LED-spotter som knitrer/summer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LED-spotter som knitrer/summer

Hei!

Jeg har fire spotter i taket i et rom. Jeg tenkte å spare strøm og ønsket derfor å skifte fra 12v 35w halogenspotter til 12V 2W LED spotter fra Clas.

Jeg tok ut de gamle halogenspottene og satt i en og en LED og testet om de funket. Alt er vel til siste LED settes i. Da kom det en knitre/summelyd fra LEDene. De lyser også ujevnt og skjelvende.

Jeg satt i en av de gamle halogenspottene slik at det da blir 3 LED (3w) og en Halogen (35w). Da er alt vel. Jeg tror det er trafoen som ikke klarer den lave belastningen og tenker jeg må skaffe ny dedikert trafo til LED-oppsett. Er dette riktig? Finner jeg en slik trafo hos Clas og kan jeg montere dette selv? Tusen takk for all hjelp!

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja virker som det er trafoen. Må kjøpe en som lagd for LED.

Du KAN bytte trafo selv, men du har ikke lov til det. Skal utføres av autorisert elektriker. Hvis det blir til at du bytter den selv, så ta sikringen før du starter. Holder ikke å bare slå av bryteren.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raskt og godt svar Tusen takk for den! Skal prate litt med elektrikeren min! Ha en flott helg!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •