Nabons hjemmekinorom i kjeller - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 312
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal dere fuge så kjøp noen pakker med våtservietter. Bruk den til å jevne ut skjøtene, tørker lett av overflødig gris og holder hendene samtidig renere.
    Forøvrig bra jobba med rommet

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Følger med på tråden din Midas. Sier du er ferdig med første lag gips å så er det ikke kommet bildeoppdatering?!!!
    Nå!

Jeg holdt på å redigere klart bildene når jeg svarte deg, så det var på vei.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremdrift her nå. Og smart at du gikk for fuging av alle sprekker

Det er også smart å bruke silikon da det, som du skriver, er mer fleksibelt og har mindre sjanse for å sprekke opp.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Skal dere fuge så kjøp noen pakker med våtservietter. Bruk den til å jevne ut skjøtene, tørker lett av overflødig gris og holder hendene samtidig renere.
    Forøvrig bra jobba med rommet
    Våtservietter høres jo kjempesmart ut. Er jo småbarnsforeldre så våtservietter er nesten like viktig som innlagt vann her i huset
    Tusen takk for skryt, hyggelig at folk vil stikke innom å lese litt

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Nå!

Jeg holdt på å redigere klart bildene når jeg svarte deg, så det var på vei.
    Å der fikk jeg med meg oppdateringen ja Ser ut til å bli et bra rom dette. Følger med på tråden din jevnlig.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Bra fremdrift her nå. Og smart at du gikk for fuging av alle sprekker

Det er også smart å bruke silikon da det, som du skriver, er mer fleksibelt og har mindre sjanse for å sprekke opp.
    Ja føler jeg endelig har fått kommet litt i gang igjen ja og det virker som om W også har av interesse at jeg får opp dampen litt. Og da blir man jo bevilget mer tid også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våtservietter høres jo kjempesmart ut. Er jo småbarnsforeldre så våtservietter er nesten like viktig som innlagt vann her i huset
    Tusen takk for skryt, hyggelig at folk vil stikke innom å lese litt
    Det er faktisk det råeste tweaket jeg har gjort på fuging noengang selv Det var på den måten jeg fant det ut også...kunne ikke vært mer enig i nødvendigheten av det med små barn i hus.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket fugemiddel er gunstig å bruke på disse fugene mellom gipsen?
    Vanlig silikon eller finns det andre, bedre alternativer? (Regner med ikke Green Glue sin støyfug denne gangen).
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker bare vanlig våtromssilikon rett og slett fordi jeg har så mye av det liggende, men vet at Bostik har fugemasse i pølser som skal være konstruert for dette formålet. har dessverre ingen link til deg, men regner med det finnes informasjon på nettsidene deres.

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du har gått over en del steder med silikon der akryl ikke fungerte. Hvordan gjorde du det med maling etterpå? Har du funnet en "overmalbar" silikon som faktisk ER overmalbar?
    Bruker kun vanlig Fugger silikon,men har sant og si ikke testen om den er overmalbar enda (noe den tydeligvis IKKE er etter spørsmålet å dømme ). Er ingenting av det jeg har fuget til nå som blir synlig så har ikke hatt behov for det. Har vel et lite håp om at akryl fester på toppen igjen og jeg kan male over den igjen,men har ikke prøvd det ut.

Takk for tipset med våtservietter forresten SannaX,det skal absolutt prøves ut.Bruker zalo vann selv,funker greit det,men gøy å prøve noe nytt.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om fuging:

Hvor stor fuge tillater før du bruker tettelist/bunnlist i tillegg?

*edit* Eller fuger du ikke over med akryl/silikon der du har brukt tettelist kanskje?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Når vi snakker om fuging:

Hvor stor fuge tillater før du bruker tettelist/bunnlist i tillegg?

*edit* Eller fuger du ikke over med akryl/silikon der du har brukt tettelist kanskje?
    Var ned å målte nå og har brukt tettelist der jeg har fra 5mm og oppover. Denne listen forsvinner helt ved neste gipslag så jeg har ikke fuget over denne listen. Brukte denne listen så mange steder som mulig så der jeg har fuget er det kun fordi jeg ikke får inn tettelisten uten for mye prakk eller å begynne å dele listen.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk noen timer igjen i kjelleren i dag og fikk gjort en del.
    Fikk sparklet og fuget ferdig resten så det er klart for gipslag nummer to. Sparkler bare en gang i skjøten nå i og med at den ikke trenger å være perfekt.

Har også fått revet det som skal bort rundt vinduet så det er klart til innsetting av nye foringer. Men først må vinduet males...

Begynner å bli litt tykkelse på veggen. Betydelig oppskalering iforhold til de tynne veggene fra -78 som resten av huset er bygd på

Ikke verdens mest interessante oppdatering, men nå er det ihvertfall klart for siste laget med gips, og steike som jeg gleder meg til å få vekk gipsplatestabelen som har ligget midt i rommet nå i mange måneder
    Planen min om å bruke Green Glue blir forkastet for denne gang dessverre. Ser at jeg allerede har inngått så mange kompromisser for å få et perfekt lyddempet rom at jeg føler det blir litt bortkastet å bruke så mye penger på noe som kanskje ikke vil utgjøre den store forskjellen. En vakker dag blir det enebolig og da blir det et noe mer kompromissløst kinobygg enn denne gang da alt må gå på et stramt budsjett.

Ha en fortsatt fin lørdag AV-ere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger an til lokal-lokaltreff på Flatåsen i tilfelle
    Jeg har nok flyktet 5min unna flatåsen, men bor i akkurat samme type rekkehus enda, jeg er oppvokst 150m fra gpt33 bodd der i nesten 20 år8)

Jeg har ikke vært innpå her på lenge, artig å se framgangen, keep it up8)
    Klipsch Rc 64, RF82, RS 62, RS 42, onkyo,rotel, epson, dreamscreen,svs

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ja det er en del av disse rekkehusene rundt om kring. Jobbet som kjøkkenselger i en del år og kundene ble til stadighet like imponert over at jeg kunne målene på kjøkkenet deres
    Alltid like hyggelig med besøk i tråden min

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut nabon, følger med videre

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål Nabon:
    Ser du har sparklet første gipslag, er det høyst anbefalt å gjøre det før lag nr 2? Jeg har tenkt tanken, men er usikker på effekten av dette?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest lite om hva som skal gjøres her egentlig. Blir jo et helt lukket luftrom så kan ikke se noen lyddempende fordeler med å sparkle kontra ikke. Det jeg derimot hadde vært litt skeptisk til det er hvorvidt det er enkelt å ødelegge neste gipsplatelag jeg skal legge mtp at du da har en fordypning i skjøtene som kanskje kan gjøre det lettere å punktere siste gipslaget. Snakker bare ut fra egen tankegang så har ikke funnet noen argumenter for å gjøre det sånn og om det må gjøres, men det tok 30 min å gjøre det. Ikke skal det pusses og ikke skal det se pent ut heller

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man endelig fått gjort noe igjen opp i all julestria. Fikk startet på 2. platelag med gips og har et håp om å få ferdig med plateleggingen før jul.

Laser er så kjekt å ha!

Kan formelig høre hvor lyddempet og kompakt rommet blir dessto mer som arbeidet skrider frem

Gjengen som jobber flittig. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten skikkelig verktøy.

Fikk på utforingsringene på alle boksene. Må si at de begynner å bli dype nå Litt dumt at lokkene ikke passer på boksene etter ringene ble montert, men men...

Endelig er boksene flush med veggen. Må si at veggene blir så stive og kompakte som jeg hadde håpet selv om jeg "dummet meg ut" å brukte 2"2 lekter.
    Det var den lille oppdateringen jeg hadde nå. Kommer forhåpentligvis mer senere i dag

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fremover ja.
    Har allerede sett et par ting jeg burde gjort annerledes når jeg holdt på ifjor.
    Gleder meg til å følge med videre.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •