Nabons hjemmekinorom i kjeller - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 312
    Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke akkurat verdens største oppdatering, men jeg fikk platelagt hele venstre sidevegg før gipsplatene tok slutt. Må få kjøpt noen få til så er hele rommet ferdig. Er heldigvis ferdig med de verste platene så resten er egentlig ganske fort gjort.
    Gledet meg til å få tatt venstre hjørne bak der to av mine høyttalerbokser er.
    Før 2. platelag:

Etter 2. platelag:

Lengre enn dette kom jeg ikke før platene tok slutt. Har nå igjen hele bakveggen og pc-hjørne. Blir godt å få unna det. Får ta meg en tur på obs bygg til uka å handle inn litt smågreier

Måtte sette inn ene høyttalerkoplingen for å se hvordan det ble. Ble akkurat så diy-på-budsjett-proft som jeg hadde sett for meg

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Her går det fremover ja.
    Har allerede sett et par ting jeg burde gjort annerledes når jeg holdt på ifjor.
    Gleder meg til å følge med videre.
    Jo da det går da fremover, om ikke i et forrykende tempo så går det ihvertfall ikke bakover.
    Ja det er typisk det der med ting man ser etter man er ferdig som man kunne tenkt seg å gjøre annerledes. Har jobbet i mange år som kjøkkenselger så planleggingen av kjøkkenet under oppussingen ble selvsagt gjort nøye og jeg kan ikke komme på hvor mange tegnede versjoner som fantes på slutten før bestilling. Men allikevel så ser jeg ting jeg ville løst på en annen måte hver gang jeg står å kokkelerer

Takk for titten igjen

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser lovende ut!

Abonnerer på denne tråden nå, spent på å se hvordan det blir
    Stå på!

Mvh
    HaakonDrang

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for titten innom HaakonDrang.

Er nå ferdig platelagt og sparklingen kan begynne. Ikke en jobb jeg har gledet meg til, men når den er ferdig så er det liksom "bare" maling igjen og litt andre småtterier før den virkelige morroa kan begynne

Kommer bildeoppdateringer snart. Solgte laptopen så jeg må bare finne ut av prosessen : speilrefleks -> ipad -> endre størrelse på bilde -> photobucket -> avforum.
    Skal nok gå, men litt ekstra knoting blir det når man ikke kan jobbe med pc lengre

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rare oppdateringen dette her, men hovedsaken her er å prøve seg på å skrive poster og laste opp bilder via ipad og ikke laptoppen som nå er solgt. Kan jo komme med de to bildene jeg har.
    Det blir noen 76mm hull i en kino med to lag gips

Ulempen med å ha lav takhøyde er at det blir mye avkapp på gipsplatene også

Får tømt dette rett over nyttår så jeg får et ryddig rom igjen.
    Ellers er det sparkling av vegger og siste skruingen av taket som mangler.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det går fremover, gøy det.
    Skal du ta sparkle og pussejobben selv, eller får du inn maler?

Jeg tok første laget med sparkling selv, og fikk inn maleren til å ta siste hånd på verket. Det ble ihvertfall billig og fikk en med god finish tilslutt ;-)

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taket skal heldigvis ikke helsparkles. Der skal jeg prøve med synlige skjøter for å se hvordan det blir først. Blir ikke det fint så får jeg inn en maler til å sparkle taket. For det kan jeg IKKE.
    Vegger har jeg sparklet litt av før så det føler jeg meg trygg på. Har også en Festool gipssliper og en Festool støvsuger stående som jeg låner fra jobben så da kan jeg egentlig legge på for mye sparkel i skjøten uten at det blir for mye jobb å pusse det ned igjen. Vet hvordan skjøtene blir ferdigmalt hvis det er for lite sparkel så jeg legger nok heller på for mye enn for lite.
    Men jeg skjønner meget godt hvorfor dette er et eget fag

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du fikk litt gips "til overs" kan det være lurt å skru et lag eller to på undersiden av trappen opp mot 3.etg.
    Jeg har skrudd et lag der,vurdere enda et lag.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig ingen dum ide. Skal til med trappa opp fra kjelleren nå snart. Tenkte jeg skulle ta unna alt av snekkerarbeid før jeg begynner med finpussingen osv. Skal gjøre det på enklest mulig måte med panelplater på veggene og takplater i taket, men et par lag med gips før takplatene hørtes ikke dumt ut. Takk for tipset

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår alle AV-ere
    Ingen store planer denne nyttårsfeiringen. Var kun meg og kona og småbarna så det ble en bedre middag og en flaske vin på deling og vindustitting på rakettene klokka 24.00. Fordelen med det var jo at formen ikke var dårlig i dag og jeg ble bevilget hele dagen i kjelleren!

Når jeg ble ferdig med plateleggingen så måtte jeg dessverre flytte inn en del ting i stua som jeg hadde stappet inn i boden for å få bedre plass. Får leve med at kinoen delvis må være et lager frem til jeg skal slipe gulvet. Skal jo jobbe mest langs veggene uansett så det har jo ingen betydning.

Frontveggen ferdig sparklet med papirremse.

Venstre sidevegg ferdig 1.strøk

Fant jo fort ut at gipshjørnene jeg hadde kjøpt inn ikke kunne skrus når jeg hadde fått på to lag med gisp, så da var det bare å kline på med fugelim og presse på lista. Dette ble gjort på nyttårsaften og når jeg sjekket i dag så satt den som limt(...)

Pchjørnet ferdig fuget i skjøter og kanter. Dette hjørnet ble ikke sparklet i dag pga at alt av gipsrester lå her. Men imorgen skal dette også taes

Fikk god hjelp av midterste mann til litt sparkling. Blir litt større pussejobb for far, men det får gå. Sønnen stråler når han får være med å hjelpe til.

Den tyngste jobben som ble gjort i dag var å skru ferdig siste rest av taket og sparkle alle skruhullene. Måtte jobbe litt i taket og litt på veggen for at skuldra ikke skulle kutte helt. Men endelig er første strøk ferdig!!!
    Nå har jeg da snart sparklet hele rommet ett strøk. Neste plan blir da å få ferdig trappa ned til kjelleren. Dette blir gjort nå rett og slett fordi at jeg mister snekkerverkstedet mitt når kinoen er ferdig Da er det greit å få ferdig mest mulig før jeg må begynne å stå ute. Her blir materiale handlet inn i helga og jeg håper jeg får kommet langt neste uke. Kommer med oppdateringer på dette også.
    Kos dere på jobb imorgen da folkens

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremdrift her på nyåret. Ser ut som du får en koselig pussejobb i taket

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ja den pussejobben er ikke noe jeg ser så mye frem til nei. Kanskje derfor det passer bra å snekre litt innimellom også

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremgang nå nabon
    Ser ut til at du har teken på sparklingen. Jeg for min del venter på maler som kan pusse og sparkle taket, for det er noe jeg ikke kan...

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er noen som er effektive.

Begynner å bli bra dette her,morro når de små vil være med også,selv om det ikke alltid er like lett å finne arbeid til de,kudos for det også.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott byggetråd detta

Er i full gang selv men sluttdatoen lar vi ligge Artig å lese byggetråder for det er alltid noe å lære!

Liten ting. Hvorfor bruker du blå + røde elko bokser?

Lars

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så trivelig med så mange tilbakemeldinger. Tusen takk for det.
    Jo grunnen til både blå og røde bokser er kun tilfeldigheter. Kjøpte to esker med de blå boksene en god stund før jeg startet på rommet. Disse holdt ikke i nærheten en gang så jeg skulle tilbake for å kjøpe flere. Da hadde den elektroforretningen jeg handlet til endret på salgspolicyen sin så jeg som privat fikk ikke handle der mer. Da bestilte jeg fra elektroimportøren istedet. Disse ble da røde fordi jeg skulle ha 1,5 bokser til elko + i tilegg og de finnes jo kun i elko så da ble det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Siden du fikk litt gips "til overs" kan det være lurt å skru et lag eller to på undersiden av trappen opp mot 3.etg.
    Jeg har skrudd et lag der,vurdere enda et lag.
    Har samme problem selv, men tviler på at ett lag gips eller to løser dette bra nok, planen min var og bruke restene og fore ned og legge inn 5cm isolasjon og ett lag gips. Tror ikke det blir bra før det.
    Uansett bra framgang i det siste dette må bli bra 8)
    Klipsch Rc 64, RF82, RS 62, RS 42, onkyo,rotel, epson, dreamscreen,svs

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent det jeg kommer til å gjøre. Blir nok ikke foret ned, men trappetrinnene bir fyllt opp med isolasjon og så blir det betrykkelig fuget i alle krinker og kroker. Trappeoppgangen opp til 1. etasje er egentlig lydmessig adskilt fra kjelleren så sånn sett så er vel ikke dette nødvendig, men jeg tetter dette "rommet" også så kan det vel umulig skade
    Skulle det allikevel lekke lyd opp trappen så får jeg heller undersøke om jeg kan bruke akustikk/lydplater på veggene av noe slag.

Trivelig at du fortsatt følger med DriverX

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Driver x
    Har samme problem selv, men tviler på at ett lag gips eller to løser dette bra nok, planen min var og bruke restene og fore ned og legge inn 5cm isolasjon og ett lag gips. Tror ikke det blir bra før det.
    Uansett bra framgang i det siste dette må bli bra 8)

Jeg har 5cm isolasjen + et lag gips.
    Blir et lag til med gips når trappen/gangen skal pusses opp.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når tenker du at du skal ha rommet ferdig?
    Går du til innkjøp av utstyr (høyttalere, receiver osv) med en gang?

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •