Jeromes Nye Hjemmekino - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 291
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville også ventet på Sherbourn PT7030 om jeg var deg. Til 17990,- tror jeg dette vil bli et utrolig godt kjøp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti Beatiser forsterkerne? De selges av Misgard Audio: Beatiser

Ellers ser disse veldig bra ut: SpeakerPower

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Midgard Audio fortsatt i livet? (tenker da på bedriften, ikke personen bak) Det har ihvertfall vært div skriverier så sjekk opp før du handler ihvertfall! Kjenner ikke til Beatiser, men de ser jo litt "bøllete" ut Er dog fortsatt noe skeptisk til å bruke noe slikt på horna dine...

Jeg ser ikke bort ifra at Crownene dine kan gjør en bra jobb på 15" bassene eller har du prøvd det og ikke er helt fornøyd?

SpeakerPower ampene ser veldig bra ut, leste litt om de for en tid tilbake og de virker bra. De minner foråsvidt ganske mye om Pascal sine OEM forsterkere både i konstruksjon og effekt så jeg blir ikke sjokkert om de på samme måte som MiniDSP sine er bassert på Pascal (isåfall er de noe dyrere enn tilsvarende fra MiniDSP). Mener å huske at det er en av guruene fra QSC som står bak firmaet og det er jo ett bra tegn!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Er Midgard Audio fortsatt i livet? (tenker da på bedriften, ikke personen bak) Det har ihvertfall vært div skriverier så sjekk opp før du handler ihvertfall! Kjenner ikke til Beatiser, men de ser jo litt "bøllete" ut Er dog fortsatt noe skeptisk til å bruke noe slikt på horna dine...
    Jeg glemte å skrive å dette: jeg har tenkt å prøve Sherbourn sin 7-kanal forsterker på horna. Det jeg prøver å finne nå er forsterkerne til bass modulene.

Jeg skal ta kontakt med Snikers og høre. Jeg har ikke lest noe om det men det kan godt stemme fordi jeg finner neste ikke noe om Beatiser på avforumer rundt.

Jeg ser ikke bort ifra at Crownene dine kan gjør en bra jobb på 15" bassene eller har du prøvd det og ikke er helt fornøyd?
    Jeg bruker dem per i dag og de fungerer bra, selv om det er litt støy (ikke noe problem så for det kommer noe lyd ut i rommet).
    Jeg kunne tenke meg å prøve med mer effekt enn 2x250W/8Ohms for å se om det blir bedre kontroll og mere punsj eller ikke. Over 1000W trenger jeg ikke men noe i midten, uten DSP.
    Jeg liker Crown veldig godt men jeg vil ikke ha en ekstra DSP som støyer. Og jeg har ikke råd til iTech serie

Dine Midgard Audio kunne være noe men du har bare 2 og jeg finner ikke en tredje noe sted.

SpeakerPower ampene ser veldig bra ut, leste litt om de for en tid tilbake og de virker bra. De minner forsåvidt ganske mye om Pascal sine OEM forsterkere både i konstruksjon og effekt så jeg blir ikke sjokkert om de på samme måte som MiniDSP sine er basert på Pascal (isåfall er de noe dyrere enn tilsvarende fra MiniDSP). Mener å huske at det er en av guruene fra QSC som står bak firmaet og det er jo ett bra tegn!
    Problemet med MiniDSP er, akkurat som navnet sier, at en DSP er inkludert i pakken. Og det er uten tvil støy problemer med MiniDSP sine DSP. Derfor vil jeg ikke kjøpe dem.
    Hadde det vært mulig å kjøpe Pascal sine så hadde jeg gjort det.

Og du har rett: SpeakerPower kommer fra QSC. Det er derfor de virker spennende Men de er ikke akkurat billige.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg MiniDSP har de ett støyforhold på >110 så tror ikke støy er problem men iom at du har kjøpt de gromme DSPene ville jeg også foretrukket å kjøpe noe annet.

Jeg fikk for en stund siden kontakt med en kar som kunne skaffe Pascal modulene, kan se om jeg finner det igjen, tror det var en bruker på AVSForum.

Mener jeg også fannt ett par andre produsenter som brutke Pascal modulene i sine plateforsterkere men solgte de som ferdig forsterker (uten DSP), skal gi beskjed dersom jeg finner igjen hvem det var.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg MiniDSP har de ett støyforhold på >110 så tror ikke støy er problem men iom at du har kjøpt de gromme DSPene ville jeg også foretrukket å kjøpe noe annet.
    Det er helt avhengig av gain ellers i kjeden. Jeg startet en tråd på DiyAudio hvor jeg spurte nettopp om dette med støy fra MiniDsp og høyeffektive høytalere. Flere har problemer og beskriver en slags Hizz fra Dsp'en. På den annen side så har blant annet Teddytusen bekreftet at MiniDsp ikke støyer i det hele tatt på Inconcert Miles, så det er tydelig forskjellige brukererfaringer der ute.
    Nå var dette kanskje ikke helt ontopic, men tenkte jeg skulle nevne det likevel.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var minidsp plateforsterkerne vi diskuterte, ikke selve minidsp boksene Jeg har selv 3 stk minidsp bokser så vet veldig godt at de kan støye med mindre man får tilpasset gain... MiniDSP sier ihvertfall selv at plateforsterkne skal være støyfrie også på høyeffektive hyttalere, finner dog ingen brukertester som bekrefter/avkrefter dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarene begge to. Det dere skriver er absolutt IKKE off-topic.

Ift mine JBL har InMiles ganske lav følsomhet. Hornene mine har 116dB hvis jeg husker riktig. Så noe som ikke støyer på InMiles kan muligens lage en del støy på mine.

Var det ikke noen andre som klagde på støyproblemer med miniDSP ampene? Jeg mener at det var Atle (Dreier) som slett med dette. Eller tar jeg feil?

Tord: ta kontakt hvis du vet om noen som kan få Pascal forsterkerne eller noe basert å det. Det kunne være en bedre løsning for min del. Og du kunne få prøvd dem på dine også

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til noen som har prøvd MiniDSP forsterkerne, hverken innenlands og finner knapt noen utenlands. Jeg synes det er litt rart iom at de på papiret ihvertfall virker til å være rimelig rå. Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte det i utgangspunktet men har planer om å kjøpe det dersom jeg får solgt unna noe...

Atle bruker Hypex forsterkere og ikke MiniDSP og som du helt korrekt påpeker så er JBLene vesentlig mer følsomme for støy grunnet effektiviteten. MiniDSP sier selv at det ikke skal bli støy selv om en bruke de på høyeffektive høyttalere men om det stemmer eller ei er ikke lett å si når en ikke finner noen som har prøvd. Hypex derimot bekrefter at støy kan være ett problem på deres forsterkere, men så er det også vesentlig rimeligere forsterkere så en viss forskjell bør det også være!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at bl.a. denne er bassert på Pascal, men ser at også den har innebygd DSP.

Tror det var denne brukeren som hadde mulighet å skaffe løse Pascal moduler men husk på at dette isåfall er løse moduler så en selv må skaffe bl.a. kabinett.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fannt noen av de gamle linkene mine

PL Audio bruker Pascal X-PRO3 moduler i 3 av sine forsterkere, og for deg er kansje denne den meste interesante?

Camco og Pascal er også samarbeidspartnere og mener å ha lest at det er Pascal som utvikler klasse d forsterkerne som Camco bruker i sine forsterkere.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for kjapp titt og handel i dag...

Kommer gjerne tilbake en dag jeg har litt bedre tid :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Kommer gjerne tilbake en dag jeg har litt bedre tid :-)
    I like måte
    Du så ikke dessverre ikke mye annet enn mine 2 hyperaktive unger...

Som jeg sa til deg i går så er det mulig å bygge en kjempe bra hjemmekino uten å bruke en formue. Rommet er egentlig det viktigste. Få noe hjelp til å bestemme de beste målene nå, seinere blir det for seint.

Det finnes hundrevis av tråder her på avforum men disse er de 2 trådene du må absolutt ser på.
    De er fulle av gode tips og viser veien:
    - BEF sin hjemmekino (Link):
    Bjørn-Erik har sannsynligvis bygd den beste privat/hjemme kino i Norge. En referanse for de fleste. Må oppleves!
    Det er BEF sin "feil" at hjemmekinoen min er som den er nå

- Akto sin hjemmekino (Link):
    Hjemmekinoen til Atle har vært en eventyr med mange steg. Atle er veldig flink til å dokumentere og forklare hvordan han har bygd hele hjemmekinoen hans. Selv vanskelige oppgaver virker enkle når han forklare dem.

Både Bjørn-Erik og Atle har mye erfaring og vet veldig godt hva de gjør. Når de bruker en løsning så kan du være sikker på at det er fordi de tror på den. Når det er sagt så er det viktig å notere at de har brukt mye mer penger på utstyr enn de fleste av oss har råd til...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått gjort noe her da i sommer Jerome??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du

Ja, litt. Ikke så mye som jeg hadde håpet men slik er det. Mellom ferie, familie, mye reising på jobben, trening og kjøkken oppussing hjemme så blir det ikke så mye tid til overs.

Men rommet ser ut som en hjemmekino nå. Projektor, surround høyttaler og suber er på plass. Rundt lerret er det maskert. Alt av utstyr står utafor. Det blir bare meg og filmen

Som mange venter jeg på at de nye prosessorene kommer i slutten av August. Tanken min var å handle en Sherbourn PA7-150 samtidig som den nye 7030 men jeg vet ikke om jeg klarer å vente så lenge for å spare på frakt.

Surround høyttaler:
    Jeg ser på JBL 8320, 8340A og Klipsch kl-7800. Jeg har kanskje mer lyst på JBL for å få en lik lyd signatur rundt. Du snakket om at de originale 8340 var alt for 'skrikende' for deg. Er det fortsatt det samme med 8340A modellen?

Akustikk:
    Der har jeg fortsatt ikke gjort mye. Jeg har 4-5 rammer rundt i rommet for test men jeg er ikke fornøyd. Diffusører er en mulighet (enkelt og billig å lage).
    Å fylle området rundt front høyttalerne med isolasjon er noe som står på lista også.
    Jeg har sett noen filmer og det smeller godt når jeg spiller høyt (høyt er over 100dB for meg :roll: ) men det blir for kjedelig når jeg spiller på normalt lytevolum. Så jeg må vel prøve frem og tilbake med DSP'en for å finne ut hva som fungerer best for meg. Men det tar maaaange timer og mye tålmodighet.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få ut noen oppdaterte bilder, er spennt på hvordan det bilr og hvordan du har plassert suber og slikt!

Jeg ville nok absolutt vurdert 8340, diskanten kan være skrikende ja, men jeg tror absolutt dette er mest merkbart når en bruker de som fronthøyttalere so jeg gjorde til å begynne med. Om dette er særlig merkbart som surroundhøyttalere er jeg ikke overbevist om. Og for den del... de er ikke noe særlig mer skrikende enn andre noenlunde rimelige hornhøyttaere fra f.eks. Klipsch o.l.

8340A koster jo litt dersom en skal kjøpe de nye, men brukte 8340 har gått svært rimelig, hovedforskjell på de er kassene, rent teknisk og ytelsesmessig tror jeg der er tilnærmet identisk.

Det du skriver med lavt volum tror jeg mange kjenner seg igjen med og det er vell akkurat på slikt bl.a. Audyssey DynEQ og lignende funksjoner kommer inn i bildet. På lavt volum bruker de en "loudness lignende" funksjon som gir mer futt og fart og denne effekten avtar når volumet øker, synes det fungerer bra!

Blir spennende å se om Sherbourn virkelig kommer i slutten av måneden og ikke minst hvor bra den blir. Er den (og Emotiva XMC1) i nærheten av så bra som jeg håper så blir det gøy! Får håpe de ikke lider samme skjebne som Outlaw 978 som skulle være en direkte konkurent til de men som nå er kansellert...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny forsterker! :)

Endelig har jeg funnet en forsterker som ser ut til å oppfylle alle kravene mine:
    1) Ingen (eller veldig lite) støy når koblet til mine hornladdet JBL 2447 (116dB/1m/1W)
    2) Helst digitalt (klasse D eller I) eller klasse A/B hvis ikke noe annet. Jeg trenger ingen ovn (klass A) og orker ikke å bruke rør. Hjemmekino og klasse A eller rør passer ikke sammen
    3) Så mye dynamikk som mulig med 50-100W per kanal (8ohms)
    4) Relativt rimelig i pris

Etter å ha prøvd flere forskjellige så viste det seg at JBL S800 gjørde en god jobb. Sherbourn sin 5-kanal forsterker var rett og slett for eks, selv uten kilde så støyer den enormt mye. Dessverre....

Så fant jeg en veldig interessant annonse på hifisentralen om en person som hadde brukt denne på 113dB/1W/1m horn og sa at det fungerte bra, mye bedre enn andre dyrere løsninger han hadde prøvd:

Jeromes Nye Hjemmekino-clipboard01-jpg
    Jeromes Nye Hjemmekino-clipboard02-jpg

Den er liten, enkelt og basert på 2stk ICEpower 125asx2 fra B&O (B&O ASX2_SERIES). Den gir meg 4x 60W (8ohms) og det burde være mer enn nok.

Etter å ha brukt et par timer på test så er det helt klart den beste forsterkeren jeg har prøvd på disse høyttaler frem til nå. Slår hardere or mer detaljert. Og til en uslåelig pris! Så jeg er fornøyd

Jeg hører fortsatt litt støy nå at jeg har koblet receiveren og kildene til DSP men det er noe jeg må jobbe med videre.

Nå gjenstår det kalibrering av alle disse høyttalerne og akustikk i rommet. Fra det jeg har lest på flere forum i USA så er denne boka en must:
    Acoustic Absorbers and Diffusers: Theory, Design and Application. At den løser oppgaven min vet jeg ikke men den kan ikke gjøre med dummere. Og det blir en forandring fra de 'High Speed Signal & Power Integrity' fag bøkene jeg pleier å lese. Endelig noe som kan brukes ned i kino!

Baldrick: Vet du hvor det er mulig å finne pen brukte 8340? Jeg har søkt de 2 siste ukene og ser ingen ting...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med å finne forsterker Jerome!

Ser, og ikke minst høres bra ut på beskrivelsen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det var noe dumt valg, 60 watt holder garrantert plenty på horna, i teorien skal du vell nærme deg 130db med 60 watt så det bør holde

Har ikke sett noen 8340 til salgs på en god stund jeg heller, men jeg vet om en som har noen så jeg kan høre med han om han skal selge noen, er det 4 stk du evt skal ha?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med å finne forsterker Jerome!

Ser, og ikke minst høres bra ut på beskrivelsen.
    Takk for det. Ikke noe veldig imponerende å vise frem men det bryr jeg meg ikke noe om. Alt utstyr skal være i et skap så det viktigste for meg er at det låter bra.

Og som du vet så har jeg tenkt å bruke penger i år på noe annen veldig spennende og gøy 'utstyr'. Ikke direkte AV utstyr men den lager god lyd også

Tror ikke det var noe dumt valg, 60 watt holder garantert plenty på horna, i teorien skal du vell nærme deg 130db med 60 watt så det bør holde
    Ja, det tror jeg også. Jeg prøvde å spille høyt og det gikk fint, selv om det var litt ubehagelig pga dårlig rom akustikk.

Jeg skal også prøve å ta bilder du spurte om.

Har ikke sett noen 8340 til salgs på en god stund jeg heller, men jeg vet om en som har noen så jeg kan høre med han om han skal selge noen, er det 4 stk du evt skal ha?
    Jeg skal minst 2 og helst 4.

Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •