobb :-) var spent på ferdig resultat når teppeflisene kom på. Lykke til med fine stunder i kinoen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk kult prosjekt - og resultat.

Når det gjelder bassfellene: Regnet du ut noe matematisk (volum, lysåpning, dybde på slissene og fyllingsgrad / tetthet) - eller laget du det etter own liking?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fantastisk kult prosjekt - og resultat.

Når det gjelder bassfellene: Regnet du ut noe matematisk (volum, lysåpning, dybde på slissene og fyllingsgrad / tetthet) - eller laget du det etter own liking?
    Har brukt rockwool flexi a plater i bassfellene, siden jeg hadde lest at dette skulle være bra. Jeg laget fellene så store som jeg hadde plass til og resten er tilfeldig

Newcomer wito sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Systemhimling

Fantastisk flott kino! Absolutt en av mine favoritter på forumet.
    Utrolig lærerik tråd.

Har et par spørsmål jeg håper du tar deg tid til å svare på.

- Hvilken type systemhimling har du brukt?
    - Du har jo gipstak. Hvordan festet du brakettene?
    - Ser at taket bygger 8 cm. Er dette justerbart?

NYT ROMMET!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en nydelig kino. Har fulgt med hele prosessen og artig å se at det blir et så bra resultat

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wito
    Fantastisk flott kino! Absolutt en av mine favoritter på forumet.
    Utrolig lærerik tråd.

Har et par spørsmål jeg håper du tar deg tid til å svare på.

- Hvilken type systemhimling har du brukt?
    - Du har jo gipstak. Hvordan festet du brakettene?
    - Ser at taket bygger 8 cm. Er dette justerbart?

NYT ROMMET!!!
    Tusen takk wito :-D
    Jeg har brukt 'glava akuduk med sort duk' og 'connect' systemskinner, begge er fra glava.

Jeg trengte kun 8 festepunkter i taket, disse er festet med lange skruer som går igjennom gipsen og inn i takbjelkene. Takbjelkene mine går parallelt med lerret, mens bæreprofilene(altså de skinnene som de 8stk festepunktene er i) går parallelt med sideveggene, så da kunne jeg plassere festepunktene der det var bjelker over, uten problemer :-D

Jeg har brukt 8cm direktefeste, dette er uten justeringsmuligheter. Det er fullt mulig å bestille andre lengder også justerbart, men 8 cm er det korteste tror jeg.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmie
    Gratulerer med en nydelig kino. Har fulgt med hele prosessen og artig å se at det blir et så bra resultat
    Takk Imie. Kult at du har fulgt med på hele prossesen :-D

Side 21 av 36 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •