Synspunkter på omgjøring av kino ønskes.. falsk vegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synspunkter på omgjøring av kino ønskes.. falsk vegg?

Jeg har allerede skrevet noe lignende i min egentråd, men fikk null respons og håper at noen som kanskje har noe matnytte ideer oppdager denne tråden

Jeg ønsker å ha litt mer luft mellom vegg og høytallere, og det som jeg vurderer er å bygge en "falsk vegg" og ha akustisk lerret slik at jeg kan plassere høytallerne bak lerretet. Bakdelen av dette er at jeg må sitte bak pipe som kanskje blir rart med tanke på lyden? Noen synspunkter?

Det er ikke sikkert det gjør noe negativt med lyden, men er dette jeg er mest usikker på.

Angående sånn rent praktisk, hva anbefales å kle "resten" av veggen med, altså der det ikke er lerret? Må jo være en mulighet til å komme "bak" veggen med tanke på kabler, innstilling av sub etc.

Antar at lerret har en ramme som ikke er transparent, slik at høytallerne ikke bør/kan stå rett bak der?

Håper på tips.

Her er noen bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du. sitter og titter igjennom dette her.
    Og jeg syntes det er sykt vanskelig, om du skal ha lerret lissom ved pipa så må du ha mulighet til og passere der pga døra. Og dermed blir det mye styr med høytalere og alt dette.

Men på bildene nederst er det jo en flott løsning. Eneste som plager deg her er vel dette vinduet, Som du selv ser på ene bildet er det jo ett tab lerret Og dette er jo en fint fungerende løsning. Men så vil du kanskje ha ett ramme lerret, da kan ting bli fort litt vanskelig. pga vinduet. Men jeg har sett en side der èn hadde samme problem. Jeg skal ikke si at det perfekt men det blei helt suverent brukende ved hans løsning.
    Han hadde noe av samme rom løsning.

Han kjørte da ramme lerret som tok hele bredden og satt høytalerenbak. vel og merke transparent lerret. Men han gjorde feste annordningen på toppen, da lerretet han ikke hang intil bakveggen. Da monterte han en mulighet for å svinge bunn på lerretet frem over slik at han kom til alt bak,samt vinduet. Lerretet hang da i feste annordningen på toppen og en feste annordning i bunn av lerretet gjorde at han kunne huke dette fast i taket. Da var det bare og svinge det ned når du ikke trenger mer tilgang bak der så lenge.

Litt snedig løsning men det funket flott og var ikke synlig, eller noe problemer i det hele tatt. problemet mitt er at jeg ikke husker hvor jeg fant den linken.

Men der har du en idee godt nytt år.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ha center over lerret. Da kan du beholde lerretet.

Sidepaneler kan jo trekkes med ht-stoff fra biltema eller lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hey. jeg fant en som har en slik løsning med ramme lerret som henger

sjekk han her. http://avforum.no/forum/av-rom-konst...s-kjeller.html

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle gode tips.

Alle bildene er fra min egenkino da, fra før og etter byggeperioden.

Men ja, Rammelerret som henger så ut som en artig løsning, har jeg ikke tenkt på selv.

Jeg får se litt hva jeg gjør fremmover, er jo egentlig meget fornøyd med den løsningen jeg har kommet frem til nå, men avogtil blir det litt tankeeksperimenter

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Hater piper!

Hva i granskauen tenker folk på når de plasserer dem i vordende kinoer ? Tatt en tur tilbake til 70-80 tallet og bedt dem plassere slikt tull utendørs

Håper du finner en løsning som fungerer.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, hvis du går inn på min profil så ser du åssen jeg har løst dette, laget ramme selv med hengsler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så jaggu flott ut Per . Knakende godt får øye.. så hadde jeg stått uten for døra der og sett en strøken dame da hadde jeg ikke vist hvilken vei jeg skulle sett.

Og ja sirant jeg tror jo dette kan være en fungerende løsning for deg som har denn rom løsningen. og her da trenger du ikke beskymre deg for dette vinduet om det ikke er mulig at du får mye lys inn om du ser på eller spiller om dagen. da må du finne på en løsning til

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på med noe slik nå, har valgt å lage fast ramme og bruke akustisk lerret som jeg ordner selv (kjøpt 2 x 4 meter hos Avshop). Det blir 285 x 160 cm, og jeg skal kle rammen og annet med sort molton.

Har også sorte molton gardiner på hver langside av rommet, hvor den som henger på høyre side dekker for inngangen til baksiden av lerretet.

Henger opp akustikkplater bak lerretet også mens jeg er i gang. Bygger meg nå høyttalere som skal males svart og skal henge opp molton som dekker hele bakveggen slik at alt blir svart bak lerret. Skal også male reisverk svart før jeg har på molton.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye smarte løsninger her, inspirerende

Skal teste litt lydmessig hvordan det vil være å sitte bak pipa, er for meg lyden som er viktigste.

Men, hvordan er høytallerstoff som mot lys? Vurderer å kjøpe inn litt fra Biltema med tanke på refleksjonene fra pj, har som dere ser hvite vegger i rommet og får masse gjennskin. Dette er isåfall ment som en billig midlertidig løsning før jeg maler til sommeren...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite spm til fra meg, er mye billig b vare akustiske lerret duker på avshop, fant en 100" for kurvet ramme som hadde litt feil størrelse. Spiller vel ingen rolle om dn er for kurvet ramme hvis jeg har tenkt til å lage en ramme selv (på 92" tommer)?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på disse tilbudene selv, men må innrømme at jeg er litt skeptisk. Dette er vel duker som er returnert pga feil? Eller?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såvidt jeg kan se, ihvertfall på den jeg spesifikt tenkte på så står det "størrelsesfeil", så dette må¨vel være ok?

På andre riktignok har jeg sett at det står feil på "gråsiden" etc...

Er kanskje for billig for å være sant?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mulig det er kun det som er problemet på akkurat det lerretet. Er det V1 eller V2?

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på at noen av dukene så står det at de har blitt møkkete under frakt, og at det er merker som mest sannsynlig kan vaskes vekk..

Gleder meg til og se slutt resultatet!! Følger med

Stian

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig, men det er nok uansett ingen returrett, så jeg er litt skeptisk.

Noen som har sett på Seymore-dukene Seymour AV | Center Stage screens?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Godt mulig, men det er nok uansett ingen returrett, så jeg er litt skeptisk.

Noen som har sett på Seymore-dukene Seymour AV | Center Stage screens?
    Om det gjelder dreamscreen så vent på V4 lerret. Kommer iløpet av Q1. Mye feil med V3. Og de tidligere versjonene er også mye grovere i strukturen at det ikke anbefales.

Mvh Stian

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, bra innspill, Stian. Da holder vi pusten så lenge.

Beklager trådkuppet, sirant.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ingen problem.

Er denne jeg har kikket på
    AVshop.no / DreamScreen Acoustic ultraHD V2 2.35:1 230cm / 100" <font color="#ff0000"> (kun duk)</font> FOR V4 KURVET (895-5-0-100) -B-VARE!-

Men er meget usikker på hva/om jeg skal gjøre noe. Hadde vært digg å få senteret litt høyere samt at jeg har lyst på 2 35 1 lerret, MEN er redd det blir litt nærme å flytte lerret 50/60 cm ut fra veggen. Tror ikke plassering av sofa bak pipe blir noe bra. Må dessverre ha lerret ganske "lavt"' pga takhøyde.

Er jo egentlig "fornøyd" med slik jeg har det også, hehe.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Hehe, ingen problem.

Er denne jeg har kikket på
    AVshop.no / DreamScreen Acoustic ultraHD V2 2.35:1 230cm / 100" <font color="#ff0000"> (kun duk)</font> FOR V4 KURVET (895-5-0-100) -B-VARE!-

Men er meget usikker på hva/om jeg skal gjøre noe. Hadde vært digg å få senteret litt høyere samt at jeg har lyst på 2 35 1 lerret, MEN er redd det blir litt nærme å flytte lerret 50/60 cm ut fra veggen. Tror ikke plassering av sofa bak pipe blir noe bra. Må dessverre ha lerret ganske "lavt"' pga takhøyde.

Er jo egentlig "fornøyd" med slik jeg har det også, hehe.
    Hadde vært skeptisk. Spesielt om du har planer om å benytte AV shops /dreamscreens buede lerreter. Legg heller litt mer penger i det og vent til V4 kommer.
    Selv har jeg et V3 lerret og venter nå på V4. V3 er bedre enn V2, spesielt på lydtransparent duk da V2 er grovere i strukturen som gir utslag på bildekvaliteten. Tror ikke du vil bli fornøyd og da er det jo liten vits å svi av 800 spenn på noe man ikke er fornøyd med likevel.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •