Nabons hjemmekinorom i kjeller - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 312
    Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra jobbet, dette blir bra!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med oppdateringer igjen

Aha-opplevelse med den lerretsveggen? :P

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger

Ja jeg fikk meg en overraskelse på størrelsen.
    Når eldstemann kom ned etter veggen var oppe så kunne man høre gåsehuden i stemmen på hvor mye han gledet seg til rommet er ferdig

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe har foregått i kjelleren selv om oppdateringene her ikke har vært tilstede. har ordnet ferdig precut trappetrinnene mine så disse er klar til montering.
    Men viktigste av alt er kanskje at rommet nå er ryddet og i kveld kommer maleren som skal slipe gulvet mitt :-D Dette er noe jeg har gledet meg til og endelig er dagen kommet! Gleden blir vel kortvarig for alt skal dekkes til med papp før jeg fortsetter med maling av listverk og legging av tapet, men det er allikevel noen skritt nærmere ferdigstilling. Håper på noen gode arbeidsdager i helgen som kommer og starten av neste uke. Blir ikke påskeferie på hytta før torsdag uansett så da får vi se hvor langt vi kommer.
    Skal få lagt ut bilder av det nyslipede gulvet i kveld før jeg pakker det ned igjen

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Noe har foregått i kjelleren selv om oppdateringene her ikke har vært tilstede. har ordnet ferdig precut trappetrinnene mine så disse er klar til montering.
    Men viktigste av alt er kanskje at rommet nå er ryddet og i kveld kommer maleren som skal slipe gulvet mitt :-D Dette er noe jeg har gledet meg til og endelig er dagen kommet! Gleden blir vel kortvarig for alt skal dekkes til med papp før jeg fortsetter med maling av listverk og legging av tapet, men det er allikevel noen skritt nærmere ferdigstilling. Håper på noen gode arbeidsdager i helgen som kommer og starten av neste uke. Blir ikke påskeferie på hytta før torsdag uansett så da får vi se hvor langt vi kommer.
    Skal få lagt ut bilder av det nyslipede gulvet i kveld før jeg pakker det ned igjen
    Skal du lakkere det, eller male?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal male gulvet i den matteste gulvmalingen jeg har funnet. Mellom lerret og sofa blir det et stort gulvteppe som jeg håper kan ta de værste refleksjonene fra prosjektor. En av kompromissene jeg måtte inngå med W i og med at rommet ikke bare skal brukes til filmtitting

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig av det slaget som liker og gjøre alt selv og nyte resultatet etterpå, men jaggu var det greit at noen andre gjorde jobben for en gangs skyld

Tomt rom! Godt og kunne se litt størrelse på rommet uten at det ligger materiale og verktøy overalt. Gulvet roper etter sliping etter at det har fungert som hobbygulv til ymse prosjekter i tre år.
    Lakkert furugulv fra byggeår i slutten av 70-tallet.
    Etter litt søking og spørring på byggebolig.no, ble jeg frarådet og starte med dette selv og heller søke profersjonell hjelp

Det ferdige resultat etter slipingen. Maleren holdt på i tre timer ca. Tok en god støvsuging, pakket sammen støvsugerposen og søppelsekken med slipestøvet i. Presset ut så mye luft jeg fikk til og teipet posen igjen med gaffa. Posen ligger nå ute så vi er sikre på at støvet ikke selvantenner.
    Lurer kanskje på om jeg holder på å bli gammel for slipt furugulv ble plutselig fint Kommer vel til å skjære i hjertet når jeg skal male over gulvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte gang er det greit å slippe andre til ja ble veldig bra.. Mye potensiale i et sånt gulv!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulvet ble jo vesentlig finere enn det var etter at det ble pusset, pussig nok

Men har du tenkt til å male eller beise det? Hvis du maler det kunne du like så godt dekket det til med hva som helst, da du skjuler alt. Med beis får du frem strukturen og spillet i gulvet.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er her jeg og sjefen ikke blir enige. Jeg kunne tenkt meg en mørk valnøttbeis, men konemor vil ha malt gulv. Har fått trumfet igjennom en del andre ting tidligere så for å bevare husfreden blir det nok maling for denne gang. Sliping måtte til uansett med mye hakk og ujevnheter.
    Er veldig enig i at det ligger mye potensiale i et slikt gulv og at jeg dreper alt liv i kinoen når jeg maler over, men det får bare bli sånn...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koman daa!! Ikkje mal de!! Ber deg <3 Tregulv!! <3 Vis hun de vi skriver så kan de hende hun ombestemmer seg (A)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når W legger ned veto er det ikke så mye man får gjort :P

Beisa furugulv med mørk valnøtt i kjellerstue hos svigermor, det ble et fantastisk fint resultat. Da med hvite vegger, but still.

Hvilken farge skal det være ?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du sier noe der slendrian. Veto er veto Det eneste håpet jeg har nå er at hun bulker bilen eller ett eller annet
    Fargen blir samme farge som taket og med mindre noe magiske forandringer skulle skje så blir første strøket lagt i kveld.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Ja det er her jeg og sjefen ikke blir enige. Jeg kunne tenkt meg en mørk valnøttbeis, men konemor vil ha malt gulv. Har fått trumfet igjennom en del andre ting tidligere så for å bevare husfreden blir det nok maling for denne gang. Sliping måtte til uansett med mye hakk og ujevnheter.
    Er veldig enig i at det ligger mye potensiale i et slikt gulv og at jeg dreper alt liv i kinoen når jeg maler over, men det får bare bli sånn...
    Synd å male et så fint slipt gulv :-(
    Først beis og så et lag eller 2 med matt lakk oppå. Da blir gulvet lett å vaske også ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ALDRI malt eit så fint golv. Ville definitivt gått for mørk beis og lakk. Så lenge sjefen ikkje hadde lagt ned veto. Me kan ikkje vinna alle

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg ville ALDRI malt eit så fint golv. Ville definitivt gått for mørk beis og lakk.
    Og blir hun ikke fornøyd med dette, kan du bare male oppå etterpå ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig god ide! Eg trur me har løyst problemet for Nabon

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Når W legger ned veto er det ikke så mye man får gjort :P
    Do bist eiene grose tafatten PUDDING!!!!!!!
    Sauerkraut-kopf!!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. Her er det sterke meninger ute og går Skjønner jeg godt. La meg ned på kne og kjente på gulvet i går etter støvsugingen og det er helt slett og fint så maling på dette er døden. MEN; jeg tror jeg kanskje har fruen på glid med beising!! Sendte henne et par bilder av mørkbeiset gulv og hun syntes jo det var fint. Ønsk meg lykke til. Går inn i harde forhandlinger etter jobb i dag med å få viljen min. Får vise henne byggetråden så hun ser at det er flere eksperter som er enige med meg Kanskje en underskriftskampanje hadde vært på sin plass?
    Tror beiset gulv, mørk lilla/grå vegg, koksgråe møbler, brun tapet og et flossteppe i mørk grått hadde blitt knall!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komlo skriv herved under