Jeg skal bygge om et kontor til lydrom. Kontoret befinner seg i en bygning med flere kontorer, men grenser ikke direkte med andre kontorer, enn de i egen bedrift (se plan under: lydrom er merket "christopher").

[IMG][/IMG]

Kontoret leies og er utformet som et vanlig kontor med to vinduer, isolasjon, samt en plexiglass-vegg mot gangen som tilhører min bedrift (se bilde under).

Litt av poenget her er at jeg ikke kan fjerne eller spikre i eksiterende vegger/gulv/tak. Dimensjonen på rommet er lengde 4,25 x bredde 2,7 x høyde 2,45.

Nedenfor er en foreløpig plan. Jeg refererer til diverse byggeprodukter som selges av avshop.no

1. Blend vinduer og plexiglass vegg med molton.

2. Sett opp stenderverk med 2x2 mot alle vegger. Disse isoleres med rockwool og plast. Stenderverket monteres helt ut mot orginal vegg.

3. Auralex Resilient Channel elementer monteres på stenderverket. Gipsvegg monteres på Auralex elementene. Et lag Auralex ShetBlok Plus Sound Barrier festes med Green Glue og skrus fast, og et nytt lag med gipsvegg festes også med Green Glue og skrus fast.

4. 2x2 legges på Auralex U-Boat Floor Floater på gulvet. Parkett legges over dette. Green Glue benyttes i skjøten mellom gulv og vegg.

5. Taket er bygd etter samme prinsipp som veggene.

6. Daloc lyddør brukes som utgang.

I tillegg må jeg finne en lur løsning for ventilasjonssystemet og strøm. Er det lovlig å dra en pad fra ytter rom til indre rom?

Jeg har ikke bygd lydrom før, så kom gjerne med feedback folkens.

Mvh
Chris