Bobsroadkill`s Byggetråd. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker takker.

Jeg skriver som jeg sier tenker og føler ting her godt. Går det ikke bra så skal det sies at da kommer det vel tydelig frem.

men takker for gode tilbakemeldinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal en se.. Går og tenker på masse rart , lest og surret rundt på nett og ser hvordan folk har det.. Ser det er mye mørkt og mye med sterke farger rundt omkring. Leser at folk sier mørkt er fint da en slipper mye refleksjoner og dermed lever bilde mye mer.. Hmmmm Hva gjør en da...

Vi maler ALT SORT for det er det ingen som har!.. FETT

-0060a-jpg

Jaja.. jeg maler og maler.. Søren dette tar tid,da skuldrene er så flotte, at jeg kan ikke male mer enn ett strøk på dette flotte taket før skuldrene gir etter. Tar tid når en da må vente hele tiden på at kroppen skal komme seg i sjakk. Beste er jo da at en er litt over 30.. herlig.

For jeg måtte ha 5 lag sort i taket, da blei det jagguu FLOTT.

-0063a-jpg
    Taket ferdig YES..

-0066a-jpg
    Flott at jeg fikk malt lerret-veggen.. knall. NEXT.

-0067a-jpg
    Hmm skal en begynne henn .. Her mån tro?

-0068a-jpg
    Eller her.. Hmm?

-0070a-jpg
    Jepp blei denne.

Søren det begynner og bli mørt.. Ser nesten ikke en dritt fra den 1000w arbeids lampa jeg har her.. Oi søren det spiser lys..

-0071a-jpg
    Hmm da kom jeg meg igjennom. Brukte opp 8liter maling totalt, om jeg ikke husker feil. Men men Sort blei det nå .. Det er vel alle enige i?
    Flott detta. (bare det tørker så ser en ikke rulle strekene)

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble flott :-) Blir mørke farge hos oss også, men sort? Kanskje ;-)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det går unna her

Det blir iallefall ikke mye refleksjoner her, det er nå sikkert! Du har mye å glede deg til fremover, første filmen du ser i egen kino er nesten litt magisk
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi nå er inne på dette med første film...

Hvilken film skulle dette vært

?

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har valgt The Rock som premierefilm. Den er perfekt! Vi har den kun på DVD, men da kan vi glede oss ekstra til film nr 2 som blir Blu-ray.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sin City
    Eller
    300

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm dere sier noe der. Men hva med Transformers, Twister. Predators,pearl harbour, sniper.. hmm. Det er en annen super film der ute.. Militær film.. men husker ikke hva den heter. søren balle, at jeg ikke kommer på den a. Det er jo en super effekt film.

men men. lenge kortids hukomelsen.

Ossen utstyr har dere egentlig til film å musikk da?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    hmm dere sier noe der. Men hva med Transformers, Twister. Predators,pearl harbour, sniper.. hmm. Det er en annen super film der ute.. Militær film.. men husker ikke hva den heter. søren balle, at jeg ikke kommer på den a. Det er jo en super effekt film.

men men. lenge kortids hukomelsen.

Ossen utstyr har dere egentlig til film å musikk da?
    Den heter we were soldieres :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Den heter we were soldieres :-D

kan godt stemme se .. Takker masse ..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo kjempe flott dette,stå på videre.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andytoy
    Blir jo kjempe flott dette,stå på videre.:-D

takker

Legger ut mer om litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm nå trodde vel noen at jeg var gal. Kan vel egentlig ikke ha det så svart. Søren skal være litt kos og sitte der å da. .

Nei måtte da begynne og tenke litt.
    Gikk flere uker.. hva kan en gjøre som ikke koster skjorta..

Jaja der gikk skjorta.. æsj.

men dette blir konge. .

-0073a-jpg
    Som dere nå kan se fant jeg ut at jeg skulle ha noe fett på veggene. Da blei det en tapet med dybde effekt. Kosta desverre skjorta men gla jeg kosta på meg dette. Er så ment at det skal se ut som jeg har steinlagt hele rommet. Kult med kino hule da..

-0074a-jpg
    Fikk hjelp til å starte denne tapeseringa da dette var jammen ikke lett med tanke på at en skal da finne riktig mønster, som også skal stemme hele veien. Men når vi starta viste det seg at dette var noe skrått og dermed fikk jeg ett h problem som jeg stod med alene etterpå..

Beit meg skikkelig i ræva der.. men bestemt som jeg er, så skulle dette fikses for alt det måtte koste uten at det kostet penger.

Og Tatta.. der fikk jeg fasan ordnet dette å. Magisk er sikkert at dette er ., hvordan jeg fikk til dette skal jeg holdet tett om, ellers kan man se en "liten" feil. Men om jeg holder tett så ser man aldri dette.

-0078a-jpg
    Her fikk jeg ett bra litt nærmere bilde. ser jo en del konturer og slikt. så en får ett innblikk i hvordan dette er .
    Syntes det blei flott jeg.

-0082a-jpg
    Ett bilde av høyre side og lerret veggen foran.. Her ser man jo også den sorte luka mi.. Den som jeg blei så fornøyd med. hehe.

-0083a-jpg

Så var det dette med gulvet. lurte også her på hvordan jeg skulle gjøre dette. Ville jo ikke miste noe serlig mer høyde og derfor har jeg ikke gjort noe annet enn og legge nytt vegg til vegg teppe , akkurat som det som var der. Dette er ett studio teppe. Da ett tykkere teppe med en del gummi under som også demper en del. Knall fint og se på, men da også godt og gå på uten at det er noe stress og støvsuge osv.
    Jeg blei rimelig flat i tryne når jeg brått fant ut prisen på vegg til vegg tepper. Og da hjalp det lite at det var spessielt teppe for mer studio styr.. ÆSJ. jaja.. skal en være fin på det så jaja. skylde seg selv..

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tapeten var skikkelig tøff! Ser litt stiligere ut enn bare svart
    Hvordan kabler er det som kommer ut av veggen din? Er det Van den Hul cs-122? Fargen så så kjent ut
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Denne tapeten var skikkelig tøff! Ser litt stiligere ut enn bare svart
    Hvordan kabler er det som kommer ut av veggen din? Er det Van den Hul cs-122? Fargen så så kjent ut
    Yes du. det er slike kabler som kjøres i front. og litt tynnere rundt ellers.

Så vidt meg beskjent skulle dissse fungere greit .. Eller har du noen formeninger eller erfaringer med disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja da kommer vi frem til dagens situa. De siste bildene og der ståa ligger i dag.
    Fra nå må jeg jo legge ut det som er og jeg har bilder av nå.

Da var det listing og slikt som står på tur, men først. Jeg har kødda og herja noe grusomt med montering av ramme og døra.. Dette fatta jeg meg ikke på..
    Satt fast døra, å av en eller annen merkelig grunn gikk ikke døra inn i ramma.. Hmm kan det være greit og lukke døra etter en har skumma... JA da... IDIOT.. Sur lære penge som kosta mengder med tid.
    men fikk gjort rent og så kom naboen til for og hjelpe to sek.. Noen måtte holde så jeg fikk skila den fast. og skumma. Var litt lettere med hjelp til dette .. Nå satt døra fast å jeg kunne tenke mer videre..

-0084a-jpg

-0085a-jpg

-0086a-jpg

-0087a-jpg

-0088a-jpg
    som dere kanskje ser på bildene tidligere . Det er rimelige store hull i veggene der kablene kommer ut. Dette har jeg løst rimelig greit, jeg valgte da og finne med noen typer lokk som hadde side fester. Disse pusset jeg ned og limet på tapet som passet akkurat etter mønsteret. Det var ike lett å få dette til og bli helt hundre. Så skal en gjøre dette bedre får noen andre gjøre det. Er jo heller ikke noen som skal bak og se på disse sånn egentlig. men om de titter veldig nøye etter så ser en lokket skiller seg ut med en tynn ring rundt. Kablene lå lett tigjengelig og da viste jeg med en gang hva som skulle ut av lokka og borret dermed hull som passer akkurat til det jeg trengte.

Lokket på dette bilde under her sitter ikke ordentlig inne. så da er det sagt.
    -0090a-jpg

Som dere sikkert ser så klarte jeg til en hvis grad dette med listing.. Men skal jammen si at det var mange kappinger før jeg traff vinkelene. Men fort lærte jeg det at en kan ikke stole på at vinklene bare er å kappe sånn og sånn. Det stemmer aldri. Så kapp heller feil mange ganger enn en feil for mye sånn at du kommer til kort. Kjipern og da måtte kjøpe ny list for at du har kappa for mye. hoho.

Jeg gikk lenge og tenkte på dette med hvite lister. og ville kanskje velge å male dem. Men nå som jeg har gått en del og tittet så blir det bare finere og finere og se på denne kontra fargen opp mot taket og tapeten som er så mørkt. Det gir lissom en lyere verdi i rommet, noe som jeg virkelig trenger da jeg ikke har formye lys der. Samt lite med lyse ting gennerelt.

-0091a-jpg
    Dette ble jo det fineste av teppe . Samt en ser pluggene jeg valgte og bruke , har samme hele veiene. Dette er også samme høytaler kabel som jeg har ellers bak.(hadde lyst på dali plugger hele veien. men sjekk prisen på hifi klubben a.. jeg trengte 28 plugger.)
    -0092a-jpg
    jaja kjøpte ikke det mest ekslusive bordet. men kjøpte akkurat det jeg syntes var flottest og best til mitt behov. Dette blei jo flott siden det er to høyder og det kan bli litt luft rundt komponentene når de står i midten der.

Jeg har nå fått inn stereo`n å er da på plass . lerret henger oppe og pj er også på plass. Mangler bilder og litt testing.. så kommer fortløpende mere her nå..

Dette er jo nå så langt som jeg har kommet og fortsettelsen kommer vel.

Håper som sagt jeg får tilbakemeldinger på ting,måter som dere kanskje ville gjort eller gjort annerledes. Tanker ideer er knakende, eller om det er noe dere lurer på så rop ut..

God natt og god lesing.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med en flott rom, får nok mange gode stunder der =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    gratulerer med en flott rom, får nok mange gode stunder der =)
    Takker masse

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal overhodet ikke gi deg noen tips, for dette ser det ut som du har klart med glans! Skryt derimot!!! Det kan jeg gi. Dette var FETT! Kul tapet, og kjenner på meg at dette kommer til å ende opp som et skikkelig maskulint rom! Ser frem til fortsettelsen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill