Rune bygger 10m2 kjellerkino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 72
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her går det virkelig unna!!

Jeg tror ikke det tak teppet kameraten din hadde er multon.. Multon er bare stoff, det er ikke noe spesielt tykt..

Stå på videre!

Stian

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du laget lyskasse for spotene?
    Er det nødvendig med led ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Her går det virkelig unna!!

Jeg tror ikke det tak teppet kameraten din hadde er multon.. Multon er bare stoff, det er ikke noe spesielt tykt..

Stå på videre!

Stian
    Kanskje det er med på å dempe romklangen siden det er tykkere enn multon? Eller er det ønsketenking? Dei hadde ivertfall solgt det til en kunde som skulle ha det i kinorom, og han hadde vore veldig fornøyd.

Sitat Opprinnelig postet av Flay
    Har du laget lyskasse for spotene?
    Er det nødvendig med led ?
    Det er ikke spottkasser nei. Det er gips over som ubrennbart material, 36mm lekter så siste laget med gips. Derfor trengs ikke spottkasser. LED må brukes pga at det bare er 36mm lekter. Fordelen er også at det ikke varmer opp rommet mer enn nødvendig. LED=16W Halogen=400W.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å spørre hvor du har fått tak i de svarte spottene? de ville ha passet helt glimrende til min egen lille kino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Placebo
    Er det lov å spørre hvor du har fått tak i de svarte spottene? de ville ha passet helt glimrende til min egen lille kino.
    Desse finner du på hjemmesiden til SG. Forside - SG Armaturen. Dei heter SG jupiter outdoor, men kan selfølgelig brukes inne Fordelen er at dei er matte, mens dei svarte vanlige er blanke.
    Kan kjøpes hos dei fleste installasjonsbedrifter ivertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk! Skal følge nøye med i tråden videre siden jeg nok kommer til å støte på mange av de samme problemene som deg. Det er dessverre nødt til å bli en del kompromisser når en lager små kinorom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir absolutt mangen kompromisser desverre, men en må bare gjer det beste ut av det. Er ikke alle som er så heldig som oss som har ett rom dei kan bruke, og ikke minst en samboer som godtar at det brukes mye penger på dette rommet

I går bestilte jeg forresten Monster Cable HDMI. Samme som denne, Komplett.no - Monster Cable HDMI 1000HDex, men 6meter. Det var ivertfall det importøren sa, men jeg er litt spennt siden jeg ikke finner denne kabelen i 6m lengde på nettet...

Edit: Eller kanskje det er denne han sender? Monster Cable 1000HDex-6M HDMI Kabel - INTERCONNECT

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult prosjekt! Hyggelig at du har lagt så mye arbeid i å planlegge. Det kommer du til å være glad for i etterkant!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Kult prosjekt! Hyggelig at du har lagt så mye arbeid i å planlegge. Det kommer du til å være glad for i etterkant!
    Jeg har tenkt på dette prosjektet lenge, så jeg håper det er godt nok planlagt. Men det vet en vell aldri før det plutselig dukker opp noe..
    Blir det i nærheten av så bra som din kino tilslutt så er jeg ivertfall storfornøyd!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo veldig hyggelig sagt, kamerat! Vi har jo nesten samme dimensjoner på rommet og, så jeg veit at du kan få et resultat som gir mye glede. Og så syns jeg det er fett med koblingspanel! Det gjør alt så innmari ryddig! Skulle jeg få muligheten til å lage en større kino en dag, så kommer jeg også til å gjøre det sånn. Alle kabler skjult hele veien, og et ordentlig panel. Gleder meg til å følge med videre, sjef! Dette er bare morro hele veien!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er til stor inspirasjon å se det du har fått til med nesten samme målene. Så dette trur jeg blir bra :smile:

Dette er koblingspanelet jeg kjøpte av CareBare her på forumet. Skulle helst hatt det i svart, men det tror jeg ikke eksisterer. Så jeg er storfornøyd med dette! Tenkte først å ha ett med HDMI kobling også, men er redd for at den koblinga svekker signalet. Unødvendig med HDMI-kabel til 1300kr visst skjøten ødlegger kvaliteten..

Rune bygger 10m2 kjellerkino-wall-plate-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke nye bilder å dele i dag, men tenkte jeg skulle oppdatere litt. Jeg fikk endelig tid til å sparkle litt i dag, og er ferdig med første laget i hele rommet. Gikk tom for sparkel, så jeg håper å få tak i mer i morgen.
    Med litt hjelp fra W i går så fekk me trekt i HDMI-kabelen òg Det var foresten denne kabelen jeg enda opp med. Monster Cable 1000HDex-6M HDMI Kabel - INTERCONNECT

No begynner jeg å nerme meg den viktige finishen, men er fortsatt litt usikker på hva jeg kommer til å velge. Rekner med at jeg går for det svarte "teppet" i taket, og at veggene blir matt grå. Tror jeg går for en litt lys gråfarge for at rommet ikke skal bli for mørkt.. Tenkte tidligere å ha frontveggen svart, men etter å ha lest litt av det Gorm skriver så anbefaler han å ha frontveggen lysere pga. svartnivået i bildet.
    Så er det gulvet da. Bør jeg gå for mørke teppefliser eller for parkett med ett teppe mellom front og sofa? Fordelen med parkett er at det er lettere å holde rent. Spesielt visst det blir sølt drikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag hadde maleren dårlige nyheter. Duken som jeg skulle ha i taket (som skulle komt i dag) er dei tom for på lager, og får ikke inn før slutten av mars. Ser absolutt ikkje for meg å vente så lenge, så no må jeg legge andre planer. Er det scenemolton som er tingen da? Hvor tykk er denne, og hvordan fester jeg den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med moltonerfaring her i ettermiddag?
    Har googlet litt, men det står stortsett at den skal stiftes eller klemmes med lister, og lite om liming..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser i tråden til BEF, og dwdbard så har begge lagt molton i taket. Du bør ha med deg to kompiser for å strekke mens du stryker. BEF brukte vel ordentlig type kontaktlim som ble sprayet i taket og på moltonen. Da må du evt ha kompressor og sprøyte tilgjengelig. Det er ikke så vanskelig hvis du har hjelp og er nøye.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene Alkar. Men det ser avansert ut.. Etter mye tenking så tror jeg at jeg går for fiberduk i taket og male det grått eller svart.
    I morgen skal jeg å se på Epson TW9000. Gleder meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tid for å legge ut noen nye bilder igjen. Har fått gjort en hel del denne veka, så no nermer det seg noe...

Her er rommet ferdig sparklet og grunnet. Grunninga er for at teppet i taket skulle få feste, men det var unødvendig siden jeg ikke fikk tak i det..

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3117-600-450-jpg

Rommet ferdig tapetsert med fiberduk på vegger og tak. Etter mye tenking så bestemte jeg meg for å bruke fiberduk i taket og male det matt sort.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3153-600-450-jpg

Nok ett bilde av rommet ferdig tapetsert. Stripene i taket er for at limen ikke er tørket.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3154-600-450-jpg

Taket og frontvegg malt ett strøk med LADY Pure Color dempet sort.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3158-600-450-jpg

Dei 3 sisste veggene er malt med LADY Pure Color i en farge som heter matrix. Den er egentlig litt mørkere enn jeg hadde tenkt meg, men jeg trur det blir veldig bra tilslutt. Er ivertfall veldig forøyd med resultatet etter ett strøk.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_3161-600-450-jpg

I dag har jeg fuget hjørnene og overgangen mellom tak og vegg. Så rommet blir listefritt i taket. I morgen skal jeg på hytta å isolere, så da får jeg ikke gjort noe, men rekner med å male taket og frontveggen på søndag, og resten av veggene på mandag.
    Siden rommet blir så mørkt så trur jeg at det blir enn matt parkett/laminat på gulvet for å få litt liv i rommet.

På utstyrfronten begynner jeg å nærme meg ett valg. Jeg har sett på TW9000 projektor, og rekner med at det blir denne, men venter på pris på Sony HW30. Får jeg den til ca. samme pris som Epson så velger jeg nok sony. Lerretet blir 92" grått rammelerret. Så blir det pioneer LX75 receiver og pioneer LX55 blu-ray spiller siden jeg får veldig gode priser på pioneer . Jeg tror også jeg kommer til å gå for klipsch høyttalere. Begynner med RS-42.2 bak, så utvider jeg etterhvert som jeg får råd.. Må nok bruke system audioene i front den første tiden.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-klipsch-20rs-42_2-20black-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er rommet ferdigmalt, og jeg er meget fornøyd med resultatet! Så i morgen skal jeg ut å se etter gulv. Tenker å ta med litt forskjellige prøver, så jeg har litt å sammenligne med.

Men så kommer me til en ting jeg rett og slett ikke har peiling på. Lerret... Hva velger jeg her? Budsjettet er sprengt på alt annet, så dette bør vær så billig som mulig.. Blir som sagt tidligere Epson TW9000 eller Sony HW30ES som projektor. Er dette ett greit lerret? GRANDVIEW 16:9 ramme 203cm - 92" GREY - Ramme - Lerret - Projektor og Tilbehør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Hei. Hvis budsjettet begynner å bli sprengt så se om noen av lerretstilbudene på AV shop kan brukes. Kun lerret, men ei ramme lager du greit selv:-D
    Artig å se hvordan det går fremover, jeg er selv helt i starten på et helt likt prosjekt. Samme mål og samme dumme plassering av dør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur ikke jeg orker å lage ramme selv, så jeg får finne meg ett komplett rammelerret tror jeg

I dag fikk jeg pris på Sony HW30ES. Denne får jeg for samme pris som jeg kan få TW9000, så da rekner jeg med at jeg går for sonyen. Kommer til å bestille den i morgen. Pioneer LX75 receiver og LX55 Blu-ray blei bestilt i går, så no nermer det seg

I går koblet jeg litt kontakter, og laget høyttaler- og sub-tilkoblinger. Nok en gang dårlige bilder siden dei er tatt med iphone, menmen...
    I dag har jeg valgt ut gulv. Det blir en matt eik parkett. Trur det hjelper for å få litt liv i rommet. Så har jeg satt inn dempekarm og dør. Foret døra og vinduet. Foringene til vinduet måtte jeg lage selv av hobbyplater siden foringene blei 32cm dype. Så no er det frem med pensellen igjen...

Her er vegglokkene jeg har laget.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_0403-600-448-jpg

Elko pluss stikk montert. Ved siden av kommer høyttalertilkobling. Sideveggen ser brun ut på bildet, men denne er altså mørk grå Gulvet som ligger der er bare prøver. Begge desse blei vraket :

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_0404-600-448-jpg

Her er tilkoblingen til projektoren. Det hvite hullet i bakgrunnen kommer det en spott.

Rune bygger 10m2 kjellerkino-img_0407-448-600-jpg

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •