Bobsroadkill`s Byggetråd. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her hadde du en egen tråd ja.
    Du har ikke ligget på lat siden du heller,dette blir bra.
    Likte tapeten veldig godt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.. i dag skal jeg mekke opp alle dempe platene..
    Dette fant jeg fort ut måtte i gang.. Fire flate vegger + taket.
    Samt mye lyd. Jeg kan jo sitte og se en film 10 ganger bare ved å spille den av 1 gang. SLITSOMT.

Takker for knakende tilbakemeldinger. skal se om jeg rekker og få ut noen flere bilder i kveld om jeg får tatt noen.. skal jo lage sånn derre Show tråd her å. der en ser alt utstyr osv. se hvor en havner på poenga..

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se nå jaa... Dette var utrolig bra likte tapeten og måten du har ordnet med lyset var og en kul ting som hevet rommet ditt veldig
    Har du no lys styring på de eller bare bryter?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Se nå jaa... Dette var utrolig bra likte tapeten og måten du har ordnet med lyset var og en kul ting som hevet rommet ditt veldig
    Har du no lys styring på de eller bare bryter?
    Hei.. ja de uthever rommet greit, kunne sikkert vært mer lys der nede.. Om så har jeg mulighet til ei tak lampe som jeg bare trekker ledningen bort til pj kontakta.(dette er jo min lille hule. skal ikke være for mye lys da) Disse lampene skulle også være ett sett dritkule koksgrå og firkantede. Men hadde bare lyst til og få alt ferdig og heller bytte lamper seinere. + de lampene jeg ville ha er sykt mye dyrere, noe som forteller at lomme boka ikke vil overleve året om jeg finner på noe slikt nå.

Lys styring . Her har jeg også nesten samme problem. Ville ha slike lys som gikk på fjerkontroll eller annen teknisk mulighet.Men dette var helt vilt i prisene. Så da ente det med en dimmer(bryter) i stede. Her har jeg også brukt elko+ dimmer. flat og med lys. Bare så ting er sagt har jeg ikke begynt og montere lysene. Tar det som slutt finish.

Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo rått hel fet tappet:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tapet

Fett rom:-D
    Synes også tapeten er knall!
    Stå på videre!!!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft rom og knallfin tapet. Tror du gjorde et smart valg med hvite lister. Passet bra ihvertfall!
    Forer oss med bilder det kan du også så dette er spennende og følge med på

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inspirerende!

Gratla med flott rom! Liker tapeten veldigt godt. Kan jeg spørre hva du har måttet gi for den? Er også på let etter noen lamper som lyser både opp og ned. Hvor har du fått tak i dine, og hva kostet de?

Ellers må jeg si at jeg gleder meg hver gang jeg setter meg foran dette forumet. Utrolig mange flinke folk her inne, og utrolig mange gode løsninger som inspirerer noen og enhver 8)

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dettebblir jo kjempe bra!

Aldri sett slik tapet før, kjempe kult! :-D

Hva ga du for teppet?

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det folkens. knall og høre bilde vendingen står til forventningene og da at dere syntes det er nok bilder.
    Savner altid bilder når folk holder på. Da det blir veldig ofte mye skravel mellom bildene.

Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Gratla med flott rom! Liker tapeten veldigt godt. Kan jeg spørre hva du har måttet gi for den? Er også på let etter noen lamper som lyser både opp og ned. Hvor har du fått tak i dine, og hva kostet de?

Ellers må jeg si at jeg gleder meg hver gang jeg setter meg foran dette forumet. Utrolig mange flinke folk her inne, og utrolig mange gode løsninger som inspirerer noen og enhver 8)
    takker for det Torvald. Hehe.. tapet prisen ja. fikk jo litt rabatt da jeg handlet mer. men ligger oppunder 8 lapper for den. Litt sykt ja. men se på resultatet så ser en jo hvorfor.. Dette var bare en av 10, 20 forskjellige kule tapeter de hadde. Lo litt da jeg så de hadde dybde tapet som så akkurat ut som slike puter som er på rommene på psykiatrisk avdeling på filmer om du var med. fett nok. men passet ikke helt. hehe.

Lampene kjøpte jeg på en firma sjappe som heter Malmbergs i fredrikstad.
    Dette er ute lamper, men fungerer greit inne.
    kosta vel en 200 spenn eller noe. Gadd som sagt ikke kjøpe noe dyrere da jeg vil ha disse
    Echo Sort 2X3w Led 230V - SG Armaturen

Om du titter her inne finner du mye fett. Men som sagt disse er ente gratis.

Og du er så enig med deg. Det er mye flinke og bra folk her, og så si alle er hyggelige og svarer rimelig sjapt når en spør om noe.

Knakende forum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Dettebblir jo kjempe bra!

Aldri sett slik tapet før, kjempe kult! :-D

Hva ga du for teppet?

Stian

Teppet kostet ca 6tusen. men som sagt tidligere her så har jeg vært super heldig med at det er få leverandører her, heller fått kjøpt mye kult og brukt mye penger hos enkelte som der med ender med bra rabatter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen jeg tenkte på her om dagen var enten Windtalkers. eller Black hawk down. konge fete filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen dere. Jeg har nå sotti opp alt og prøvd ett par filmer.

Men som jeg stusset litt på etter jeg begynte med gipsen.. Jeg har en merkelig klang\ekko i rommet. Ser det er mange som kjører samme løsninger som meg her ellers rundt , da med tanke på plater i vegger og tak samt isolasjons nivå.

Hvordan ville dere løst dette med klang ekko? og er det noen her som kan gi meg en bra forklaring på hvordan dette skal være om det er riktig?

Har lissom ikke noen serlig med folk rundt i området jeg kjenner til som har slikt dedikert rom osv. Dermed har ejg jo ikek hørt eller sett ossen dem har løst dette problemet. Noen som bor i østfold og har noe slikt?

Jeg har heller ingen form for apparat som måler slikt, er dette en løsning og skaffe seg? Om så hva hjelper det meg og vite at det er så og så mange sekunder på lyden i rommet når jeg ikke helt er sikkert på denne dempe delen?

håper noen kan hjelpe, da det er mange som har tittet innom her og følgt litt med det jeg har gjort.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lage deg noen akustikkplater? Jeg betalte 560,- for en pakke med 8 stk i i dimensjon: 120(H)x60(B)x50(tykkelse). Kjøpte lister hos byggmax for ca 100,- og stoff hos den lokale stoff sjappa, ca 600,- og det ble en stoooor forskjell på akustikken på rommet med disse opphengt. Hvis du ser i byggetråden min litt lenger ned på sida her så ser du hvordan de ble.

Laget en enkel ramme som ble 60x120 innvendig så platen passet akurat inn og stiftet fast stoffet i lista på baksiden slik at det ble stramt og fint på forsiden. 1 plate er gjort på under 30 min. Og så lenge du lager de selv har du jo uante muligheter med hvilket stoff og mønster du velger.(så lenge det går ann å blås igjennom stoffet)
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei .. takker for infoen. jeg har nettop prøvd og lage meg slike matter med Echophoon master a plater fra glava. Disse gjør jo helt rått mye. men forsatt er det litt hul lyd på en måte. klarer lissom ikke helt og forklare. men føler det er frontene som er verst på dette område. Virker nesten litt som klang lyden sitter i hjørnene bak disse. Kan det holde med og kalibrere forsterkeren bedre ikke gjort dette etter at jeg satt inn siste platene. ?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et kjempefint rom! Dette ble jo veldig bra, tøff tapet du har valgt deg ut. Når det så gjelder akustikken, så er det ikke lett å få til fin lyd i et såpass "hardt" rom uten å sette i gang med noen tiltak. Akustikkplatene som JosRuu har foreslått er et veldig bra tiltak. Disse bør du prøve på 1. og 2. gangs refleksjonspunkter fra høyttalerne. Det vil si på sideveggene der du kan se speirefleksjoner av høyttalerne. Dette har du kanskje allerede gjort.

Så kan du frøve å dempe frontveggen med tilvarende plater for å se om dette hjelper for å forbedre lyden. Bruk gjerne tre-fire flater og flytt de rundt for å teste virkningen. Kanskje det hadde vært lurt å lage en litt større akustikkramme i taket også?

Får du problemer med stående bassbølger kan du prøve deg frem med absorbenter i hjørnene. Disse kan du lage som trekanter som stables oppå hverandre, gjerne helt til taket. Desto dypere du lager dem (ut fra hjørnet), jo lavere i frekvens vil de virke. Mange har også prøvd seg på runde absorbenter fylt med glava og satt disse i hjørnene.

Det er mye annet du også kan prøve å lage, sjekk for eks diffusorene til BEF: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1698928
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lage deg flere plater som du setter i hjørnene bak høyttalerne for å se om det hjelper deg. Det, sammen med plater i førsterefleksjon og 2 små plater på bakvegg hjalp veldig mye hos meg. Skulle sikkert hatt ett par plater i taket også men det har jeg for lav takhøyde til dessverre...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nå ti stykk av 60*120 trukket med svart nylon stoff. har ikke hengt disse på plass ordentlig bare satt dem inn i rommet der ca første refleksjon er . har da 2 bak to på høyre og to på venstre side. skal prøve det du sier og sette en bak vær høytaler i vinkel.. Kan det være at jeg har overdempet da?

har ikke noe i taket da. det var jo der jeg tenkte og ha de 4 resterende..

Hvordan er det og lage seg bass feller av skum til og ha i hjørnene selv. ?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke noe å tape på å prøve å lage seg feller selv Kan jo hende du får resultatet du ønsker når du får montert de siste i taket kansje? Hvordan opplever du akustikken nå da? Er lyden skarp/hard osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik den er nå . er vel litt sånn som du snakker litt dypt i halsen eller lyden høres nesten litt ut som den kommer fra bak plata på høytaleren .. hehe jeg har den riktig vei hehe. Men skal prøve og ordne litt mer der når jeg får stablet familien ordentlig igjen. Hesten til fruen døde i dag.
    om det er noe av interesse for og forstå hvorfor ting står litt stille nå kan en se på denne siden Arons blogg - Hjelp meg å redde bestevennen min Hest.no

og her kan du titte på en film og litt info. Dette er sterkt følelse messig. og ikke meningen og slepe ting inn her. men noen dager trenger man bare og la alt annet ligge God jul og godt nytt år om jeg ikke rekker og stable ting her inne. Kommer sterkere tilbake.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •