Mitt hjemmekino prosjekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt hjemmekino prosjekt

Hei
    Da har jeg endelig fått rydet ut av kjellerstua. Har revet bort panel fra veger og tak. Neste prosjekt nå er å pigge opp gulvet.
    Planen med rommet er å ha mest mulig dedikert kino, men med liten kontor plass bak i rommet. Rommet er 5,2x3,9m Alle vegger er i mur. Tenker å lekte ut 5cm og legge et lag med gips og panelplater utenpå det. Taket skal jeg isolere, senke med lydbøyler og dobbel gips.

Første utkast av rommet:
    Mitt hjemmekino prosjekt-kjellerstue-png

Har foreløpig ikke noe utstyr, men har fått tilbud på følgende:
    Swans Diva 6.2F Fronter
    Swans F5R Bakhøyttalere
    Swans Diva 5.2C Senter
    Swans Sub10 x2

Litt usiker på hvordan forsterker jeg skal kjøpe. Tenker litt på Yamaha RXA1010

Regner med at det blir 120" rammelerret. Har ca 8000-10000kr igjen på budsjettet til projektor. Noen forslag på hva jeg burde gå for?

Kommer tilbake med bilder og oppdateringer etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmberget
    Har ca 8000-10000kr igjen på budsjettet til projektor.
    Du er klar over at budsjettet alltid ryker under bygging? Spennendes prosjekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Du er klar over at budsjettet alltid ryker under bygging? Spennendes prosjekt!
    Er klar over det. Er derfor jeg prøver å holde budsjettet jeg har på utstyr. Rommet har jeg ikke satt opp noe budsjett på enda. Der får jeg bare ta ting etterhvert som det kommer.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for Epson TW-6000, den er veldig lyssterk og har ganske ålreit 3D tror jeg. Den kommer i posten om noen dager ;-) Fikk den for ca. 11k.

Samtidig har jeg valgt Yamaha RX-A2010, tror ikke du vil angre på den istede for 1010. Jeg syntes ikke 3010 var verdt ekstra 4k, men det vil tiden vise... Standard har de begge like mange kanaler (9.2), hvor 3010 kan oppgraderes.

Jeg har gått tilbake på opprinnelige planer for utstyret, for bygging av selve rommet koster litt mer enn opprinnelig planlagt. Det går bra, men som nevnt her på tråden... Ikke engang forsøk å sett noe budsjett for byggingen.

Lykke til videre, spennende! Ganske likt mitt eget oppsett på lerret og plassering av høyttalere forran, jeg har et tips som jeg ikke har personlig erfaring med enda: Gå for 2 stk sentere, en oppe og en nede.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert Epson TW-6000 selv. Men har hørt litt forskjellig om 3D projektorer. Er opptatt av at 2D skal være best mulig i min prisklasse. Blir spennende å høre hva du synes.
    Skal vurdere RX-A2010. Må sjekke litt hva jeg kan få den for. Er egentlig ikke så stress med å kjøpe utstyr, men det hjelper godt på motivasjonen når utstyret står klart til montering.

To stk sentere høres ikke så dumt ut. Tror jeg skal legge opp rør til en senter over lerretet også. Kommer nok ikke til å kjøpe to med en gang. Grunnen til at jeg har budsjett på utstyr er at kona har satt ned foten. Hun er ikke helt enig at kino rom er verd så mye penger. Så da ble vi enige om en sum. Det ble ikke sakt noe om hva som skulle brukes på oppussing hehe.

Veldig spennende prosjekt du driver med. Morro å følge med. Lykke til

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmberget
    Grunnen til at jeg har budsjett på utstyr er at kona har satt ned foten. Hun er ikke helt enig at kino rom er verd så mye penger. Så da ble vi enige om en sum. Det ble ikke sakt noe om hva som skulle brukes på oppussing hehe.l
    Huff og huff. Kvinner er som tomflasker. hehe
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi ble begge enige om et ganske bra budsjett på utstyrsfronten og så sa vi at sofa og rommet kom ved siden av det hele... Enden på historien var nedgradering på surround høyttalerene (side og bak), og jeg gikk ned ett nivå på senter... men det var mest fordi jeg kjøper to, fremfor én. Frontene ville jeg ikke gå på kompromiss, så her har jeg det som var opprinnelig planlagt. Gikk for RX-A2010 fremfor 3010, sparte 4 lapper der. Kuttet budsjettet på PJ fra 25k til 10k. Bygging av rom-i-rom koster en god del penger, bare utstyret er jo litt penger. Men, føler ikke vi har tatt noen særlige kompromiss enda, bortsett fra 254cm lerret som opprinnelig skulle vært 300cm ... men det var pga. dårlig zoom på projektor.

Lykke til videre, følger med her også! Jeg håper veggene i rommet er ferdige nok til å vise en film på julaften! ... men, jeg har ikke store forhåpninger... elektrikkeren skal komme mot slutten av uka, hvis han ikke har glemt oss ... igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Huff og huff. Kvinner er som tomflasker. hehe

ville vel i mange tilfeller heller sammenlignet de med farlig gods.. du har dem alt er ok. så må du kvitte deg med dem og da koster det i 90% av tilfellene masse penger det å.

men dette ser jo ut som ett knall prosjekt ellers. og ja jeg hadde selv heller gått for en bra 2d enn en med middels 3d. morro åfølge med her å.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått gjort noe serlig i kjelleren den siste uka. Må komme sterkere tilbake i januar tror jeg.
    På utstyrsfronten har det skjedd litt. Sendte inn bestilling i dag på:
    Swans Diva 6.2F Fronter
    Swans F5R Bakhøyttalere
    Swans Diva 5.2C Senter
    Swans Sub10 x2
    Lerret 265x158

Venter litt med projektor og forsterker. Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha Yamaha Rx-a1010 eller 2010
    Kommer til å hjelpe på motivasjonen å få litt utstyr i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta høres helt konge ut god jul, godt nytt år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet hr. Holmberget; at kona di kan ikke ha kontroll over alle kredittkortene dine. Kjør på!
    Du må være mer som meg, altså ikke tøffel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •