tips til vibrerende dør ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til vibrerende dør ?

Som overskriften sier er jeg litt plaget med bråkete dør på kinorommet, det er en lyddør som har tetningskarm, den blafrer litt vell mye i takt med bassen og har stramet ut metalbiten ved låsen på maks.

Noen tips?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en til lyddør liggende. Om jeg monteret en til på utsiden av andre døren vil det da ikke bli mer mottryk på døra som er inn mot rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikek at ejg har noe serlig peil på dette . men om du montere en dør på utsiden av den andre, da vil du jo kanskje få samme problem der.

Er det en karm som durer så kan du prøve og spenne den litt mot noe. eller om mulig sprøyte inn noe som utvider seg noe, slik som skum eller noe slikt. da kan det være dette presser godt nok ut. men siden jeg ikke helt forstod dette med hvor det durer riktig så hadde det kanskje vært flott med ett lite bilde? hadde det vært hos meg hadde ejg helt sikkert fiksa det men måtte som sagt sett problemet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    ikek at ejg har noe serlig peil på dette . men om du montere en dør på utsiden av den andre, da vil du jo kanskje få samme problem der.

Er det en karm som durer så kan du prøve og spenne den litt mot noe. eller om mulig sprøyte inn noe som utvider seg noe, slik som skum eller noe slikt. da kan det være dette presser godt nok ut. men siden jeg ikke helt forstod dette med hvor det durer riktig så hadde det kanskje vært flott med ett lite bilde? hadde det vært hos meg hadde ejg helt sikkert fiksa det men måtte som sagt sett problemet.

Karmen er skummet og er både tett og fast, det er rett å låsen som ikke klarer å holde igjen døra nok mot tettningskarmen. Det kunne sikkert vært løst med noen skyvelåser, men det er ikke spesielt pent.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det du sier er at den går i lås med håndtakstappen, men det er litt fri flyt mellom karmen og døra selv om den går i lås ?. Hmm det virker jo da som det ikke er tett rundt døra heller da.Så det går jo ann og få ta i en list du kan trekke rundt hele karmen om det er mer plass der eller feste på døra mot den andre karm lista.Som du sier skal det være pent, derfor ville jeg tatt en rundt hele enn bare noen biter. Lister er jo altid mulig det .
    Om det låsen slår, kan du jo ente skru ut selve karm feste og kanskje legge noe bak så den kommer en millimeter eller noe nærmre døra. Har vært borti at en kamerat slet med klirring fra dette. han hadde en dør som passet bra men låsen klirret . han endte med en tape bit i hullet der låsen til døra går inn. brettet så den var akkurat rundt kantene. Dette fjerent i hvertfall den støyen der da.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stramme sluttstykke.

Hvis jeg forstår problemet ditt rett så er ikke tetningslist en mangel. Alle lyddører har jo dette rundt hele. Problemet er nok som vanlig i sluttstykke. Du sier du har justert i sluttstykke. hjelper ikke dette må du fysisk sideforflytte hele sluttstykke. Skru det ut og tegn opp og bruk hoggjern. vil selvfølgelig synes, men er det som må til... Mulig en stram dørlukker/dørpumpe klarer og holde igjen, men koster litt...

Hilsen låsmontør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •