Jeromes Nye Hjemmekino - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 291
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Flere som bruker hjemmesnekret hjelpemann til å montere gips ser jeg. Brukte samme metode selv, og det gikk ganske greit når man først får teken på det.

Godt jobba, Jerome
    Takk!

Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    morro og holde på med gips da . det er lissom resultater og frem gang for vær plate. det er flott.
    Ja, det stemmer. Jeg "gleder" meg mest til når jeg er ferdig med det og kan sparkle og pusse og sparkle og pusse .... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du gleder deg til det ja hoho. morro det da. pen ren jobb frem over jo.

Jeg gleder meg til noe litt annerledes. Siden du har ett rom som er veldig likt mitt i størrelse og hva du har gjort med vegger tak og gulv. Så gleder jeg meg til og se hva du gjør med lyd og korrigering av dette. Hadde nesten vært morro og tatt seg en tur og sett alt med egene øyne. men Ut fra normalen er du ikke i mitt området om jeg kjenner til flaksa. Sitter i sarpsborg her.

morro morro.. Stå på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til noe litt annerledes. Siden du har ett rom som er veldig likt mitt i størrelse og hva du har gjort med vegger tak og gulv. Så gleder jeg meg til og se hva du gjør med lyd og korrigering av dette.
    Akkurat nå er det veldig ubehagelig å jobbe inni rommet. Siden det er 0 demping så føles det som hver eneste lyd er forsterket. Jeg kommer vel til å inkludere en del akustiske absorbenter og/eller diffusører.
    Men det alt for tidlig for å vurdere noe som helst, først må jeg lukke rommet (gips lag nr 2 + døra). Da kan jeg begynne med bass målinger og plassering av subbene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe akkurat som det jeg var plaget med . En får lissom alt til og bli der nede. Selv syntes jeg subben fungerte bra der jeg prøve plasserte den først men skal kontrolere mer. men det er ikke sub som er det jeg syntes er slit. jeg har en tone gang som er slitsom. visse toner henger litt mer i rommet enn annet. spess i høyden. Her er jeg på tynn is da jeg ikke her helt hundre sikkert på hva som lønner seg. har bare laget 10 stk 120*60 plater som dempe plater. har da to på bakveggen. og en påsidene. Men tror jeg trenger og sette inn alle og da blir det 4 i taket og to på alle vegger.

Spytt ut om du har noen gode forslag.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe innsats her Jerome!! Dette blir nok utrolig bra og det er jo ikke lenge før du er ferdig i ditt tempo.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Kjempe innsats her Jerome!! Dette blir nok utrolig bra og det er jo ikke lenge før du er ferdig i ditt tempo.
    Takk! Etter litt fuging blir neste steg å sette på ett siste lag gips med Swedac sitt dempelim. Jeg kommer til å bruke 3liter per plate og påføre det med tannsparkel (som anbefalt). Siden jeg har aldri brukt Swedac før så er jeg litt spent på hvordan dette kommer til å gå...

Du som har god erfaring med det, er det noe spesielt jeg bør tenke på? Tørketid før platene settes på plass eller best størrelse for tannsparkel for eks?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe akkurat som det jeg var plaget med . En får lissom alt til og bli der nede. Selv syntes jeg subben fungerte bra der jeg prøve plasserte den først men skal kontrolere mer. men det er ikke sub som er det jeg syntes er slit. jeg har en tone gang som er slitsom. visse toner henger litt mer i rommet enn annet. spess i høyden. Her er jeg på tynn is da jeg ikke her helt hundre sikkert på hva som lønner seg. har bare laget 10 stk 120*60 plater som dempe plater. har da to på bakveggen. og en påsidene. Men tror jeg trenger og sette inn alle og da blir det 4 i taket og to på alle vegger.

Spytt ut om du har noen gode forslag.
    Det du snakker om heter stående bølger. De finnes i alle rom og er avhengig av romstørrelse, jo mindre rommet ditt er jo mer plagsomme pleier folk å oppleve dem. Det finnes mye info ute, søk på "Standing Wave" or "Room Modes".
    Hvordan du rette opp problemene er ikke noe du gjør med dempeplater alene. Du må ha flere type akustiske midler som dekker forskjellige områder. Jeg kan ikke svare for hva som er best for rommet ditt, du er nødt til å måle frekvensresponsen rundt i rommet for å finne ut hva som må gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes da har lest mye frem og tilbake om det der. men står lissom fast når jeg ikke har noe å måle slikt med. men skal finne en eller annen som har noe slikt.

lyden er ikke uholdelig. men ikke 100% heller. Så får vel se litt nærmere på dette så blir det nok knall .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes da har lest mye frem og tilbake om det der. men står lissom fast når jeg ikke har noe å måle slikt med. men skal finne en eller annen som har noe slikt.

lyden er ikke uholdelig. men ikke 100% heller. Så får vel se litt nærmere på dette så blir det nok knall .
    Du vil få bedre og raskere hjelp om du starter din egen tråd. Søk også mye på forumet, det finnes sikkert mange andre som har hatt same utfordringer som deg.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har gått meg hus forbi

Veldig bra! Liker løsningene. Heldigvis ikke den lengste tråden, slik at det er mulig for nye å lese alt som er.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Denne tråden har gått meg hus forbi

Veldig bra! Liker løsningene. Heldigvis ikke den lengste tråden, slik at det er mulig for nye å lese alt som er.
    Velkommen

Takk for tilbakemeldingen din, hyggelig! Ja, jeg skriver ikke så mye. Det skjer ikke så utrolig mye om gangen så det er absolutt ikke noe problem å henge med

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usikker fremtid for hjemmekinoen min

Forrige tirsdag fikk vi beskjed på jobben at firma hvor jeg jobber legges ned av eierne i USA. Ingen her i Norge viste noe om det. Hele 2011 har gått over all forventing og vi gikk ut av 2011 med en komfortable overskudd. Vi hadde store planer for 2012 og en god pipeline. Uforståelig.... men samtidig er Norge bare en prikk sett fra USA så det gjør dem ikke noe å bli kvitt oss.

Hele forrige uka har vært vanskelig for mange av oss. Jeg har tenkt mye på hva jeg bør gjøre med hjemmekino prosjektet mitt. Det hele er basert på faste inntekter, noe som forsvinner fort. Å finne en ny jobb kan være vanskelig.
    Jeg har bestemt meg for å fullføre rommet til et punkt hvor det kan brukes selv om jeg ikke har råd til å kjøpe alt utstyr som trengs (receiver/prosessor, projektor, dukk, stoler, ...). Så får jeg ta det som det kommer og vente til jeg får bedre råd.

Etter en uke uten fremgang har brukt noen timer de siste kveldene for å sette på gipsplater på veggene. Jeg håper å bli ferdig med det i kveld men det går voldsomt treg. Jeg kommer med nye bilder før jeg starter med taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig situasjon...hvordan er jobbmarkede innenfor det du driver med? Ordner seg sikkert. Er i litt samme situasjon selv, har drevet eget firma som gikk konkurs i november, ikke tatt ut lønn pga dårlige tider, ingen penger fra lønnsgarantifond da jeg er eier av over 20% av aksjene. Ingen dagpenger da jeg offisielt ikke er arbeidsledig frem til skifteretten har gjort sitt ferdig. Men alt ordner seg alltid, blir ikke noe mer hifi invistering i nærmeste fremtid men man får seg jo jobb ettterhvert

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig trist lesning!! Jeg håper at det dukker opp noe for deg, for en ting er sikkert, du er en utrolig trivelig person og en ekstrem stå på vilje.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Kjedelig situasjon...hvordan er jobbmarkede innenfor det du driver med? Ordner seg sikkert. Er i litt samme situasjon selv, har drevet eget firma som gikk konkurs i november, ikke tatt ut lønn pga dårlige tider, ingen penger fra lønnsgarantifond da jeg er eier av over 20% av aksjene. Ingen dagpenger da jeg offisielt ikke er arbeidsledig frem til skifteretten har gjort sitt ferdig. Men alt ordner seg alltid, blir ikke noe mer hifi invistering i nærmeste fremtid men man får seg jo jobb ettterhvert
    Ja, ikke noe hyggelig situasjon. Kan ikke si at jeg ønsker at jeg hadde vært i din situasjon eller, det må være vanskelig.
    Jobbmarkedet for meg er veldig begrenset, både fordi jeg er kresen og fordi det finnes ikke mange firmaer rundt Oslo som driver med det jeg er spesialist i. Jeg var på jobb søk for 2 år siden og det var vanskelig.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det var veldig trist lesning!! Jeg håper at det dukker opp noe for deg, for en ting er sikkert, du er en utrolig trivelig person og en ekstrem stå på vilje.
    Takk Bjørn-Erik, det er veldig hyggelig. Dessverre for oss er det ikke noe de grådige og kyniske amerikanere vurderer når de skal kjenne enda mere penger.
    Jeg får trøste meg med Swedac sitt lim som gjør meg avslappet etter 1 eller 2 gipsplater. Jeg vet ikke om det er sunt men det lukter godt

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre Jerome, men det ordner seg nok! Du er jo en veldig hyggelig person, og er du like flink i jobben din som du er til kinobygging går det nok ikke lenge før du har ny arbeidsgiver :-)

Skjønner at man kan være kresen ang jobb, men når man ikke har noen, og markedet er dårlig kan det vel være greit å fire litt på kravene? Hvertfall i en periode, til man evt finner seg noe bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slip
    Skjønner at man kan være kresen ang jobb, men når man ikke har noen, og markedet er dårlig kan det vel være greit å fire litt på kravene? Hvertfall i en periode, til man evt finner seg noe bedre?
    Helt enig med deg. Det er akkurat det jeg måtte gjøre før: finne meg en dårlig betalt jobb (og jobbe mange timer hver dag) mens jeg var ute etter den jobben jeg egentlig ville ha. Det går men det er ikke veldig trivelig og man føles seg ikke mye verdt.
    På en annen side: mange overtidstimer betalte en ny projektor til forrige kino. Så jeg fikk noe motivasjon for å jobbe mye :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    På en annen side: mange overtidstimer betalte en ny projektor til forrige kino. Så jeg fikk noe motivasjon for å jobbe mye :-D
    Thats the spirit

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æsj øsj og pyton og lese dette gutter. Skikkelig tragisk og høre det er slike markeder og trange jobb situasjoner.

Håper dere fikser det så raskt som mulig da. Håper i hvertfall ikke trådene og dette stoppere dere. For dette er jo noe som innerst gjør alle entusiaster glade og holde på med. Så bit tenna sammen og sleng ut noen søknadder så har begge jobber og kinoen på vei opp igjen.

Hmm må jo si at dette limet har jeg ikke selv luktet på, men om jeg ikke tar så ille feil så kan jeg vel si at alt som lukter, smaker eller på en eller annen måte er godt . Da er det en fin regel : Det er ikke sundt for deg.
    En liten hake er det jo som med alt annet.
    Er det ikke sundt for deg men gjør deg gla eller som i denne situasjonen avslappet tja da er det vel på si måte sundt for deg like vel.

Håper det dukker opp litt bilder med tiden her igjen.. :shock:

Lykke til med jobbene og kinoene der..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt jobbing ned i kino har det vært denne uka. Alle veggene har fått de andre laget med gips og jeg har brukt noen timer de siste 3 dagene til taket.

Første rad ferdig:
    Jeromes Nye Hjemmekino-img_0421-jpg

Stemningsbilde:
    Jeromes Nye Hjemmekino-img_0422-jpg
    Langt fra å være like enkelt og rask som å bruke en gipsplateheis men mye billigere enn å ha heisen stående her nesten en uke.

Status i kveld:
    Jeromes Nye Hjemmekino-img_0423-jpg
    Håper å få det ferdig i helgen.

Eller kan jeg sterk anbefale GreenGlue sitt Sealant:

Jeg var godt vant til å bruke silicon og fugemasse fra før men dette er noe **så mye** enklere og bedre å bruke til formålet. Ikke klissete, vaskes enkelt, enklere å legge på. Og mye billigere enn silikon er det også!

Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •