Nabons hjemmekinorom i kjeller - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16
Viser resultater 301 til 312 av 312
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser jo lovende ut!
    Den loddingen skal du ikke være flau over Ser du har anskaffet deg loddestativ. Da går jobben mye lettere.
    Min erfaring med RJ45 er at vegg kontakten kan kobles med de farger du måtte ønske, så lenge du har samme farge på samme tall i motsatt ende (selv om det er fordel å bruke et system) :-)
    Kabler derimot har jeg knotet en del mer med til tross for at jeg har fulgt skjema...

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra! Her har du gjort en kjempe jobb
    Bare småting igjen nå så er du i mål,stå på!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble meget bra,du er snart i mål!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab Vis post
    Ser jo lovende ut!
    Min erfaring med RJ45 er at vegg kontakten kan kobles med de farger du måtte ønske, så lenge du har samme farge på samme tall i motsatt ende (selv om det er fordel å bruke et system) :-)
    Ikke helt riktig. Ja, man kan velge å bruke de fargene i den rekkefølgen man selv vil, men man passe på at parene kommer på rett sted i pluggen. Uten det kan man bare glemme å kjøre særlig høyhastighets nettverk, f.eks. gigabit ethernet. Det er en grunn til at parene er tvistet sammen i kabelen.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ikke helt riktig. Ja, man kan velge å bruke de fargene i den rekkefølgen man selv vil, men man passe på at parene kommer på rett sted i pluggen. Uten det kan man bare glemme å kjøre særlig høyhastighets nettverk, f.eks. gigabit ethernet. Det er en grunn til at parene er tvistet sammen i kabelen.
    Jepp! Leder 1+2, 3+6, 4+5 og 7+8 må være par

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger jeg litt bakpå igjen ser jeg. Fikk en timeout på maskina her om dagen når jeg skulle poste svar og så gikk det i glemmeboka. Uansett; here it goes!

@ Halair & JIB: Tusen takk for det!
    @ MorJohan: Takk for fine ord! Det er allerede blitt spilt av noen filmer og både far, mor og ikke minst barn koser seg. Størstemann skal feire guttebursdag (3 måneder for sent) i kveld og det var ingen tvil om at han ville vente til kjelleren var ferdig. Da fikk bursdagen heller bli forsinket. Da er det duket for brakpremiere med pizza, brus, popkorn og smågodt så dette blir et bruksrom og ikke et pynterom. Selv om det er strengt forbudt foreløpig for andre enn far og stille på brytere og fjernkontroller

@paalab: Den loddejobben hadde vært komplett umulig uten "en hjelpende hånd". Følte egentlig jeg manglet en hånd til uansett NÅr det kom til cat5 så fant jeg et skjema på nettet som jeg holdt meg til så jeg er sikret for fremtiden hvis jeg skulle glemme alt jeg har gjort. Lettere for fremtidlige kjøpere også. Kan jo ikke bare bygge en kino i livet må man vite!

@gpt33: Tusen takk for fine ord

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hunsbedt: Veldig trivelig at en av mine store forbilder når det kommer til kinokonstruksjon og generelt snekkerarbeid stikker innom og kikker og liker arbeidet Det tar jeg som et stort kompliment! Gleder meg til maskeringsrammen er på plass for å kunne ta siste finjustering og også få et mer markert skille rundt bilde. Det blir med den rammen foreløpig. Vil nok ikke få opp noen flere maskeringsløsninger. Til dette føler jeg meg ikke utlært nok på hva som kreves og hvordan ting skal lages.

@Kvindølen: Ja det har vært en del bugs. Synd at AVforum ikke er slik det var mtp trafikk og brukere som er innom hver dag. Når det er sagt så har jeg troen på at ting blir bedre etterhvert og jeg har all sympati for de menneskene som bruker så mye av sin tid så vi andre kan sitte og glane i timesvis på resultatene de andre har fått til. Beundring, lærdom, misunnelse, forbauselse og mye latter er noe jeg har opplevd siden jeg ble registrert bruker
    Noen akustiske tiltak blir i første omgang og se hvor godt jeg får dempet førstereflekson både på vegger og tak etter all møbleringen. Her blir det nok en del kompromisser, men fra dag én har jeg vært klar over at dette rommet ikke blir 100% dedikert. Av andre tiltak så må det nevnes at jeg er ganske blank på dette området også så her må det leses litt og kikkes litt på andres rom for å finne ut hvor man skal legge tid og penger først.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer det også en del bilder som er noe bedre enn mobilbildene. Har vel noe og gå på når det gjelder fotografering også ser jeg

Frontveggen foreløpig. Her mangler som sagt rammen rundt lerretet og noen smålister rundt komponentsbenken. Alt er nå koblet opp, men ikke prøvd ut enda. Får bla ikke prøvd boxee noe særlig før serveren er oppe og går.

DVDskapene som allerede er aaaalt for små Her får det bli plass til skattene tror jeg så får resten stå i kjellerboden rett bak kinoen.
    God drikke og noe leketøy er kommet på plass

Godt fornøyd med harmonien og bare svarte komponenter. Hadde vært krise hvis dekoderen hadde vært sølvgrå!

De to dimmerene styrer henholdsvis takskinnen og vegglysene. Ser jo allerede nå at lysten på å få på noe fjernstyring på disse er stor. Hvilke muligheter har jeg her? Grunnen til at jeg spør er at det var ikke akkurat god plass i de boksene når elektriker koblet. Er det virkelig plass til noe rele i tillegg bak her? Skal høre med elektriker også, men kanskje noen her kan si noe om pris etc?

Bak og side på venstre side av godsofaen! Alt av fininnstilling og kalibrering mangler enda.

DIY kabler rundt om. Kabler på et strengt budsjett, men med et ok resultat. Er ikke så mye som skal til.

Godsofaen. Rister godt i denne når rumperisterne er koblet til selv om disse kostet totalt 1500,- inkludert forsterker
    Kablene til prosjektor skal selvsagt kortes inn så disse vil passe perfekt. Det var ingen enkel oppgave og finne en kort 1,4 HDMI. Fant en svensk nettbutikk som hadde en på 25cm. Er egentlig for lang den og, men det får holde

Alle fjernkontrollene skal også bort til fordel for én, men må bli godt kjent med alle komponentene først tenkte jeg.

PC hjørnet nesten ferdig. Her skal strømkabelen også trekkes inn i serverskapet. Må bare kjøpe en som er litt lengre først.

Min lille brumlebass bak sofaen som nesten garantert er plassert feil i forhold til lyden, men mine uerfarne ører berger meg foreløpig her

Ikke mye som mangler, men har fremdeles noen småprosjekter som jeg kan pusle med utover vinteren.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint, Nabon! Eg kosar meg vilt i tv-stua mi nesten kvar kveld, og det gjer sikkert du også!
    Den mørke kalde vinteren er nesten verdt det no

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært rolig i denne tråden en stund.
    Hvordan ble dette til slutt?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle mann!
    Her har det vært stille veldig lenge av flere grunner. Den største er nok en operasjon min datter har vært igjennom. Endret litt synet på ting kan man si. Alt gikk helt bra så det er ingenting galt der. Kinoen mangler fremdeles en del ting, men den har nå hovedsaklig blitt brukt sammen med familien så får det bare mangle noen småting. Nå er vinteren rett rundt hjørnet og den skal nok ikke bare nytes i kinoen, men planen er og få ferdig det som mangler.
    -Lerretsramme i sort stoff
    -noe småarbeid med lister
    -full kalibrering av bilde og lyd
    -få serveren oppe og gå
    -noe småpirk med kabler rundt om
    -ledlys ned trappen.

Satser på at det skal gå greit med disse punktene og gleder meg til kinoen er 100% igjen. Kommer med bilder ved neste oppdatering.
    Ta vare på deg og dine folkens ☺

12. Liker Johnnygrandis, Gunnar har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0