Jeromes Nye Hjemmekino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 291
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Imponerende og ryddig arbeid, Jerome!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo fantastisk morsom lesing. Imponert over fremgangen din. Og merker samtidig at jeg savner min gamle kjeller. Nylig innflyttet til Kløfta, men har dessverre ikke kjeller i nye huset vårt. Så da varmer det et hjerte å lese slike tråder som dette. Rydder du før du tar bilder, eller har du et annet rom du jobber i?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Imponerende og ryddig arbeid, Jerome!
    Takk for det

Sitat Opprinnelig postet av kawasakizzr
    Dette var jo fantastisk morsom lesing. Imponert over fremgangen din. Og merker samtidig at jeg savner min gamle kjeller. Nylig innflyttet til Kløfta, men har dessverre ikke kjeller i nye huset vårt. Så da varmer det et hjerte å lese slike tråder som dette.
    Takk! Nå at dagene er korte så savner jeg min gamle hjemmekino på samme måte som du savner din. Å kunne se på film på lerret i et ok rom gir motivasjon for å bli fort ferdig!
    Hvor har du flyttet på Kløfta? (Send meg PM hvis du ikke vil lege det ut her for alle).

Sitat Opprinnelig postet av kawasakizzr
    Rydder du før du tar bilder, eller har du et annet rom du jobber i?
    Bortsett fra stua hvor jeg er nødt til å kappe gipsplatene før jeg bære dem ned så har jeg ikke noe annet plass å jobbe. Så ja, jeg bruker litt tid til å rydde hver gang jeg er ferdig med noe. Jeg har prøvd å jobbe i et overfylt og meget rotete rom og det passer meg ikke noe særlig. Jeg jobber mye fortere i ett ryddig rom hvor jeg vet hvor alt finnes.

Ellers: har du et fint bilde av motorsykkelen din? Kawasaki ZZR, humm det kan ikke være så gærnt da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome

Hvor har du flyttet på Kløfta? (Send meg PM hvis du ikke vil lege det ut her for alle). :
    Har flytta til åreppen området. Like ved skolen/ST1 stasjonen.

Ellers: har du et fint bilde av motorsykkelen din? Kawasaki ZZR, humm det kan ikke være så gærnt da
    Sykkelen er dessverre ikke blandt oss lengere:cry: . Var en 1400 kubikk, så var en fin fin tursykkel

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch THX

Noen som vet hvordan lyden er på disse?

Det er en Klipsch KL-7800-THX.

Jeg vurderer dem som surround høyttaler. Disse er også aktuelle:

Men de går ikke lengre ned enn 80Hz...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent arbeid og spennende og følge med på. Spesielt med tanke på at jeg skal bygge i kjeller selv så kanskje jeg kan plukke med meg noen gode erfaringer fra din tråd. Absolutt verdt å følge med på!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut som det går an å laste opp bilder i kveld... Jeg får ta det en annen kveld.

Fikk jobbet litt i kveld. Da er alle ELKO boksene på plass. Downlight kassene og k-rørene til de er neste steg på planen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Meget pent arbeid og spennende og følge med på. Spesielt med tanke på at jeg skal bygge i kjeller selv så kanskje jeg kan plukke med meg noen gode erfaringer fra din tråd. Absolutt verdt å følge med på!
    Takk takk. Hyggelig om det kan inspirere deg til din egen kino

Jeg anbefaler deg å studere jobben BEF har gjort i sin egen hjemmekino (link).
    Det er imponerende bra utført og han har lagt, i min mening, en av de beste hjemmekinoene du kan finne her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Isolering på gang

Først, de bildene som jeg ikke fikk lastet opp forrige gang. ELKO boksene på plass:
    Jeromes Nye Hjemmekino-001-jpg
    Jeromes Nye Hjemmekino-002-jpg

Også dagens økt. Jeg hadde bestemt meg for å reise tidlig hjem fra jobben for å jobbe en del i kino men **selvfølgelig** dukket noen problemer opp og vi måte jobbe litt seint. Da fikk jeg bare tid å ta litt over en vegg:
    Jeromes Nye Hjemmekino-003-jpg

Jeg kjøpte noen plater fra Byggmax, bare for å prøve. Jeg var veldig skeptisk først men så alle kommentarene på byggebolig.no. Alle de som har prøvd denne (og skrevet på byggebolig.no) er positive.
    Etter å ha jobbet med det 1-2t så kan jeg bare si meg enig. Hadde med hansker først men tok dem av etter noen minuter. Det samme med briller og caps. Støver ikke, lukter godt, klør ikke i det hele tatt, er fast og veldig enkelt å jobbe med.
    Jeg hadde tenkt å kjøpe Glava men jeg tror at jeg kommer til å kjøpe mer av denne. Jeg har litt Glava og Rockwool fra før så de blir brukt for å bli kvitt dem. Prisene jeg får på Glava her på Kløfta hjelper ikke... :?

Rockwool HATER jeg pga den støver mye og klør noe voldsomt. I tillegg henger ikke platene sammen en gang. For noe dritt! :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort litt i helgen. Etter å ha prøvd å legge strømkablene til downlights rundt rommet en god stund ga jeg opp og lagde jeg hul i bjelkelaget. Ikke noe jeg hadde tenkt å gjøre men men...

I dag gikk det bedre. Trakk rørene til resten av downlight'ene og fikk isolert resten av rommet:
    Jeromes Nye Hjemmekino-009-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-011-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-014-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-015-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-017-jpg

Til slutt startet jeg med å isolere taket og å kappe gipsplater til en av vegene. Jeg hadde egentlig tenkt å lage alle lys boksene men fikk ikke tid. Tiden går alt for fort!!! :|

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin fremgang og godt tempo

Jeg er misunnelig på konstruksjonen av veggene dine, og hvor stiv konstruksjon du helt sikkert får. Er det 2"5 eller 2"6 du har benyttet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Fin fremgang og godt tempo

Jeg er misunnelig på konstruksjonen av veggene dine, og hvor stiv konstruksjon du helt sikkert får. Er det 2"5 eller 2"6 du har benyttet?
    Takk for det

Jeg har brukt 2"x6" slik at jeg får plass til 2x7cm isolasjon i veggen. Og det blir mer eller mindre 20cm over. 2"x4" blir litt puslete for å bruke i en rom-i-rom løsning synes jeg, spesielt pga av vekten til 3 lag med gipsplater og mye isolasjon.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Jeg har brukt 2"x6" slik at jeg får plass til 2x7cm isolasjon i veggen. Og det blir mer eller mindre 20cm over. 2"x4" blir litt puslete for å bruke i en rom-i-rom løsning synes jeg, spesielt pga av vekten til 3 lag med gipsplater og mye isolasjon.
    Wow 2x4 er overdimensjonert for rom-i-rom på min størrelse (ca. 4x4mx2,1m) i følge BYGGFORSK =) Kunne fint klart meg med 1,5x4.

Men, bra å ta godt i!

Jeg får dessverre bare 10cm med isolasjon i det indre rommet, men det ytre rommet er også isolert og grenser kun med 1 vegg mot huset. Kunne ikke miste flere centimeter i lengden på rommet.

Med 3 lag gips, er det nok smart med god dimensjon, men jeg tror 2x4 hadde holdt i massevis.

Dette blir bra Jerome! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Wow 2x4 er overdimensjonert for rom-i-rom på min størrelse (ca. 4x4mx2,1m) i følge BYGGFORSK =) Kunne fint klart meg med 1,5x4.

Men, bra å ta godt i!

Jeg får dessverre bare 10cm med isolasjon i det indre rommet, men det ytre rommet er også isolert og grenser kun med 1 vegg mot huset. Kunne ikke miste flere centimeter i lengden på rommet.

Med 3 lag gips, er det nok smart med god dimensjon, men jeg tror 2x4 hadde holdt i massevis.

Dette blir bra Jerome! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
    Ja, mulig at jeg har litt for mye overhead :-D

Jeg ønsker bare å være 100% sikker at rommet kommer til å stå fast og er bra nok isolert mot resten av huset.
    Jeg hadde aldri tørt å bygge noe selvstående vegger for mitt rom med 1.5" x 4".

Og til sist må jeg legge lista høyt for Akto som snart kommer i gang med sin egen hjemmekino og er kjent for å ta alt enda lengre enn vi andre (på en positiv måte også).
    Atle, går du for ett bomberom hos deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Lenge siden jeg oppdaterte denne tråden. Forrige uka ble jeg nødt til å jobbe mye, ikke alltid like gøy å jobbe tett med folk i USA :|

Denne uka fikk jeg tid til å gipse veggene og bygge alle downlight kassene ferdige.

Et par bilder av resultatet:
    Jeromes Nye Hjemmekino-007-jpg
    Jeromes Nye Hjemmekino-008-jpg
    Jeromes Nye Hjemmekino-010-jpg
    Jeromes Nye Hjemmekino-011-jpg
    Jeromes Nye Hjemmekino-012-jpg
    Jeromes Nye Hjemmekino-013-jpg

Neste blir fuging og sette kassene på plass. Så isolasjon av taket. Jeg håper virkelig å få dette gjort det meste på mandag. Vi får se! :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner jeg misunner alle som er effektive når de bygger hjemmekino. Jeg er nok neppe i den kategorien, men det er du!

Flott arbeid og finfin fremgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg kjenner jeg misunner alle som er effektive når de bygger hjemmekino. Jeg er nok neppe i den kategorien, men det er du!

Flott arbeid og finfin fremgang.
    Takk og takk! Min erfaring når det gjelder oppussing er lik som på trening: det vanskeligste er å sette i gang og å ha en positiv holding. Problemer - eller utfordringer som jeg liker å kalle dem ;-) - blir det men det løses med litt ekstra innsats. Stå på!

Jeg glemte: god Jul alle sammen!

Ja, selv Julenissen må få lov å ha det gøy og!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott framgang her i prosjektet!! God jul Jerome!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser knall ut! :-) God jul!

Hvordan laget du de boksene? Jeg kjøpte 2 stk bokser fra nettbutikken med downlights, for å se om de kan brukes. 20x20x12 cm er de, ikke kommet enda

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du festet Elko-boksen nede på bunnsvillen. Da kommer senter av boksen 8cm over gulvet? Hva er vanlig her og hva sier reglene? Skal igang med å feste bokser og bygge kasser rundt, så lurte på høyden og om jeg skal feste på bunnsvillen eller stender. Jeg har bare enkle bokser, tenker det holder for meg.

Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •