Byggetråd: Home 2030 Cinema - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 412
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skråstilt PJ er ikke gull, kompis. Du kan få forringet bilde pga. Keystone Problematikk så hvis du har mulighet til å bygge den litt ned, så får du i allefall så optimalt bilde som du kan få. Ellers må jeg si dette så vanvittig bra ut! Gratulerer!!!

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Skråstilt PJ er ikke gull, kompis. Du kan få forringet bilde pga. Keystone Problematikk så hvis du har mulighet til å bygge den litt ned, så får du i allefall så optimalt bilde som du kan få. Ellers må jeg si dette så vanvittig bra ut! Gratulerer!!!
    Takk! Jeg har mange muligheter for å bygge den ned, flere plasser jeg kan legge til utvidelser. Jeg bare ser ikke kvalitetsforskjellen pr. tidspunkt, kanskje senere Uansett ser det ut som projektoren er veldig skråstilt i bildet, men det er lensen som lurer oss litt. Uansett skal jeg nok forsøke å få den i nøyaktig samme høyde som toppen av lerretet når alt er ferdig.

MDF brannpanel for bassfellene har ankommet Montér, da blir det en tur innom der etter jobb idag :-) Elektrikkeren kommer på fredag, da blir det endelig strøm i rommet og dørene kan lukkes når vi ser filmer - samt at vi får igang viften og frisk luft inn i rommet.

Det hersker liten tvil om behovet for en liten panelovn som kan holde en svak varme i rommet, det er litt kjøling å se film nå, selv om det er ganske bra isolert - så er dette et påbygg uten varme fra noen som helst av veggene, tak eller gulv.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi fått strøm i rommet :-D Deilig! Slipper å ha kabel gjennom dørene og kan lukke helt igjen. Har samtidig fått koblet opp viften og det er ingen tvil om at den er effektiv og tror nok det holder, men den lager selvsagt litt lyd som kan høres, selv på det laveste nivået. Når jeg kjører full guffe, er det et enormt trekk i taket og mye trekk av ny luft som kommer inn.

Tenkte jeg skulle bruke gipsplugg for surround høyttalerne. Hva tenker dere andre om det? Plugger eller anker? Det er Klipsch RS-42, de veier litt, men ikke altfor mye

Gipsplugg - CLAS OHLSON | Clas Ohlson

Gipsanker - CLAS OHLSON | Clas Ohlson

Sett Kick-Ass ikveld, fantastisk gøy! Har fortsatt ikke koblet opp noen av subbene, men det skjer nok i løpet av helgen. Gleder oss veldig til å få opp noen downlights etterhvert, må hente MDF-panelene hos Montér imorgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra!

Jeg ville valgt anker. Gir bedre låsing mot platen, trykket blir fordelt på en bedre måte med "krysset som blir bak.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Dette blir bra!

Jeg ville valgt anker. Gir bedre låsing mot platen, trykket blir fordelt på en bedre måte med "krysset som blir bak.
    Takk! Det ble plugger ;-) I dobbelgips skal de klare 17 kg. Anker 31 kg, men høyttalerne veier 5,4 kg. Bør holde :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gipsanker holder godt, har 4stk rs42 selv og brukte den typen. Sitter som støpt, eneste problemet til meg var at jeg kanskje kjøpte de som var hakket større enn jeg trengte, så måtte file ned hodet slik at de passet på høytalern.
    Klipsch Rc 64, RF82, RS 62, RS 42, onkyo,rotel, epson, dreamscreen,svs

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Driver x
    Gipsanker holder godt, har 4stk rs42 selv og brukte den typen. Sitter som støpt, eneste problemet til meg var at jeg kanskje kjøpte de som var hakket større enn jeg trengte, så måtte file ned hodet slik at de passet på høytalern.
    Jeg hører dere sier dette ;-) Det fungerte utmerket med gipsplugg. Lerretet derimot må jeg kanskje bruker anker på. Kommer bilder ved en annen anledning, idag blir det å lage ledninger for surround og prøve 7.1 surround idag. Ristet i filler hele huset med Tron: Legacy igår med kun center og frontene :-D

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forstår jeg hvorfor "Straight" gikk ut på alle høyttalerne ;-) Blu-ray spilleren var satt opp til å sende stereo. Den var også satt til 1080i og 50hz. Satt ned til 24hz (riktig?) og opp til 1080p. Var noe usikker på hvilken type lydoutput, PCM Multi-Ch eller Primary Pass-Thru? Tror vel Pass-Thru er den rette, men da får jeg vel ikke lyd på surround back på 5.1 signal? Bør jeg sette DSP til Standard på 5.1 kilder, eller bare se uten surround bak og la den være på Straight?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Takk! Det ble plugger ;-) I dobbelgips skal de klare 17 kg. Anker 31 kg, men høyttalerne veier 5,4 kg. Bør holde :-)
    Det holder nok i massevis :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil rapportere at vi har brukt kinoen masse :-D Har nok gått litt i fella, er jo ikke ferdig, men venter til snøen er borte før jeg fortsetter. Må kappe og frese noen plater til bassfelle/spotkasse.

Kanskje jeg skal få tak i en grei og brukt forsterker for basshøytalerene mine og få testet disse på stolene. Har ikke funnet en bra plass å feste dem...

Har bestilt 4 briller til PJ, men ikke på lager og venta en stund nå. Ser frem til å prøve 3D!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snøen har vært borte en stund, men ikke fått gjort inne på kinoen enda. Har derimot forsøkt oss med en 2-seter som bakrekke på kinoen og tatt avgjørelsen om å IKKE ha 2 rader på kinoen. Vi klarer oss med 4 faste seter og så kan det settes inn midlertidige stoler både på enden og bak. Kommer til å flytte stolene litt lengre bak for å få en mer optimal plassering i rommet.

Da blir det ikke forhøyning bak som ville skjult kabel-panelet, istede blir det bygging av en liten "utstyrshylle".

Videre har jeg på nytt påbegynt planlegging av media playback (HTPC) serveren for kjelleren. Her hadde jeg opprinnelig tenkt meg å bygge et råskinn av en maskin, som skulle kunne brukes remote fra stue, kino, treningsrom og hjemmekontor. Kan se ut som det blir problematisk med så langt strekk på skjermer og keyboard/mus at jeg derfor byggere flere separate maskiner for ulike oppgaver.

Jeg har i dag satt inn et blade-rack i rack-skapet mitt, dette bråker noe sinnsvakt og skal UT! ...

Det kan hende at dagens gaming-PC som jeg har på hjemmekontoret skal bli en grei PC for å vise filmer på kino, stue og treningsrom. Da bygger jeg heller en litt nedskalert ny gaming-PC for kontoret, bruker den gamle PCen for media playback og tar i bruk en av de mange rack-serverene jeg har liggende til NAS og videoovervåkning.

Jeg har stengt igjen det store vinduet fra utsiden nå, kledd og malt veggen slik at det ser veldig bra ut :-) Det siste vinduet lar jeg stå slik at jeg kan argumentere for eventuelt megler at rommet har et vindu om ønskelig. Det var antydning til noe vanndamp her under konstruksjon av kinoen, men jeg tror dette var forårsaket av parafin-ovnen. Har ikke sett noe fuktighet etter alt var ferdig.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt 4 briller til PJ, men ikke på lager og venta en stund nå. Ser frem til å prøve 3D!
    Har prøvd litt 3D nå og er ikke direkte imponert. Vi så Hobbitten i 3D og det var ålreit, men jeg tror nok at neste projektor blir en mer optimal for dedikert kino og kun 2D.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går dette prosjektet ditt a, kompis? Legg ut noen bilder igjen, så vi får fulgt litt bedre med. Du hadde jo heftig serverrom på gang og greier! Morro å se at du fortsatt holder koken i allefall. Forøverig må jeg si meg enig i det du sier om 3D, men det er muligens pga skjeve hornhinner og svakt lys i PJ = Max sliten i bollen etter 1 time. Eneste gangen jeg har blitt rått imponert var på demo hos Andreas21.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kompis Skal komme med noen bilder snart. I dag ble det brått litt endringer: Jeg har kjøpt inn to rekker med 4 kinoseter hver. Da blir det skikkelig vippestoler bak!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kompis Skal komme med noen bilder snart. I dag ble det brått litt endringer: Jeg har kjøpt inn to rekker med 4 kinoseter hver. Da blir det skikkelig vippestoler bak!
    Spennende. Hva slags stoler snakker vi om her? Er alle 8like? Har du bilde/link til stolene?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 8 kinostoler som tidligere har blitt brukt på Fønix 1 i Kristiansand:

-chairs_3-jpg

Prøving og testing med 4-seter inne på kinoen:

-chairs_testing-jpg

Kommer kun til å bruke 3 seter selv, konfigurert som dette:

-chairs_1-jpg

Med setet ned:

-chairs_2-jpg

De resterende setene selges for 500,- og kan hentes i Vennesla, 15 minutter nord fra Kristiansand.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten utfordring

Jeg skal bygge en forhøyning til den bakre rekken. Den blir ca. 2-4 cm høyere enn den egentlig trenger å være, da mest pga. panelet med alle koblingene i bakkant. Men, den må også bli så kort som stolene er. Da blir det nemlig ikke plass å putte beina :-(

Da må jeg lage en (Petter) Smart løsning for å ha noe å hvile beina på. Tenkte å ha en hobbyplate e.l. som kan trekkes ut fra oppbyggingen, men det er vanskelig å planlegge da jeg ikke kjenner til hvordan fysikken vil trekke nedover mot plata og underlaget... Tror kanskje løsningen blir 3 individuelle fot-støtter som kan skyves ut fra ovenpå kassene, ikke fra innsiden av kassen.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Ser det er lenge siden du postet linken til kino stolene men tror du det er flere igjen?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear Vis post
    Jeg skal bygge en forhøyning til den bakre rekken. Den blir ca. 2-4 cm høyere enn den egentlig trenger å være, da mest pga. panelet med alle koblingene i bakkant. Men, den må også bli så kort som stolene er. Da blir det nemlig ikke plass å putte beina :-(

Da må jeg lage en (Petter) Smart løsning for å ha noe å hvile beina på. Tenkte å ha en hobbyplate e.l. som kan trekkes ut fra oppbyggingen, men det er vanskelig å planlegge da jeg ikke kjenner til hvordan fysikken vil trekke nedover mot plata og underlaget... Tror kanskje løsningen blir 3 individuelle fot-støtter som kan skyves ut fra ovenpå kassene, ikke fra innsiden av kassen.
    Det skal bli interessant å se hvordan du løser dette :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren Vis post
    Hei! Ser det er lenge siden du postet linken til kino stolene men tror du det er flere igjen?
    Du kan få kjøpt det jeg har igjen av stoler Er 5 seter av litt ymse kvalitet, men helt greie. Står i Vennesla, 1 mil fra Kristiansand.

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •