Denlin's filmrom. Projektorvalget er tatt , nesten.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denlin's filmrom. Projektorvalget er tatt , nesten.

Velkommen til min lille, beskjedne byggetråd.

Etter at vi hadde startet å se på et rom for bygging av et lite filmrom, så ble det plutselig litt forandringer her hjemme så da måtte vi tenke litt nytt.

Rommet vi nå har tenkt til å bruke vil ikke bli noe optimalt rom for en kino, men det får duge så best det kan. Både min kjære og jeg er svært glad i å se film, så vi vil gjerne ha et sted å sitte ned å slappe av.

Rommet vi må bruke er nå et soverom/kontor, og det må det fortsatt være. Dette er vårt eneste gjesterom og det trenger vi.

Det utstyret jeg har per nå som skal inn er

Høyttalere:
    RF 82 II
    RC 62 II

Sub:
    Dali E12-F

Forsterker:
    Onkyo TX-NR 709

Ting jeg må skaffe meg er.

Ny projektor
    Lerret, Her kommer jeg til å gå for 92 eller 106 tommer. Det kommer litt an på hvilken projektor jeg går for.

Surround høyttalere

Dersom budskjettet strekker til blir det effekt til frontene, men dette kan utsettes noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redigerte denne posten ettersom prosjektet har forandret seg og den ikke da er gjeldene lenger. Kan bruke den til bilder etc seinere kanskje. Dette medfører at Teddytusen sin post under nå ikke svarer på noe.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lavt under taket som du nevner, men rommet har en flott størrelse. Har du planlagt gulvvarme? Jeg er forøvrig enig med din bedre halvdel ang bruken av rommet. Hadde bat-cave før, og jeg trivdes ikke spesielt godt der. Nå, i nytt hus, er planen en "kjellerstue med lyd og bilde". Det er hyggeligere for hele familien. Så får det heller være at det går ut over sortnivået når man ser film.

Hva skal inn av utstyr?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd mye siden jeg startet denne tråden. eller det har skjedd mye, men ikke med selve lyd og bilde delen av rommet. Når vi kjøpte huset virket alt som om det var i utrolig bra stand. alle målinger vi fikk gjort og som var gjort viste at det ikke var tegn til fukt noen steder eller andre skremmende ting en kan oppleve som hus kjøper.

Det viser seg nå at det er en lekkasje som går delvis under huset fra en vannledning. Dette medfører at vi muligens må rive mye i kjelleren, og vi har nå kommet opp i en ikke å sliten kamp om hvem som har skylda etc etc....

Så til den lyd og bilde fokuserte delen av posten. Vi har et rom på loftet som nå er soverom og må forbli soverom. Det vi tenkte var om det er mulig å konvertere dette til en midlertidig kino, og få ok lyd der inne.

Bak den lettveggen jeg har lyst til å lage blir det ca 2m med plass, er dette ille for lyden? jeg vet ikke helt hvordan jeg burde gjøre det med det skråtaket som er. Rommet er 8m x 3.3m med 2.3m takhøyde på midten.

er ikke sikker på hvordan jeg kan få plassert noen surround høyttalere med det skapet i veien der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DreamScreen Acoustic ultraHD V3 16:9 230cm / 106"

Hei

Lurte på om det er noen som har kjøpt noen av de kraftig rabbaterte dukene til avshop. jeg har lurt på om jeg skulle kjøpe en

AVshop.no / DreamScreen Acoustic ultraHD V3 16:9 230cm / 106" <font color="#ff0000"> (kun duk)</font> FOR V4 / V4 CURVED (885/890-5-0-106) -B-VARE!-

ettersom den er svært billig. Dersom den ikke er helt perfekt kan jeg ta denne duken med til hytta å bruke den der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor valg

Har ikke noe stor budsjett til projektor. Har sett på en Benq W1060. Denne er nok helt sikker tilstrekkelig, men så sitter man å tenker og funderer på oom man burde ta steget litt høyere opp i pris.

Har sett på en Epson Projektor EH-TW3200
    eller legge en god del mer i det og gå for en Epson Projektor EH-TW6000.

Har ikke sett på hvor god 3D kvaliteten er på TW6000. Kanskje noen har noen erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har valget av projektor falt. Det blir en BenQ 1060. Den møter kravet om full hd og en grei pris.

Den får heller bli pensjonert om ett år eller to og bli plassert på hytta, så kan vi oppgradere her hjemme da.

Bestiller denne i løpet av helgen, dersom ingen har noen gode alternativer som møter kravene om pris og oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rommet bak lerretet

Sitter å lurer på hva jeg skal gjøre med hulrommet bak lerretet hvor jeg skal ha høyttalerene. Som man kan se på bildene i noen poster lenger oppe så har jeg skråtak od et blir dermed ca 2 m fra bunn av lerretet til bak veggen som er ca 1 meter høy. dette gjør at det er mye luft bak her.

Spørsmålet til dere (helst noen som kan mer enn meg, noe som ikke skal mye til) er "vil det ha noe for seg å feks fylle ca 1 meter ut fra veggen med isolasjon feks egnet rockwool?"

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder på med det selv i dette øyeblikk, men har ikke fått testet så mye at jeg kan gi en konkluson. atledreier ska også til med dette nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på om jeg ønsker å fylle hele "rommet" bak lerretet med isolering, men jeg tenkte kanskje det kunne hjelpe på at det ikke ble så mye hulrom bak der.

Dersom det vil hjelpe for lyden i rommet, så kan det godt hende at jeg ender ut med å fylle hele volumet bak der med isolasjon,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ 1060 returnert

Så ble det som i navnet på posten. 1060 ble returnert etter at lampa bestemte seg for å ta kvelden.

Dette åpner opp en ny vurdering om hvilken projektor vi skal ha her hjemme. Har også blitt litt mer aktuelt å bruke litt mer penger på dette. Dette var noe som fikk støtte hos madammen så da er det bare å forte seg å få kjøpt noe før hu starter å drømme om høstferie.

Nå leiter vi etter noe som viser et Godt bilde i 2D og et ok bilde i 3D. Med dette tenker jeg at 2D absolutt er det viktigste for meg. Vi ser mye film sammen og ettersom bare jeg liker godt å se 3D så blir det 2D som blir fokuset.

Vi tenker på å bruke ca 10-12000 eller så. Kanskje ikke nok til å få det jeg ønsker, men kanskje.

Noen som har noen gode forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •