Jeromes Nye Hjemmekino - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 291
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Glimrende prosjekt dette her, virkelig oppløftende å titte på
    Har allerede funnet info til veggkonstruksjon etc - stå på.

L

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Glimrende prosjekt dette her, virkelig oppløftende å titte på
    Har allerede funnet info til veggkonstruksjon etc - stå på.

L
    Takk for det Det er bare å si ifra hvis du trenger hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Dette her ser jo helt supert ut

Mye gode tips og plukke opp her gitt

Håper det ordner seg med ny jobb for deg snart, som flere her inne skriver, om du er like dyktig i jobben som du er til å være kinobygger, så tror jeg ikke du skal være redd for å ikke få ny

Lykke til ihvertfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg i gang med å sparkle gipsplatene. Lenge siden sist så jeg tar det forsiktig og brukte litt tid å prøve før jeg satt i gang. Siden jeg skal male veggene så må sparklingen være så perfekt som mulig.

Status så langt etter dag 2:
    Jeromes Nye Hjemmekino-img_0424-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-img_0425-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-img_0426-jpg

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja... Ser ut til at du har grepet på dette ser jo veldig bra ut må jeg si

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo veldig spennende ut. Bra arbeidstempo også

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremarbeid!

Ser så rent og pent ut at jeg blir snøblind Nydelig ..
    Gleder meg til å se resultatet.

L.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarene. Jeg er ikke ferdig, dette er bare det andre laget av 3, kanskje 4 lag hvis det ikke er bra nok etter 3 lag.

Når det gjelder sparkling av gipsplater så har jeg lest en del på nettet før jeg startet og der er det alt og ingenting. Skulle jeg samle alle råd fra de som skriver selv at de er flinke eller proffe (fra byggebolig eller GjørDetSelv blad) så hadde det kommet til noe slik:
    - Du må bruke grov sparkel først / du må ikke finne på å gjøre dette!
    - Du må bløtte papirstrimmel i en bøtte med vann før du sette den på / bløtte du det i en bøtte så komme det til å sprekke seinere, ikke bruk vann!
    - Det er helt ok å slippe litt mellom hvert lag hvis nødvendig / slipper du så må du grunne all gips før du kan legge et nytt lag så ikke gjør det!
    - etc etc etc

Så det er ikke overraskende at vi amatører blir forvirret og gjør noe feil når proffene ikke klarer å bli enige om enn teknikk som fungerer. Jeg valgte til slutt å følge den metoden som virker mest logisk og praktisk ut. Siste gang jeg bygde hjemmekino brukte jeg en annen metode og det ble ikke bra til slutt. Så vi får se om jeg har rett denne gangen :-D

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo flere kokker, jo mere søl... Det er noe i det ordtaket, men uansett ser arbeidet du har gjort så langt ordentlig bra ut.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Kjedelig situasjon...hvordan er jobbmarkede innenfor det du driver med? Ordner seg sikkert. Er i litt samme situasjon selv, har drevet eget firma som gikk konkurs i november, ikke tatt ut lønn pga dårlige tider, ingen penger fra lønnsgarantifond da jeg er eier av over 20% av aksjene. Ingen dagpenger da jeg offisielt ikke er arbeidsledig frem til skifteretten har gjort sitt ferdig. Men alt ordner seg alltid, blir ikke noe mer hifi invistering i nærmeste fremtid men man får seg jo jobb ettterhvert
    Dette var jo skummelt lik min og fruens situasjon! Hun var heldig å komme seg i jobb med en gang, mens jeg går på veggen hjemme

20% regelen er noe herk, men det finnes veier utenom, men beste løsning er så klart å komme i jobb igjen så fort som mulig. Ikke alltid like enkelt da en konkurs er en langtids og krevende prosess.

Godt man har avforum og slike flott kino byggings tråder!

Dette er uansett en flott tråd og følge med, og du er nok ikke den eneste her som henter inspirasjon fra Bef og co.

Meget spent på slutt resultatet, lykke til videre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette såg bra ut!

Hei. jeg har vert og sett på ett hus der det er et kjeller rom på ca samme størrelse som du har på din kino 6m (L) 3,5 (B) 2,25 (H) vi lurer på og kjøpe huse og vist det blir aktueltt så blir det hjemmekino der.. lure på er det lov og spørre hvilke pris du har kaluklert for selve rommet (stendre isolasjon gips lyd demping)

lurte og på hva dere gjør når dere legge skjult ledninger? bygger dere kasser til alle stikkontakter? blir jo punktering i lydvegg når du setter i stikkontakter.. er ny på området..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn123
    Hei. jeg har vert og sett på ett hus der det er et kjeller rom på ca samme størrelse som du har på din kino 6m (L) 3,5 (B) 2,25 (H) vi lurer på og kjøpe huse og vist det blir aktueltt så blir det hjemmekino der.. lure på er det lov og spørre hvilke pris du har kaluklert for selve rommet (stendre isolasjon gips lyd demping)
    Hei og velkommen til forumet.
    Kjelleren min er totalt 10m x 4.25m x 2,1m. pga det praktiske (bod, vaskerom, inspeksjonluka til pipa, etc) så har jeg ikke tatt mer enn 5,4m til kino.

Jeg har ikke satt noe budsjett til rommet, hverken for bygging eller utstyr. Jeg bruker de pengene jeg har og kjøper det jeg synes er fornuftig. For eksempel har jeg kjøpt stort sett alt treverk på Byggmax fordi de har bedre tre kvalitet (og mindre kapp) og bedre priser enn andre butikker rundt Kløfta.
    Det samme for isolasjon, gipsplater (de hadde NorGips en periode) og skruer.

Som sagt har jeg ikke summert alt men det hadde ikke overasket meg om rommet kommer til å koste rundt 35k. Det dyreste er gipsplater (3.5-4k), lyd dør (5k), dempe lim (6-7k), teppe og alt elektriske (5k). Så kommer treverk, isolasjon, maling, etc.

Det er mye penger å spare ved å gjøre alt selv. Det er ikke nødvendig å ha 3 lag gipsplater og så mye isolasjon som jeg har brukt. Du bør klare deg med 30k for en enklere løsning. Må du leie fagfolk så blir prisen fort mye høyere...

lurte og på hva dere gjør når dere legge skjult ledninger? bygger dere kasser til alle stikkontakter? blir jo punktering i lydvegg når du setter i stikkontakter.. er ny på området..
    Se på de bildene jeg har postet litt tidligere. Som mange andre før har jeg brukt både kasser (i gips) og vanlige Elko bokser. Det blir litt mindre lyd demping i disse områdene men det finnes ikke noe god løsning som ikke tar plass.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. er sikkert litt off topic.. bra instilling da bruker de pengene du har, er sånn jeg og tenker men synest det er greit og vite sånn ca hva ting kommer på såg du brukte gips kasser i taket men ikke i veggene var derfor jeg spurte.
    planen er og bygge det selv ja har tømmrer utanning så det burde gå greit håper jeg tenkte og bruke 48x148 og 3 lag gips mest muligt støy fritt i resten av huse, sånn jeg kan se film selv etter at barn og kjærring sover hadde sikkert holdt med og bygge veggene i 36x98 og og 48x98 til tak.. hvilke "lyd lim" er det som blir brukt da? hvordan gjør dere med sub? den vill vell forplante lyd uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. er sikkert litt off topic.. bra instilling da bruker de pengene du har, er sånn jeg og tenker men synest det er greit og vite sånn ca hva ting kommer på såg du brukte gips kasser i taket men ikke i veggene var derfor jeg spurte.
    Jo, jeg har også brukt et par gipskasser på veggene (HMDI til projektor og høyttaler kabler til frontene+sub).

planen er og bygge det selv ja har tømmrer utanning så det burde gå greit håper jeg tenkte og bruke 48x148 og 3 lag gips mest muligt støy fritt i resten av huse, sånn jeg kan se film selv etter at barn og kjærring sover hadde sikkert holdt med og bygge veggene i 36x98 og og 48x98 til tak.. hvilke "lyd lim" er det som blir brukt da? hvordan gjør dere med sub? den vill vell forplante lyd uansett?
    Du klarer helt sikkert å bygge rommet selv hvis du er tømrer.

Som andre før meg på forumet har jeg brukt Swedac sitt SW-A2 dempe lim. Jeg har ikke prøvd andre så jeg kan ikke sammenligne det men det er enkelt å bruke og lukte godt. Billig er det ikke men det er noe du må vurdere selv.

Når det gjelder sub så er tanker å dempe lekkasjene mest mulig men det er umulig å unngå det totalt. Så det er opp til deg å finne ut hvor mye du vil isolere mot resten av huset og naboene. For min del så var det også viktig å prøve å lage et hjemmekino rom som er bedre enn det jeg har hatt før, noe som jeg kan bli fornøyd med :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært bortreist hele uka så det har stått stile nede i kino. Men jeg har fått tid til å se litt på design og løsninger rundt akustikk. Jeg tror at jeg kommer til å gå for en blanding av rødt (ekte kino rødt) og et farge som er veldig nært svart. Kanskje blir det svart. Mulig at bakveggen blir mye lysere enn de 3 andre.

Hadde jeg hatt mer plass i bredden så hadde jeg gått for en lignende løsning (med scenemolton):
    Jeromes Nye Hjemmekino-clipboard01-jpg

Det ser så bra ut når alt er på plass og det blir så mye enklere når finishen på det som står bakk er uvesentlig. Tips til de som har et stort rom

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært borte over en uke var det på tide med litt jobbing i hjemmekino igjen. Fikk ikke gjort så mye i dag men det er godt at noe skjer!

Jeg er nå ferdig med strøk 2 overalt. Bare finishen (strøk 3) og litt pussing igjen hvis jeg har jobbet riktig.

Jeromes Nye Hjemmekino-img_0435-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-img_0436-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-img_0437-jpg

Jeg kjenner at det er ikke mye igjen før jeg kan bruke rommet men samtidig er det mange små oppgaver som må gjøres. Og alle disse små oppgavene tar tiiiid

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo riktig fint ut, Jerome. Småtingene tar mye tid men er jo også veldig viktig for helheten.

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra Jerome!

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå moroa starter Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er merkelig... Jeg er 100% sikker at jeg skrev et innlegg for noen dager sider men det ser ut som at den er borte. Forstår ikke noe :|
    Det kan ikke være meg fordi jeg er en mann så jeg gjør ALDRI noe feil! :roll:

Uansett: jeg fikk gjort litt denne uka også. Først monterte jeg inngangsdøra. Det gjenstår å fore sidene og lyd isolere rundt. Har dere noe gode tips om hvordan dette skal gjøres på en brann/lyd dør? Jeg har god erfaring med vanlige dører men det er den første lyd dør jeg monterer.

Også etter å ha brukt masse tid å pusse gipsveggene og gjøre det så perfekt som mulig var det på tide å male litt.

Noen raske bilder:
    Jeromes Nye Hjemmekino-img_0441-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-img_0442-jpg

Det som blir front veggen:
    Jeromes Nye Hjemmekino-img_0443-jpg
    Den siste veggen er også malt men jeg tok ikke noe bilde.

Så var det taket igjen. Det er bare finishen igjen men det er ikke noe koselig jobb, det er rett og slett vanskelig! Spesielt kort kantene er en utfordring. Jeg får mer og mer lyst til å gjøre som BEF og bare lime scenemolton for å gjøre det enkelt (men å lime scenemolton kan være like vanskelig tror jeg).
    Jeg prøver litt til :-D

Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •