Jeromes Nye Hjemmekino - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15
Viser resultater 281 til 291 av 291
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er resultatet etter gårsdagens økt. Jeg har ikke fått koblet opp de 2 øverste subene enda men de bør gi meg litt mer homogen bass i rommet. Områdene over de diskantene er fylt med isolasjon. Plassen rundt høyttalerne skal også fylles:

Midlertidig rack for å evaluere hva jeg virkelig trenger og hvilken løsning jeg bør velge. Den er ikke helt komplett: filserveren, playstation en Ethernet switch og og 2 andre sub forsterkere skal inn.
    Jeg tror at jeg har overspesifisert den litt men det får gå
    Jeromes Nye Hjemmekino-img_0573-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i kveld i 3D:

Kan virkelig anbefale denne til alle som liker å kjøre motorsykkel. Det handler mye om fart og grenser - det er helt sinnssyk hvor fort de kjører.... :shock:

En stor del av filmen handler også om konsekvensene om å ikke klare svinger i høy fart eller miste greppet.

Jeg var litt redd at jeg skulle få lyst til å grisekjøre på veien etter å ha sett filmen men det er helt motsatt. Det er så mange som dør, mister armer/bein eller blir stygt skadet i denne filmen at man begynner å tenke. Det er kanskje like greit å holde på den riktig side av sine egenskaper

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok låne denne av deg Jerome. :roll: kanskje jeg behersker meg litt mer.

Og så må vi få tatt en tur på to hjul. Dessverre er jeg borte på cup i helga, men vi kan jo håpe på fint vær til uka.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nærmest oppvokst med motorsykler men kan dessverre ikke ha en selv. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det ville tatt meg av dage før eller senere rett og slett fordi jeg ikke klarer å styre meg i forhold til de fartsressursene jeg ville fått tilgang til. Når det er sagt bruker jeg mye tid på å se på MC-kjøring på youtube og en video jeg stadig vender tilbake til er en promo fra TT. Den er vel verdt å bruke fem minutter på, men endre for all del kvaliteten til 720

[YOUTUBE]tewwW2IxUEY[/YOUTUBE]

PS! Ta med deg filmen og kjør sammen med Counterpointer hit en kveld Jerome, så kan vi se den her, hvis dere vil. Det hadde vært hyggelig!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    PS! Ta med deg filmen og kjør sammen med Counterpointer hit en kveld Jerome, så kan vi se den her, hvis dere vil. Det hadde vært hyggelig!
    Veldig god ide :-D det må vi få til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Og så må vi få tatt en tur på to hjul. Dessverre er jeg borte på cup i helga, men vi kan jo håpe på fint vær til uka.
    Ja, det hadde vært hyggelig. Jeg har mye å lære

Jeg er nærmest oppvokst med motorsykler men kan dessverre ikke ha en selv. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det ville tatt meg av dage før eller senere rett og slett fordi jeg ikke klarer å styre meg i forhold til de fartsressursene jeg ville fått tilgang til.
    Det hadde jeg ikke trodd. Du kjører bil på en fornuftig måte og virker ikke som en gærning på veien. Men kanskje inni deg bor en liten djevel som våkner så fort du setter deg på en sykkel :wink:
    Når jeg spurte kompis av meg som er glad i fart hvorfor han ikke kjøre på bane så svarte han: "veien er min bane". Det er problemet for mange synes jeg - å kunne begrenset seg på veien. Det er så lett å dra på og kjøre alt for fort med en mc.

Banekjøring kunne være noe for deg, eller?

Når det er sagt bruker jeg mye tid på å se på MC-kjøring på youtube og en video jeg stadig vender tilbake til er en promo fra TT. Den er vel verdt å bruke fem minutter på, men endre for all del kvaliteten til 720
    Fin video men den viser bare den positive delen av filmen.
    Jeg er enig at du får lyst å pøse på etter å ha sett den, kanskje ikke så lurt å se rett før jeg skal ut på veien

Ja, gjerne! Ser ut som det blir noe fine dager neste uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er hva jeg skrev i en annen tråd:
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Helt enig med deg Atle, jeg ser heller ikke noe poeng med å spille høyere enn 110dB. Det blir bare ubehagelig og det "ringer" i ørene etterpå (noe som beviser at noe skade har blitt gjort).

Så hva er vitsen med å spille opp mot 120dB eller 130dB? Å skade seg eller få tinnitus? Å være med i "jeg-kan-spille-høyere-enn-deg" og "min-er-større-en-din" klubbene?

Jeg har alltid lurt på hvor bra er hørselen til folk som spiller i (hard) rock band, gå ofte på konsert eller spiller veldig høyt hjemme. De kan åpenbart ikke ha like bra hørsel som de mener å ha...
    Og for å understreke det:
    Krever-lavere-konsertlyd-pa-Valle-Hovin

Basert på internasjonale standarder, har Helsedirektoratet definert høyeste grense for lydbelastning som kan aksepteres uten at det oppstår fare for hørselsskade. Den absolutte grensen på konserter går ved 99 dB som gjennomsnittlig lydstyrke over 30 minutter (Lp,Aeq,30 min), og 130 dB for støytopper (Lp,Cpeak).

Under Metallicakonserten var det gjennomsnittlige lydnivået mellom lydkontrollen og scenen 101 dB og 104 dB i de to målte periodene. Det absolutte toppnivået under konserten var 145 dB.

99dB over 30min er ikke mye, spesielt i en konsert :-?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Dette er hva jeg skrev i en annen tråd:

Og for å understreke det:
    Krever-lavere-konsertlyd-pa-Valle-Hovin

Basert på internasjonale standarder, har Helsedirektoratet definert høyeste grense for lydbelastning som kan aksepteres uten at det oppstår fare for hørselsskade. Den absolutte grensen på konserter går ved 99 dB som gjennomsnittlig lydstyrke over 30 minutter (Lp,Aeq,30 min), og 130 dB for støytopper (Lp,Cpeak).

Under Metallicakonserten var det gjennomsnittlige lydnivået mellom lydkontrollen og scenen 101 dB og 104 dB i de to målte periodene. Det absolutte toppnivået under konserten var 145 dB.

99dB over 30min er ikke mye, spesielt i en konsert :-?
    Det er veldig mange av de "kontrollørene" som ikke har peiling på hva de driver med heller. De har ofte feil vekting og måler et annet sted enn det som kravene tilsier. Slik at man ofte får det intrykket av at bransjen er skikkelig bad. Selv om de lydteknikerne som faktisk bruker skikkelig målinger og holder seg innenfor blir straffet for det. Synd.

Av og til er det journalister som bruker en "iphone" app. eller tilsvarende. OG det skjønner man raskt blir galt..

God helg med god lyd!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd deg endel fram når det gjelder EQ/XO innstillinger på frontene og lurte isåfall på hvilke innstillinger du har komt fram til?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har du prøvd deg endel fram når det gjelder EQ/XO innstillinger på frontene og lurte isåfall på hvilke innstillinger du har komt fram til?
    Beklager seint svar, jeg har vært i utlandet.

Jeg bruker 500Hz og minst 12dB/Octave. Jeg har prøvd litt men hørte ikke noe stor forskjell. Mulig at det er fordi rommet ødelegger lyden eller at jeg hører dårlig...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig status på denne kinoen? Ferdig?

Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •