Kino/mediarom på veldig tidlig stadie, hvilket rom skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kino/mediarom på veldig tidlig stadie, hvilket rom skal jeg velge?

For et år siden kjøpte vi et hus bygget i 1978. Nå har ikke akkurat kino/mediarom/gutterom vært prioritert, men jeg har en kjellerstue jeg benytter meg av. Denne har ikke blitt gjort noe spesielt med siden huset var nytt.

Det vil nok dessverre gå en stund før det blir gjort noe der, men jeg liker å ha ting klart på hvordan det skal bli.

Dessverre er det som i slike hus flest en pipe og en Jøtul-ovn i denne stuen. På grunn av dette vil det nok aldri bli en dedikert kino her, men et gutterom kan det alltids bli.

Jeg har også et rom til i kjelleren, helt uten vinduer som i utgangspunktet kunne vært perfekt til dette formålet. Problemet er bare at det er litt for lite (9,5 m2), i tillegg er døren litt teit plassert. Dette gjelder forøvrig døren til stuen også.

Jeg har lagt med noen halvferdige SketchUp-tegninger som viser planløsningen for disse to rommene. I forbindelse med kjellerstuen er det også et lite kjøkken. Hele langveggen på motsatt vegg av pipen er dekket av vinduer, og i dag har jeg TV på samme vegg som døren inntil rommet er.

Det er ikke mulig å flytte dørene i noen av rommene, da det er rom på begge sider av dørene i gangen. Kjellerstuen er i utgangspunktet grei nok, men føler pipen ødelegger endel. Jeg hadde også litt tanker om å rive bue-veggen (denne forsvinner nok uansett hva som skjer) mellom kjøkken og stue og ha kinoen i denne retningen, men tror ikke jeg vil ødelegge kjøkkenet.

Hadde det lille rommet vært en meter til i hver retning kunne det blitt en grei kino, men er redd det er litt lite som det er nå.

Jeg er bortreist på jobb for øyeblikket, så har ikke noen bilder tilgjengelig.

Noen som har noen innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke akkurat tatt helt av med respons her, men jeg tror jeg har en løsning.

Jeg kommer nok til å benytte meg av det lille rommet som kino, og flytte døren slik at man går inn i dette fra kjellerstuen. Lerret vil da bli der døren er i dag.

Ser for meg en sofa helt bakerst og to stoler fremfor denne. Noe trangt dessverre, men vil ha mer to to sitteplasser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •