Kinostue/lydisolasjon Trenger innspill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer kimhas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kinostue/lydisolasjon Trenger innspill

Hei. Jeg bor i et eldre rekkehus dvs. Elendig isolering.. Skal nå bygge om stuen og ta ned veggen og isolere godt mot naboen. Vil da samtidig legge opp alt av kabler i veggen.. Er det noe i veien for og trekke flere ht kabler i samme rør? Tenker på støy ol. Og en annen ting, er det ok og ha senteren over tv? Vil ikke ha tven så høyt og har lite plass under.. Håper på gode innspill, også mtp. Lyd isolering.
    Skal begynne og rive til helgen og må få det sammen igjenn så fort som mulig så må finne ut hvilke løsninger som er best.

Kim

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe i veien for å trekke flere kabler i samme rør, men det blir noe mer tungvint dersom du senere skal utvide eller bytte-/legge til kabler.

Jeg har aldri hørt om noen som har senter over TVen, men det er sikkert ikke umulig å få det til å fungere OK. Har du mulighet til å ha en både over og under?

Sitat Opprinnelig postet av kimhas
    Hei. Jeg bor i et eldre rekkehus dvs. Elendig isolering.. Skal nå bygge om stuen og ta ned veggen og isolere godt mot naboen. Vil da samtidig legge opp alt av kabler i veggen.. Er det noe i veien for og trekke flere ht kabler i samme rør? Tenker på støy ol. Og en annen ting, er det ok og ha senteren over tv? Vil ikke ha tven så høyt og har lite plass under.. Håper på gode innspill, også mtp. Lyd isolering.
    Skal begynne og rive til helgen og må få det sammen igjenn så fort som mulig så må finne ut hvilke løsninger som er best.

Kim

Newcomer kimhas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal bare ha 1 senter ja. Så får prøve og lage plass under tven, Er det noen lydmessige ulemper om senteren er skrudd/hengt på veggen? skal også trekke HDMI kabel i veggen for og få et stikk i hjørne bak sofan, finnes det noen spesielt gode løsninger for det? må vel ha litt grove trekke rør pga. hdmi kontakten

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en periode senter over tvn og det ble mye bedre lyd av å ha den under syns jeg. Når den var over tvn så hørte man så altfor godt at lyden kom ifra senter hvis du skjønner? Og når den lå under tvn/forran tvn så ble det mer riktig med tanke på at lyden kom mer fra tvn og ikke senteren.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være lurt å ta en titt i denne fine guiden hjalmarjalla har laget.

http://avforum.no/forum/brukerguider...5-03-08-a.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •