Mulig loftskino ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes faktisk det er vesentlig å vite hva som er bra og ikke bra jeg. Når jeg en gang i fremtiden skal bygge hjemmekinorom så er det jo dumt hvis jeg allerede helt fra starten av går i en felle. Her er det en som sier at skråtak er bad og 2 som sier at skråtak er good. Og alle er ganske påståelige. det er ikke lett for oss andre som ikke har peiling. Er jo litt vanskelig å prøve selv i sitt eget rom når det rommet ikke er bygd enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Føler at jeg burde komme med en kommentar om lyden i kinoen min. Jeg har ikke målt noe, og har ikke andre rom enn stua mi å sammenlikne med, men etter ørene mine å dømme så ble det ihvertfall ikke dårligere lyd på loftet. Det er sannsynligvis mindre refleksjoner bakfra på grunn av trappa og dempemattene, men har sikkert fått andre fra sidene og taket. Til å begynne med så hadde jeg en formening om at det var lettere å få med seg talen fra senteren, men ørene og hjernen justerer seg fort inn, så jeg er ikke sikker. Jeg prøver uansett å unngå teksting. Det har også blitt noen musikk-DVDer, blant annet Jean Michel Jarre sin konsert i Kina. Lyden der synes jeg er helt konge, veldig klar og presis. Det eneste jeg ikke har prøvd ennå er opera og musikaler med tenor- og alt-stemmer. Med litt gale refleksjoner så vil jeg anta at det fort blir stressende å høre på (jada, jeg vet at mange ikke kan fordra noen av delene uansett rom og anlegg...). For å oppsummere så vil jeg da si at lyden i min hjemmekino med skråtak er blitt mer enn godt nok.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som låter bra er jo rimelig individuelt da, så det er ikke rart det spriker i påstandene her. Det er imidlertid helt på det rene at flat frekvensrespons er vanskeligere å få til i et rom med skråtak.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •