Jeromes Nye Hjemmekino - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 291
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Takk for det

Jeg så på dem siste gang vi snakket sammen men jeg hadde helt glemt dem. Alt fokus gikk mot front rekka. 'Problemet', hvis det kan kalles et problem, er at de er utstyrt med 2245H og ikke 2242H (som går mye dypere). Hvis jeg husker rett så er de tunet rundt 30-35Hz med 2245H. Men jeg skal tenke på dette en gang til, mulig at det kan holde for meg... Takk for tipset!
    Da er du litt bedre i JBL verden enn meg, viste ikke at det var to typer av den. Takk for info!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da er du litt bedre i JBL verden enn meg, viste ikke at det var to typer av den. Takk for info!
    Det er egentlig enda flere elementer som kan brukes på disse kassene (3 eller 4 tror jeg). Jeg har fått en crash kurs av Baldrick også leste jeg litt på noe fora i USA.
    Noe som kom frem er at 2242H passer veldig bra i disse kassene, noe som blir solgt som JBL 4645C nå, mens 2245H trenger egentlig mye større kasser (som dine for eks) for å kunne tunes ned til 20-25Hz uten alt for mye EQ.

PS: Baldrick, du får rette meg hvis jeg skriver noe galt :wink:

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien spiller 2245 dypere enn 2242 bare de får stor nok kasse, problemet er at de må ha bortimot det doble av 4645 for å spille dypt nok, mao spiller 2242 adskillig dypere i 4645 kassene samtidig som de tåler mer juling.

2242 i 4645 kasser er faktisk av mange kinomaskinester regnet for å være kanskje den beste kinosuben på markedet... en får mer høytspillende som f.eks qsc sn 21" men komensererer en med flere kasser er det godt nok selv for de mest kresne kinosaler.

Når det er sagt spiller 2245 utrolig bra også i 4645 kassene men enkelte vil nok si den kanskje mangler noe under 25-30 hz. Til musikkbruk er 2245 fortsatt absolutt state of the art

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt i le théâtre rouge?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Noe nytt i le théâtre rouge?
    Vel, ikke så mye nytt. Jeg har ikke funnet noe forsterker løsning til frontene (min Yamaha receiver støyer ikke noe mens DSiene generer enormt mye støy, selv uten kilde tilkoblet...). Dette problemet irriterer meg en del for å si det mildt. Og jeg er nødt til å finne en løsning snart.

I tillegg brukte jeg så mye tid til å bestemme meg for å gi beskjed at jeg ønsket å kjøpe noe brukte suber at de ble solgt 1t før. Captain slow... :???:

Når det gjelder bilde så tror jeg at jeg kommer til å gå for Sony sin HW30 og Dreamscreen V4 duk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke helt dette at du sliter slik med støy.... skremmer meg såpass at jeg mer og mer tenker at jeg vil avvente salg av 3678ene mine før jeg får testet EAWene Støy er ikke noe gøy..

Sliter du med mye støy selv uten noe koblet til og gain på DSIene står lavt? Og det er likt på begge forsterkerne?

Hva suber skulle du kjøpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Liker ikke helt dette at du sliter slik med støy.... skremmer meg såpass at jeg mer og mer tenker at jeg vil avvente salg av 3678ene mine før jeg får testet EAWene Støy er ikke noe gøy..
    Enig med deg. Jeg regner med at du hadde hørt det hvis du hadde koblet DSi på dine høyttalerne. Men det er ikke noe som sier at det er et problem med andre typer forsterkerne (selv fra Crown).

Jeg så i en annen tråd at du vurdere iNuke. Hva får deg til å tro at de er bedre enn de andre alternativene?

Sliter du med mye støy selv uten noe koblet til og gain på DSIene står lavt? Og det er likt på begge forsterkerne?
    Ja, så lenge jeg ikke muter dem så er det støy. Selv med flytende innganger. Støyen kommer fra forsterkerne selv (forsterker eller DSP modulen vet jeg ikke) så de kan jeg ikke bruke på frontene. Men det som jeg synes er veldig rart er at en dårligere (teknisk sett) Yamaha receiver fungerer så mye bedre. Det er noe som jeg ikke forstår her.
    Og ja, det er likt på 2 DSi og 1 XTi.

Jeg må bare finne tid til å undersøke denne saken nærmere og finne en alternativ. Denne uka har gått alt for fort...

Hva suber skulle du kjøpe?
    Det er de som vi har snakket om. Selv om de ikke går ned til 20Hz så tror jeg at de kan være bra nok for meg. Og da blir det færre problemer med naboer

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg så i en annen tråd at du vurdere iNuke. Hva får deg til å tro at de er bedre enn de andre alternativene?
    Jeg tror ikke nødvendigvis det er en bedre løsning enn noe annet, men jeg sliter med å finne den "perfekte" løsningen for meg med tanke på DSP/XO/antall kanaler og Berhringer er ihvertfall en noenlunde rimelig løsning og har fått greie tilbakemeldinger men få har brukt de på horn så jeg vet ikke.

MiniDSP ampene er det jeg har mest troa på og blir kanskje også løsningen men de kommer fort på 30.000 og jeg er ørlite skeptisk på å svi av 30.000 på noe som fint få har prøvd. Har drevet litt korespondanse med MiniDSP for å få noen svar på bl.a. støy men de er fryktelig treige med å svare så ting tar tid...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig denne nye MiniDSP 10x10 enheten kan være noe for deg? Den er helt ny og var ikke lansert når jeg bestitle mine... virker som ett mer proff produkt enn de andre boksene, muilg den dermed også er bedre på støy?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig denne nye MiniDSP 10x10 enheten kan være noe for deg? Den er helt ny og var ikke lansert når jeg bestitle mine... virker som ett mer proff produkt enn de andre boksene, muilg den dermed også er bedre på støy?
    Takk for tips, jeg skal se litt nærmere på den.

Jeg tror at jeg skal prøve Digmoda plate ampene men jeg har ikke fått tid til å bestille enda så det er ikke avgjort enda

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg mer trua på MiniDSP sine plateforsterkere enn Digimoda, først og fremst pga jeg tror Pascal forsterkermodulene som MiniDSP bruker er vell så gode som Ice modulene som står i Digimoda (og er MYE kraftigere) og itillegg virker MiniDSP til å være bra DSP moduler. Men for all del, har lest mye bra om digimoda også og er nok en absolutt bra forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe ide om hvor mye denne kan koste?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De største MiniDSP ampene kommer på rundt 10.000 kr/stk inn til landet såvidt jeg har regnet meg fram til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De største MiniDSP ampene kommer på rundt 10.000 kr/stk inn til landet såvidt jeg har regnet meg fram til.
    Beklager, mitt innlegg var misvisende. Jeg trodde at det var mulig å kjøpe miniDSP 10x10HD eller PWR-DSP1/2/3 i Norge men det ser ikke slik ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Montering av V4 duk

Veldig lenge siden jeg skrev noe her. Men det har egentlig stått mer eller mindre stille. Mye jobb (har vært i utlandet nesten 3 uker), familie og det fine været har tatt alt min tid.

På fredag fikk jeg projektoren (Sony HW 30) og duken (Dreamscreen V4). Etter å ha brukt litt tid til å lage noe rammer så skulle jeg montere duken på mitt 2,35:1 Dreamscreen V4 lerret.

Vel, jeg må være dum fordi jeg kan ikke se hvordan Dreamscreen har tenkt dette. På AVShop sine sider ligger en monteringsguide men jeg ser ikke hvordan de får det til. Det er veldig irriterende, spesielt når V3 var så kjempe enkelt å montere.
    Jeg har startet en tråd (Link) for å få hjelp.

Jeg står forsatt fast så jeg setter stor pris på om noen kan hjelpe meg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg med annet enn vennlige ord, Jerome... Men det ordner seg jo for snille gutter, så regner med at du snart har løsningen. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går og i dag har flere små og store pakker kommet inn i hus:

DSP (konfigurert med analoge inn og utganger):
    BSS BLU-80:
    Jeromes Nye Hjemmekino-blu80-jpg

BSS BLU-32
    Jeromes Nye Hjemmekino-blu32-jpg

4stk JBL S1S-EX:
    Jeromes Nye Hjemmekino-jbl_s1s-ex-front-png

4stk JBL S800:
    Jeromes Nye Hjemmekino-jbl_s820-front-png

Oppo BDP-93EU:
    Jeromes Nye Hjemmekino-oppo_bdp-93_800x533_1-jpg

Jeg har ikke fått tid til å bære dem ned i hjemmekino men det blir gjort så fort jeg få mulighet. Det er også en god del kabler som må på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyttirakkern! Her satses det Dette bugner for trøkk!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så seriøst ut