Nytt hus, nye muligheter :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ikke store oppdateringen i dag, da vi har jobbet på vaskerommet, der gulvet må rives.

har fått opp Wire og lamper fra frontvegg til bakvegg. håper jeg får gjort mer i morgen.
    Kabelen går gjennom veggen inn til teknisk rom, så alt av trafo og stikk er vekke fra stuen, som dere ser oppe ved frontveggen.

venter enda på senterhøytaleren fra ljudia.no snart 1,5 uker... alt for lang tid..

Nytt hus, nye muligheter :)-07-11-2011_001-jpg

Nytt hus, nye muligheter :)-07-11-2011_002-jpg

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig flott og all ære for å prøve noe nytt med innfelling, morsomt å følge med på sånne tråder og se hvordan det blir. Har dessverre ikke peiling på om isolasjonen holder eller noe erfaring med innfellingshøyttalere, men følger likevel med :-D lykke til videre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten oppdatering i dag. har endelig fått og montert fronthøytaleren. har også dempet veggen subbene står i veeeeldig godt med glava. hjalp veldig på lyden. tror alikavell jeg må ha en bassport til hver subb, da det er et godt lufttrykk i veggen.

Nytt hus, nye muligheter :)-07-11-2011_014-jpg

også fått gjort litt i "teknisk rom". her slal veggen fores ut å bygges igjen.

Nytt hus, nye muligheter :)-07-11-2011_010-jpg

Nytt hus, nye muligheter :)-07-11-2011_011-jpg

desverre er det mye annet også som må gjøres i huset, så TTT (Ting Tar Tid)

Dette fant vi når vi skulle bytte belegg på vaskeromet :evil: :

Nytt hus, nye muligheter :)-12-11-2011_001-jpg

begynner å bli bedre :
    Nytt hus, nye muligheter :)-07-11-2011_016-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalpj
    Hei og takk for det

Høytalerene var ikke dyre nei. husker ikke totalprisen, men prisene er på Fnky . det eneste jeg måtte bestille fra ljudia var senterhøytaleren.

Jeg koblet opp frontene i dag bare for å teste, og det virker veldig lovende, men gleder meg til å teste alt.

det andre fine med høytalerene, er at de kommer uten logo på grill, det følger med i esken, hvis man ikke ønsker logo på alt på veggene
    Utseendemessig er det i hvertfall ikke noe å klage på. Ser flott ut på bildene i allefall. Tror ikke DU har 12 tommeltotter i hvertfall,he he,selv om det vanlige er å ha 10 stk...12 fingre er det vel ikke så mange som har...LOL

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Utseendemessig er det i hvertfall ikke noe å klage på. Ser flott ut på bildene i allefall. Tror ikke DU har 12 tommeltotter i hvertfall,he he,selv om det vanlige er å ha 10 stk...12 fingre er det vel ikke så mange som har...LOL

Hehe. grunnen til at jeg skrev 12 tommeltotter, er at en med 10 tommeltotter hadde ikke klart å gjøre så dårlig arbeid som var gjort på noe av det i huset.

Ta for eks. kjøkkenet. en med 10 tommeltotter monterer kansje 3 skap med en liten helling på for eks, 1 cm. her er det 4!! cm feil på 2,5 meter ! det er godt gjort det.. hehe..

ang. bassporter, er det noen her som kan beregne sånn ca hva jeg trenger ? jeg har bygd inn stendere rund subbene, så "kassen" er ca B580 x H400 x D103 mm.

info om subbene fra fnky.no :
    Bass: 2 x 8" polypropylen woofer
    Type: Inwall subwoofer, passiv, 1stk
    Frekvensrespons: 45 - 500Hz
    Hulldimensjon: B450 x H260
    Monteringsdybde: 91mm
    Mål, mm: B480 x H290 x D103 mm
    Impedans: 8 Ohm
    Følsomhet: 89dB / 1W/ 1m
    Powerhandling: 80W RMS / 240W Max

Subbene er koblet på SUB OUT på forsterker, og koblet på en 2x300W forsterker. hva burde jeg sette delingen på ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan hjelpe meg ang. bassporter ?

Det har også dukket opp et nytt problem. på suround forsterken min har jeg kun PRE OUT til sub, så har brukt denne til subbene/bassene på hver side. dette blir da mono. problemet er at det blir veldig feil med bassene, da det er lite bass i sweetspot men mye bass på sidene.
    finnes det et highpass-lowpass omformer så jeg kan tappe signal fra frontene ? og kjøre på med delefilter ? sånn at jeg ikke bruker sub signal men front left/right ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Stilig prosjekt

Ser du har samme plater/ramma til terminalar som eg skal bruka. Brukar du 2x1.5 elko boksar, eller 4 vanlege, eller korleis er det? Veit du om det går an å kobla elko boksane saman med kvarandre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut, kunne ønsker jeg selv hadde hatt ferdigheter og manndom nok til å tørre begynne på slikt.

Gleder meg veldig til å se sluttresultatet som jeg er redd blir veldig bra!

Stå på videre.

Det andre har jeg ikke peil på så kan ikke hjelpe dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Heisann! Stilig prosjekt

Ser du har samme plater/ramma til terminalar som eg skal bruka. Brukar du 2x1.5 elko boksar, eller 4 vanlege, eller korleis er det? Veit du om det går an å kobla elko boksane saman med kvarandre?

hei. bruker 2 stykk doble elko bokser. de kan monteres sammen ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi amp?

Noen 7.1 recievere har mulighet for bi-amp, hvis din har det kan du prøve det. Du vil da miste muligheten til f.eks ekstra høytalere i høyden, men det kan kanskje funke bedre med de bassene du har?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, denne tråden har jeg ikke sett før i dag ops:

Stilig in-wall-løsning du har laget. Veldig inspirerende faktisk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. bruker 2 stykk doble elko bokser. de kan monteres sammen ja.
    Takk for svar. Då veit eg at eg treng doble boksar. Fristar voldsomt å gå for same løysing som deg i stova, når eg er ferdig i kjellarstova. Veit du kor tjukk den veggen med høgtalarar vert alt i alt, når du har kledd igjen på begge sider?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Takk for svar. Då veit eg at eg treng doble boksar. Fristar voldsomt å gå for same løysing som deg i stova, når eg er ferdig i kjellarstova. Veit du kor tjukk den veggen med høgtalarar vert alt i alt, når du har kledd igjen på begge sider?

hei. alle høytalerene skal passe inn i en vanelig vegg bygd med tofire

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    Noen 7.1 recievere har mulighet for bi-amp, hvis din har det kan du prøve det. Du vil da miste muligheten til f.eks ekstra høytalere i høyden, men det kan kanskje funke bedre med de bassene du har?
    kansje min støtter det ? tviler på det siden det er en "billig" forsterker.
    Sony 7.1 3D receiver STR-DH520

Kjøpt på lefdal.com

STR-DH520 (STRDH520, STRDH520.ECE) : TV og hjemmekino : Sony

UPDATE: har nå lest gjennom bruksannvisningen (jeg er vel mannfolk om jeg har lest den?) og det står det at de kanalene kan kun brukes til front high eller back high..

Noen andre gode ideer ?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje min støtter det ? tviler på det siden det er en "billig" forsterker.
    Sony 7.1 3D receiver STR-DH520

Kjøpt på lefdal.com

STR-DH520 (STRDH520, STRDH520.ECE) : TV og hjemmekino : Sony
    Den støtter ikke bi-amping. Hadde du hatt en forsterker med pre-out ville det vært enklere. Men tror ikke du vil noe mer bass av å bruke L/R signalet, men du vil jo få et bedre lydbilde i bass området (bedre stereo effekt)
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ikke ha bedre bass, er masse bass fra før problemet er at det virker som det blir et faseproblem, når begge subbene har monosignal fra sub pre out, det er myyye mer subb 2 meter fra sweetspot en i selve sweetspot. tror det vil løse seg hvis jeg kan kjøre left/right ut til subbene og så bruke et delefilter

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten oppdatering i dag. har endelig fått og montert fronthøytaleren. har også dempet veggen subbene står i veeeeldig godt med glava. hjalp veldig på lyden. tror alikavell jeg må ha en bassport til hver subb, da det er et godt lufttrykk i veggen.
    På bildene ser det ut som det er 2 hull bak subbene. Hvis det er tilfelle, så vil jo mye bass forsvinne ut der og inn i det tekniske rommet. Ville prøvd å gjort kasse helt tett også hørt hvordan det ble, før du starter med bass porter. Hvis det blir sånn at du skal ha bass porter på subbene, så må du nesten gjøre det sånn at portene kommer ut i stua, og ikke det tekniske rommet.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    På bildene ser det ut som det er 2 hull bak subbene. Hvis det er tilfelle, så vil jo mye bass forsvinne ut der og inn i det tekniske rommet. Ville prøvd å gjort kasse helt tett også hørt hvordan det ble, før du starter med bass porter. Hvis det blir sånn at du skal ha bass porter på subbene, så må du nesten gjøre det sånn at portene kommer ut i stua, og ikke det tekniske rommet.

glemte å skrive det, men hullene er selvfølgelig tettet måtte gi magnentene 2 mm, siden veggen ikke var bygget med vanlig tofire.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er to sånne her du skulle hatt. Fikk den med en Jamo sub jeg hadde en gang i tiden. Er usikker på om det er lav eller full frekvens signalet signal man får ut

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt kjøpe to sånne her til å drive subbene

Proson PS-120B Andre deler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •