Pengatom bygger kino i kjelleren! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pga nevnte problemer med opplasting av bilder, så blir det dårlig med oppdatering av tråden for tiden, men det går fremover i kinoen likevel!

Siden det er oppussing/ombygging av et gammelt hus, er det jo alltid litt som må rives for å få plass til nytt. På mandag trakk jeg ny kabel til garasjen, da denne tidligere har vert koblet til kinoen, denne er nå koblet til naborommet slik at kinoen får to dedikerte kurser. En til varmekabler/lys/stikk, og en til elektronikken.

Ellers går det i tak for tiden, klamrer trekkerør etterhvert som jeg jobber meg bakover, fortsatt ikke helt sikker på hvordan jeg skal avslutte rørsalaten bak elektronikken. Har veldig lyst å få til et panel à la TomRon

men kommer jo litt an på pris/tid... Tips mottas med takk

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig spennende prosjekt du har her Skal si det raser avgårde. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke noe håp om å få lagt ut bilder her, så jeg legger de ut eksternt heller.

Her er de 4 platene som kom opp på lørdag Venter som sagt med å tette hele veggen siden alt av plater/isolasjon lagres der ute.

Begynnt å klamre rør, rørene som kommer ut fra veggen og inn i boksen i taket er tilførsel til garasje

Rørsalaten på bakveggen er fortsatt urørt

Stilstudie av sterkstrøm til lys 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er da hullet som ble skjært ut til fordel for nye vannrør på kjøkkenet, fant ut at det kanskje var påtide å tette dette nå, så her er "før" bildet...

Og her er det ferdige resultatet:

Jeg var som nevnt litt skeptisk til å måtte skjøte 48x48 som henger i lydbøylene, pga svikt i taket, derfor har jeg laget en overlapping

Overlappingen blir sideveis, i tilfelle jeg skjærer ut for mye eller evt for lite, for igjen å unngå ujevnheter i taket

Etter å ha fjernet det gamle elektriske opplegget og trukket kabelen fra garasjen over i rommet ved siden av (skimtes såvidt bak 48x48'en på tvers) så koblet jeg like godt til en provisorisk stikk slik at jeg slipper så mye skøyteledning, har jo allerede trukket ledninger i veggene så kan jo bruke dem til noe Blir også som bildet viser endel utskjæring i 48x48'en som ligger på tvers på de småbitene som er spikret i taket. Grunnen til disse er at innerveggene havner midt mellom de langsgående dragerene i taket.

Vurderer å ta ned igjen den 48x48 som går på tvers, den langsgående helt ute til veggen virker litt lavere enn de i midten pga at det ikke er lydbøyle helt ute på denne...

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det jaggu skjedd litt!

Kjempe smart løsning med lekene i taket, er veldig greit med litt ekstra stivhet i konstruksjonen..

Stå på videre!!:-D

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekt meg litt med Front Panel Designer ikveld.

Må sjekke litt med avstander etc i morgen, men tror det kan bli bra
    Dere som har erfaring med denne, er 4mm en grei tykkelse?
    Tror jeg skal ha fått med meg alt av kontakter, men gode forslag mottas med tak, ellers andre designmessige inputs tas også godt i mot

Filen ligger forresten her dersom noen vil modifisere/bruke den

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var kontakter til suber, hdmi og nettverk bestilt! Levering i løpet av neste uke! Håper på å få bestillt kontakter til høyttalere før helga også

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye regner du med at et slikt panel kommer til og koste? inkl kontakter

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guesstimated ca 1800kr + toll og frakt.
    Så 2-3ooo vil jeg tro det havner på.

Til sammenligning kommer et tilsvarende panel som består av stereovoss/monoprice/elhandel utstyr på 1100 + toll/frakt. Da tenker jeg på de wall plate/keystone greiene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Driver x
    Får jeg spørre hvor du kjøpte røret til Hdmi kabelen? Har kjøpt rør til kablene selv, men har ikke funnet ett slikt som du har hdmi kabelen i.
    Er det mye du skal ha forresten? Har endel meter til overs som jeg uansett ikke får bruk for...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pengatom
    Er det mye du skal ha forresten? Har endel meter til overs som jeg uansett ikke får bruk for...
    Hei

Blir vel rundt 7-8 ,meter tenker jeg, uten at jeg har målt enda da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har montert ventilen. Hvilken merke er det? Er du fornøyd med dempingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei.. ser du har litt av ett bra prosjekt her. morro og se.
    men syntes det var tøft av deg og tråkke til og ha vann i rommet
    hadde ikke turt det jeg men det er meg. For om jeg hadde hatt dette hadde jeg med min flaks hatt mange lekasjer der. bare typisk min flaks. hehe.

Ser du splitta 48 48 for og skjøte.. tenkte en del på det der. men der jeg måtte gjøre dette tok jeg valget og satt på en bøyle i vær ende av skjøten og dermed blei det jo sterkere enn bare en.
    Men fungerer sikkert fint det der å.

Likte den derre magnet greia du hadde her. Hadde ejg bare vist om den så hadde jeg brukt dette. Søren å.. stått og kødda mye med det der. hehe

Lykke til videre der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert stille her i det siste ja. Mistet min bestefar forrige søndag etter kort tids sykeleie, akkurat kommet tilbake fra begravelsen, så kinoen har ikke akkurat hatt prioritet den siste tiden for å si det sånn, men det har nå skjedd småting likevel. Skal prøve å få lagt ut noen bilder av det.

Over til noe mer positivt, så kom julenissen ca en mnd for tidlig i år:

Dali Mentor 6 og NAD M25 er en RÅ kombinasjon!!

Nå gleder jeg meg ennå mer til å få ferdig kinoen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kondolerer..

yes det der er mer possitivt og ser jaggu flott ut.

en liten ting til. ser dette er en 1800v\a kjerne forsterker. dette gjør at den yter en de varme.. Vær for all del sikker på at den får nok rom og luft over seg.

Den gamle forsterkeren du ser jeg hev ut hadde 1200v\a og den trengte 70cm over for å holde seg under den utgitte maks temp. så vær forsiktig at du ikke koker kondensatorene med for lite luft her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Ser du har montert ventilen. Hvilken merke er det? Er du fornøyd med dempingen?
    Dette er Flexit. De har ca 95% av markedet hos landets byggevarekjeder, prøvde lenge å finne noe alternativ, da jeg trodde diameteren på eksisterende hull ville bli for liten, men jeg fikk det greit til likevel! Her er info om de jeg har (ø100mm) samt datablad

Om jeg er fornøyd? Tja, har ikke fått testet de enda da, men regner med de uansett er bedre enn å ikke gjøre noe! Dessuten ser jeg at Stapedius har valgt samme ventil i sin kino, og med et heeelt annet budsjett en meg, så da regner jeg med det blir bra greier

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    kondolerer..
    Takk for det!

Ang splitting av 48x48 og ekstra lydbøyle, så valgte jeg den løsningen for å unngå ekstra lydbøyler, for å redusere antall kontaktpunkt mellom eksisterende tak og de flytende gipsplatene. Om det er riktig måte å tenke på? Usikker, men noen valg må en ta for å komme videre, ellers blir en jo aldri ferdig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt sant det. ser jo ut som dette blir flott. og ja færre bøyler mindre lyd igjennom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nissen var forresten innom med litt mer godsaker til meg:

Prøvde å rette av gulvet tidligere i høst, det gikk ikke heeelt som planlagt, fikk heldigvis hjelp av min far slik at dette nå er rettet opp.
    Med delene som kom nå, samt de som er underveis fra hongkong, så er det snart påtide å bestille koblingsplaten bak forsterkerracket.

I mellomtiden legger jeg ut noen bilder av rørene som nå nesten er ferdigtrukket.

Mulig det er bare meg som har en ting for symmetri, men jeg synes hvertfall dette ble utrolig tøft! Nesten synd å måtte kle det inn...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer.

Var noen meter rør her ja gitt. Bare å ha tunga rett i munnen når man skal skru gips her

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •