Rune bygger 10m2 kjellerkino - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får lage en oppdatering på fremdriften dei siste dagene. Tidligere i veka fikk jeg LED-pærene fra el-produkter, så jeg monterte alle spottene utenom dei to der driverene og x-comfort aktuatorene skulle ligge, men da jeg mottok driverene i går så var det ikke sjangs å få desse opp i hullet på 84mm når det kun er lektet ned med 36mm. Dette var noe selgeren ikkje nevnte da han fortallte meg at jeg bare trengte å lekte ned 36mm... Heldigvis så har jeg lakt ett rør til boden for fremtidig ventilasjon, så jeg fikk trekt ledningene inn, og plassert driverene på boden. Er storfornøyd med spottene og lyset, men dette skal absolutt selgeren få en beskjed om! Aktuatorene, bryter og fjernkontroll fra Xcomfort rekner jeg med at jeg får iløpet av veka.
    Så har jeg fått laget til alle høyttalertilkoblingene og subtilkoblingene, og loddet påplass ledningene. Så no er dei ferdige.
    Jeg har også fått kjøpt, og lagt, parkett etter fire turer at og frem til butikken med prøver. Er ikke lett å bestemme seg for gulv! Men jeg er storfornøyd med valget! Er med på å gi rommet litt liv. Jeg kommer til å kjøpe ett svart teppe som skal ligge mellom frontene og sofaen.
    Vindu og dør har jeg fått satt inn foringer, så det som gjenstår no er å liste dei, og å liste gulvet. Foringene og dør/vindu listene skal også males. Dette rekner jeg med å klare dei neste par dagene.

Pioneer LX75 Receiver, LX55 blu-ray spiller og sony HW30 projektor kommer i slutten av veka, og lerret og takfeste til projektor får jeg svar på i morgen. Så no nermer det seg film :-D

Nok en gang beklager for dårlig kvalitet på bildene. Dette skal bedre seg når rommet er ferdig

Her er det lys i spottene. Er veldig fornøyd med dei matte spottene. Og lyset blei veldig bra. Her står det selfølgelig på fult siden jeg ikke har dimmer enda. Lysene er delt opp i to soner, så jeg kan styre dei fire fremme og dei fire bak uavhengig.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3199-600-450-jpg

Her er parkettunderlag påplass. Dette er med fuktsperre og demping.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_0417-600-448-jpg

Gulvlegginga startet.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3183-600-450-jpg

Her er gulvet lagt ferdig. Fra venstre er tilkobling for venstre front, stikk, tilkobling for sub, tilkobling for senter, stikk og tilslutt tilkobling for høyre front.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3197-600-450-jpg

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3202-600-450-jpg

Sidevegg. Over termostaten kommer det enn xcomfort touchbryter. Har vudert å lakke stikk og tilkoblingsbrettet sort, men jeg får se hvor mye stereobenken dekker først. Det mangler også en ramme rundt stikk/data.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3196-600-450-jpg

Bakvegg. Nede er det to stikk og to tilkoblinger for sub. Ved siden av vinduet er det bokser der bakhøyttalerene skal henge. Jeg har også rør påplass til sidehøyttalerene , men desse er ikke bårt ut enda.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3194-600-450-jpg

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo veldig bra ut! :-D

Flott å se at du kan gjøre så mye ut av et forholdsvis lite rom.
    Må innrømme jeg er misunelig på tempoet her,har nettop begynt selv,men må nok innrømme jeg regner med å burke adskillig lengre tid.

Et lite spørsmål på tampen. Det å få alle ledingene skjult er jo en av de store fordelene med å kunne bygge et rom fra bunnen av,men du er ikke redd for at alle stikkene kan "punktere" rommet?
    Begynner å bli i tvil om hva jeg skal gjøre selv nå,lurer på om det er så lurt å bygge rom i rom med doble gipsplater der alt er fuget,for deretter å borre en drøss med hull i veggen?
    Uansett ikke et tema her lenger. Blir veldig spennende å se rommet ferdig møblert.Kansje du kan si litt om hvordan du opplever lydempingen når anlegget er på plass?

Lykke til med med resten av prosjektet,blir flott dette her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Dette ser jo veldig bra ut! :-D

Flott å se at du kan gjøre så mye ut av et forholdsvis lite rom.
    Må innrømme jeg er misunelig på tempoet her,har nettop begynt selv,men må nok innrømme jeg regner med å burke adskillig lengre tid.

Et lite spørsmål på tampen. Det å få alle ledingene skjult er jo en av de store fordelene med å kunne bygge et rom fra bunnen av,men du er ikke redd for at alle stikkene kan "punktere" rommet?
    Begynner å bli i tvil om hva jeg skal gjøre selv nå,lurer på om det er så lurt å bygge rom i rom med doble gipsplater der alt er fuget,for deretter å borre en drøss med hull i veggen?
    Uansett ikke et tema her lenger. Blir veldig spennende å se rommet ferdig møblert.Kansje du kan si litt om hvordan du opplever lydempingen når anlegget er på plass?

Lykke til med med resten av prosjektet,blir flott dette her.
    Jeg tenkte at det kom til å ta lang tid jeg òg, men motivasjonen stiger når enn begynner å se enden på ting. Og da stiger også arbeidslysta. Føler det har gått veldig fort dei siste vekene ivertfall

Jeg har ikke rom i rom siden det hadde tatt for mye av rommet. Med det ligger tett lydhimmling i taket over det ferdige taket, og frontveggen, som er en av to vegger inn mot leiligheten, er det en tett 4" vegg bak med 2 lag gips på begge sider. Så er det 10cm glava før den ferdige veggen kommer. Høyre sidevegg som også grenser inn mot leiligheten er i dag 2 lag gips-10cm glava-40cm betong-10cm glava-2 lag gips. Den eneste punkteringen som blir her er når jeg henger opp sidehøyttaler. Den veggen som ikke er så godt dempet er den venstre sideveggen, men denne grenser inn mot en gang/bod, så den er ikke så viktig..

Men dette er absolutt ikke ett rom jeg kan sitte å se film med full trøkk kl.3 om natten siden jeg har en leieboer ved siden av. Det hadde rett og slett krevd for mye plass. Så jeg føler ivertfall at jeg har gjort det beste iforhold til forutsettningene. Skal selfølgelig komme med tilbakemelding når rommet er ferdig

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle informere om at rommet er FERDIG!!! :-D

I dag kom gulvlistene påplass, så no er all bygginga over. Mangler kun xcomfortutstyret som kommer på torsdag. Så no er det bare å vente på at AV-utstyret kommer på plass! Rekner med at det skal komme før helgen. Bestillte lerret og projektoroppheng i går, så det skal også vær påplass før helgen.
    Har no en drøm om å innvie rommet med å få se Tottenham gruse Arsenal på søndag!

Har ikke tatt noen bilder i dag, men skal fikse det etter at det er vasket ned.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice!!! Bra jobba! Dette har virkelig godt unna, mister. Blir morro å se bilder!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nice!!! Bra jobba! Dette har virkelig godt unna, mister. Blir morro å se bilder!
    Takker Det har blitt mye jobbing dei siste par vekene, så det er godt å vær ferdig med den delen. Er fortsatt endel igjen med montering av utstyr, men det ser jeg for meg er kosejobb. Datter mi på 2,5år lurte på hvorfor jeg bodde i kjelleren for ett par dager siden, så jeg tror det er flere som er fornøyd med at jeg er ferdig.. Skal bli gøy å ta henne med ned for å sjå kaptein sabeltann snart

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gikk selfølgelig alle planene til h*****.... projektoren som er bestilt er hvit, forda om jeg sa at den måtte vær sort. Den sorte er det opp til 4veker leveringstid på... Pioneerutstyret hadde han ikke fått betalingsblanket på, så det var ikke sendt enda forda om det er nesten to veker siden han bestilte den. Men han hadde ikke tenkt at han kanskje måtte purre på dei. Blir så sinnsykt frustrert når folk ikke gidder å gjer det dei sier dei skal gjer!!

Lerret kom i dag, så alt annet er etter planen.. Frister nesten å kjøpe tw9000. Den kan jeg få på dagen. Men den blir dyrere enn sonyen, og ikke så opptimal for rommet..

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ferdig rom!!

Synd med utstyret da,forstår det kan være frustrerende når man har lagt så mye tid i rommet for å bli ferdig. :???:

Men men,har i alle fall noe å se frem til da.

Lykke til,blir nok konge med alt det nye utstyret på plass,kjenner det klør i kredittkortet bare av å lese her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får oppgradere litt forda om dei er en sorgens dag...
    Fekk som sagt tidligere lerretet i dag. Og etter en liten time var det montert Jeg har enda ikke vasket rommet, så jeg tok ingen ferdigbilder.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_0422-600-448-jpg

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_0424-600-448-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Gratulerer så mye med ferdig rom!!

Synd med utstyret da,forstår det kan være frustrerende når man har lagt så mye tid i rommet for å bli ferdig. :???:

Men men,har i alle fall noe å se frem til da.

Lykke til,blir nok konge med alt det nye utstyret på plass,kjenner det klør i kredittkortet bare av å lese her.
    Takktakk Det ryker godt av mastercardet mitt ja....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Las Vegas reclinersofa bestilt hos Bohus. Kommer nok til å plassere den likt som Alkar. Dvs. inntill ene veggen. Da blir den ytterste reclinerdelen sweetspot. Mellom sofaen og den andre veggen blir det ca. 80cm, så her komme jeg sikkert til å kjøpe en stol senere. I første omgang blir det sakkosekken til dattera mi som blir plassert der. Jeg kjøpte også eit 160cm x 230cm teppe i antrasitt som skal ligge mellom front og sofaen. Så no er det kun projektor og receiver/blu-ray spiller igjen så e rommet klart Happy days!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0