Jeromes Nye Hjemmekino - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 291
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du gjorde lurt i å slå til på subene til Loffen og BSS skal jo være veldig bra DSPer så dette blir tøft!

Skal du fortsatt bruke XTIene eller skal du bytte de ut med noe annet?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hjemmekino blir aldri det samme etter å ha vært hos BEF
    Det har du helt rett i!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dette oppsettet, så tror jeg ikke kinoen din gjør seg bort den heller, Jerome! :-) Dette er et spennende prosjekt!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Tror du gjorde lurt i å slå til på subene til Loffen og BSS skal jo være veldig bra DSPer så dette blir tøft!
    BSS er jeg veldig spent på. Før jeg kjøpte de boksene så lekte jeg litt med BSS sin sw og det virker som det er store muligheter der. Veldig fleksibelt. Og prosessering til alle kanalene+sub blir samlet så jeg unngå å koble meg til flere enheter.

Skal du fortsatt bruke XTIene eller skal du bytte de ut med noe annet?
    Nei, de må jeg selge. Jeg må kjøpe andre forsterkere (uten DSP) til frontene mine.
    Hva jeg kommer til å kjøpe vet jeg ikke. Jeg hadde nesten bestilt 3stk DDC1100 fra Digmoda før jeg ombestemte meg for denne løsningen.
    Nå vet jeg ikke hva jeg skal gå for, jeg må undersøke på nytt. Vet du om noe som passer så si ifra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Med dette oppsettet, så tror jeg ikke kinoen din gjør seg bort den heller, Jerome! :-) Dette er et spennende prosjekt!!!!
    Takk Jeg gjør egentlig dette bare for å ha det gøy selv men det er hyggelig hvis andre liker et også.

Det som kanskje gir meg mest glede er å se på min 3 år gammel sønn som ser på film (typisk Cars da).
    Han smiler bredt og bli sugd inni filmen. Han tenker ikke på tekniske løsninger, DSP, kurver, pris, antall suber ... som vi gjør. Han bare opplever filmen, ha det gøy og masser om å spille høyere

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det ting, dette skal bli morsomt å følge med på!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det har du helt rett i!
    Absolutt!

Meget spennende utstyr, Jerome!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de må jeg selge. Jeg må kjøpe andre forsterkere (uten DSP) til frontene mine.
    Hva jeg kommer til å kjøpe vet jeg ikke. Jeg hadde nesten bestilt 3stk DDC1100 fra Digmoda før jeg ombestemte meg for denne løsningen.
    Nå vet jeg ikke hva jeg skal gå for, jeg må undersøke på nytt. Vet du om noe som passer så si ifra
    BSS skal vell være noe av det bedre å oppdrive så det blir nok knall, og jeg tror du gjør lurt i å bytte ut XTIene, ihvertfall til horna.

Digimoda DDC1100 bruker vell samme forsterkermodulene som står i mine Midgard Audio blokker og de fungerer bra de, men jeg er likevell ikke i tvil om at ATI forsterkeren jeg bruker på diskant/mellomtone spiller bedre men leverer på langt nær samme effekt. Jeg prøvde jo også Behringer iNuke og det var bare søppel... Så hadde jeg vært deg ville jeg nok vurdert å brukt noen gode og ikke nødvendigvis så kraftige "hifi" forsterkere på horna ihvertfall og enten noen gode PA eller kraftige hifi forsterkere på bassene.

Hadde kanskje ikke vært så dumt å bygd seg en 6-kanals Hypex forsterker?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BSS skal vell være noe av det bedre å oppdrive så det blir nok knall...
    BSS sine produkter er noe av det ypperste man får hva gjelder denne type produkter og er meget spent på hvordan systemet til Jerome blir til slutt. Håper man får komme en tur på besøk og få en demo.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    BSS sine produkter er noe av det ypperste man får hva gjelder denne type produkter og er meget spent på hvordan systemet til Jerome blir til slutt.
    Jeg har ikke lekt så mye med den men her er det Espen brukte:
    Jeromes Nye Hjemmekino-clipboard01-jpg

Jeromes Nye Hjemmekino-clipboard02-jpg

Eksempler på DSP elementer:
    Jeromes Nye Hjemmekino-clipboard03-jpg

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Håper man får komme en tur på besøk og få en demo.
    Du er gjerne velkommen til byggeplassen min, når som helst

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LD premium PA forsterkere kan være noe?

F.eks

Lydbilde.no - DJ utstyr, PA anlegg og utstyr, Lysutstyr, Bilstereo - Numark, Eminence, LD Systems - CD spillere, Platespillere, Forsterkere, Høyttalere, PA topper, PA forsterker, DJ spiller, DJ Mixer LD Systems

The new LD Premium Audio 3-stage CLASS-H SMPS amplifiers incorporate all the features to meet all your needs, whether you’re starting a P.A. amplifier project from scratch or just need to upgrade your present sound reinforcement equipment. In the LD Premium amps, you’ll find 2 and 4 channel models, all offering high power levels at low distortion in the range 1.5 to 6 kW, yet weighing around 8.6 kg and only 30 cm deep.

Model Name: SP1K8
    Output Power 1 kHz, <0,05 % THD:
    2 Ohm 2 x 880 W
    4 Ohm 2 x 575 W
    8 Ohm 2 x 325 W
    Bridge at 4 Ohm 1760 W
    Bridge at 8 Ohm 1150 W
    Output Circuity: Class H
    Frequency Range (power bandwidth ± 0.25 dB): 20 Hz - 20 kHz
    THD (20 Hz - 20 kHz): < 0.05 %
    S/N Ratio: 112 dB
    Damping Factor (20 Hz - 500 Hz at 8 Ohm): > 500
    Crosstalk (20 Hz - 20 kHz): > 75 dB
    Voltage Gain (selectable): 26 / 32 / 38 dB
    Input Sensitivity: 2.6 / 1.3 / 0.6 V
    Protection: Soft-start, Turn-on Turn-off transients, Muting at turn-on, Over-heating, DC, RF, Short-circuit, Open or mismatched loads, Overloaded power supply, ICL (Inteligent Clip Limiting), PMS (Power Management System), SSP (Soa Sentry Protection)
    Controls: On / Off Switch, Volume, Voltage Gain, Dual / Link Switchable, Bridge Mode Configuration Switch
    Indicators: Signal, Temperature, ICL (Inteligent Clip Limiting), PMS (Power Management System)
    Connectors:
    Input: 2 x XLR
    Line Output: 2 x XLR
    Speaker Output: 2 x Speakon
    Power Supply: 230 V - 50 Hz
    Dimensions (W x H x D): 483 × 88.9 × 310 mm

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BSS skal vell være noe av det bedre å oppdrive så det blir nok knall, og jeg tror du gjør lurt i å bytte ut XTIene, ihvertfall til horna.

Digimoda DDC1100 bruker vell samme forsterkermodulene som står i mine Midgard Audio blokker og de fungerer bra de, men jeg er likevell ikke i tvil om at ATI forsterkeren jeg bruker på diskant/mellomtone spiller bedre men leverer på langt nær samme effekt. Jeg prøvde jo også Behringer iNuke og det var bare søppel... Så hadde jeg vært deg ville jeg nok vurdert å brukt noen gode og ikke nødvendigvis så kraftige "hifi" forsterkere på horna ihvertfall og enten noen gode PA eller kraftige hifi forsterkere på bassene.

Hadde kanskje ikke vært så dumt å bygd seg en 6-kanals Hypex forsterker?
    Enig. Ville ikke brukt PA-forsterker på horna. Antar at det er JBL 2446/7 som er driver. Den tåler ikke mer enn 100w/8 ohm uansett, så en god og oppløst hifi-forsterker burde være riktig.

Selv har jeg en av de bedrelåtende pro-ampene her hjemme (LabGruppen IP-450), men den blir slått av min Bryston (300wpc/8ohm) - spesielt i mellomtone og diskant. Bedre oppløsning og mindre "hard og flisete" lyd. En del dyrere selvsagt, men bruktmarkedet minsker forskjellen.

Anyway: Kult oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarene

Jeg er også på jakt etter circa 90m med høyttaler kabler. Da vurderer jeg å kjøpe en rull (100m for eks) for å få det litt billigere.
    Inakustik Høyttalerkabel Star Hvit, 2,5mm2 (fra Dynabel) er det jeg vurderer nå.

Har dere noe bra alternativer? Farge er uviktig, helst 2.5mm2.

En viktig poeng er at den skal være relativt enkelt å trekke gjennom 16mm k-rør.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe fremgang??

Gjort deg opp noen tanker/valg med tanke på forsterkere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe fremgang??

Gjort deg opp noen tanker/valg med tanke på forsterkere?
    Ja, litt fremgang. Jeg har fått på plass lerret og 2 suber og det er egentlig ikke nødvendig med 4 men litt overhead er greit å ha. Du vet hvordan det er :wink:

Jeg har testet litt lydisolasjon mot resten av nabolaget og det virker som det kommer til å fungerer som jeg hadde håpet. Jeg spilte noe musikk med mye bass, rundt 105-100dB på lytte posisjon og selv om gulvet og trappa i stua rett over vibrerer så hører vi ikke noe ute. Naboen kunne ikke høre mye eller. Han sa det hørtes ut som en vaskemaskin var på, ikke noe mer 8-)

Når det gjelder fremtiden så må jeg snarest handle rundt 90m med høyttaler kabler snart og en del signal kabler for å kunne flytte alt utstyr ut av rommet og koble DSPen som jeg kjøpte.

Jeg ser også på Emotiva XMC-1, Anthem AVM-50V og Sherbourn PA-7020:

Jeg har ikke bestemt meg på noe annet enn at jeg vil ha XLR ut. Finner jeg en receiver som ha det så blir den aktuelt.

På forsterker fronten så det eneste jeg har fått tid til å se er Sherbourn PA 7-150 (4 stk surround + 3stk diskant front):

Jeg håper å få tid til å finne noe forsterker til bass modulene i kveld eller i helgen. Jeg trenger ikke noe kraftverk, 5-600W/8Ohms per modul burde holde.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    LD premium PA forsterkere kan være noe?

F.eks

Lydbilde.no - DJ utstyr, PA anlegg og utstyr, Lysutstyr, Bilstereo - Numark, Eminence, LD Systems - CD spillere, Platespillere, Forsterkere, Høyttalere, PA topper, PA forsterker, DJ spiller, DJ Mixer LD Systems

The new LD Premium Audio 3-stage CLASS-H SMPS amplifiers incorporate all the features to meet all your needs, whether you’re starting a P.A. amplifier project from scratch or just need to upgrade your present sound reinforcement equipment. In the LD Premium amps, you’ll find 2 and 4 channel models, all offering high power levels at low distortion in the range 1.5 to 6 kW, yet weighing around 8.6 kg and only 30 cm deep.

Model Name: SP1K8
    Output Power 1 kHz, <0,05 % THD:
    2 Ohm 2 x 880 W
    4 Ohm 2 x 575 W
    8 Ohm 2 x 325 W
    Bridge at 4 Ohm 1760 W
    Bridge at 8 Ohm 1150 W
    Output Circuity: Class H
    Frequency Range (power bandwidth ± 0.25 dB): 20 Hz - 20 kHz
    THD (20 Hz - 20 kHz): < 0.05 %
    S/N Ratio: 112 dB
    Damping Factor (20 Hz - 500 Hz at 8 Ohm): > 500
    Crosstalk (20 Hz - 20 kHz): > 75 dB
    Voltage Gain (selectable): 26 / 32 / 38 dB
    Input Sensitivity: 2.6 / 1.3 / 0.6 V
    Protection: Soft-start, Turn-on Turn-off transients, Muting at turn-on, Over-heating, DC, RF, Short-circuit, Open or mismatched loads, Overloaded power supply, ICL (Inteligent Clip Limiting), PMS (Power Management System), SSP (Soa Sentry Protection)
    Controls: On / Off Switch, Volume, Voltage Gain, Dual / Link Switchable, Bridge Mode Configuration Switch
    Indicators: Signal, Temperature, ICL (Inteligent Clip Limiting), PMS (Power Management System)
    Connectors:
    Input: 2 x XLR
    Line Output: 2 x XLR
    Speaker Output: 2 x Speakon
    Power Supply: 230 V - 50 Hz
    Dimensions (W x H x D): 483 × 88.9 × 310 mm
    LD ampene er som Behringer og Thoman sine TA amper. Rebrandede modeller. Så det er velprøvde konstruksjoner som er rebranded.

LD ampene syntes jeg er mye for pengne akkurat som med Behringer og Thoman. Tamp Proline, som Thomann selger, er ganske mye kraft i, gitt at du ikke skal flytte den så ofte. Det er tunge drog, men gir helt absurde mengder kraft. Kan fint drive 4x 8@ohms elementer.

For ca 10k får du dog ganske mye bra på bruktmarkedet. Type Itech 4000, crown XTI 4002 eller 6002. Dersom du er heldig kan du finne noe mc2, Matrix eller LAB. Det går veldig på hva som ligger på brukten dog.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    LD ampene er som Behringer og Thoman sine TA amper. Rebrandede modeller. Så det er velprøvde konstruksjoner som er rebranded.

LD ampene syntes jeg er mye for pengne akkurat som med Behringer og Thoman. Tamp Proline, som Thomann selger, er ganske mye kraft i, gitt at du ikke skal flytte den så ofte. Det er tunge drog, men gir helt absurde mengder kraft. Kan fint drive 4x 8@ohms elementer.

For ca 10k får du dog ganske mye bra på bruktmarkedet. Type Itech 4000, crown XTI 4002 eller 6002. Dersom du er heldig kan du finne noe mc2, Matrix eller LAB. Det går veldig på hva som ligger på brukten dog.
    Jeg hadde tenkt på Crown sine men siden jeg ikke trenger noe DSP nå så blir de for dyre. DSI og XTI har jeg nå og de støyer for mye.

De andre forsterkerne kjenner jeg ikke så da må jeg undersøke litt. Har du noe erfaring med LD? Som sagt trenger jeg ikke flere kW men vil ha bra lydkvalitet (Behringer iNuke er ikke noe for meg for eks).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva XMC-1 virker til å gi bra valutta for pengene, men gudene må vite når den virkelig kommer i salg. Mange har hevdet at den kommer i sommer men jeg tror det ikke før jeg ser det... Anthem er nok bra men er vell noen år og dermed kanskje på grensa til "utdatert", itillegg til at den er mye dyrere. Skulle jeg kjøpt Sherbourn ville jeg uten tvil ha ventet på 7030 framfor 7020, blir det ikke Emotiva XMC-1 på meg blir det Sherbourn 7030

Ett annet alternativ er knaskje Outlaw 978 men som med XMC-1 drar det ut i tid.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt på Crown sine men siden jeg ikke trenger noe DSP nå så blir de for dyre. DSI og XTI har jeg nå og de støyer for mye.

De andre forsterkerne kjenner jeg ikke så da må jeg undersøke litt. Har du noe erfaring med LD? Som sagt trenger jeg ikke flere kW men vil ha bra lydkvalitet (Behringer iNuke er ikke noe for meg for eks).
    Har brukt noe av LD sine, og det er helt kurrant. Men er bedre lydkvalitet på XTI og Itech i mine øyne.

Du bør lete etter MC2 T serien. Den har høy lydkvalitet og yter bra. Du finner den jevnt og trutt på brukten.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Jerome i går og fikk en kjapp demo..

Utrolig trøkk! Satt bare og gliste under introscenen med banken fra The Dark Knight.. :twisted: Og selv om gulvet i stua over vibrerte (), var det så og si ingen lyd hørbar på utsiden av huset. Good job

Kan ikke si annet enn at dette blir helt rått!

Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •