Hjemmekino i kjelleren - Midgard Oberon 4.1 på plass.. UTEN BRUMMING! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 109 av 109
    Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    lenge siden oppdatering nå er rommet ferdig så du bare nyter kveldene i kinoen... hadde vært gøy og sett bilder av det ferdige resultatet

+1
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer snart bilder.. fikk en moralsk knekk når min X-30 projektor tok kvelden etter bare noen timers lampetid. Den er nå sendt til Oslo for å få loddet på en "dings" som skal fikse at projektoren henger seg.

Når denne er oppe igjen, skal jeg få ryddet, skrudd opp den innkjøpte benken, og tatt noen nye bilder!

I promise!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se flerne bilder her. Denne kinoen ser eksakt lik ut som jeg har sett for meg min kommende.
    Går det greit med PJ'en?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kino med disse høyttalerene, de var noe jeg vurderte lenge! Spent på lytteintrykk når du får orden på akustikken! (og bilder! )

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ny oppdatering. Fikk projektor tilbake etter å blitt "fikset", så 2/3 film, så kræsjet den igjen. Den er nå inne på sin 2. reperasjon. Vi får se om de greier å få orden på den nå eller så blir det å få tak i en annen PJ.

Lyden fra høytalerene liker jeg veldig godt. Rommet blitt er ganske "boksete" så må få opp noen akustiske tiltak etterhvert for å brekke av dette. Men Mantraene er oppløste og fine i lyden på film.

Eneste som svekker systemet hos meg nå er sub'en. Jeg har en gammel JBL Northridge sub som absolutt ikke henger med resten av utstyret. Her må noe vassere til etterhvert.

Bildet på X-30'en er jeg veldig fornøyd med (når det fungerer), så hvis jeg får en projektor som ikke henger seg og blinker feilmeldinger, så er jeg en fornøyd mann.

Ellers har det vært lite trafikk her inne de siste ukene, til dels for andre hobbyer og fint vær, men mest fordi jeg mistet litt "piffen" når projektoren streiket. Den må komme på plass og fungerer før jeg orker å gjøre forbedringer på akustikken!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å høre at du sliter med prosjektoren.

Jeg har en JVC DLA HD950 Black som jeg har vært VELDIG fornøyd med.
    Kjøpte hos AVshop i Oslo og fikk Gorm her inne til å proffkalibrere den.. Veldig bra resultat! Skal pusse opp "gutterommet" iløpet av dette året, så får vel prøve å legge ut noen bilder jeg også..

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo godtfolk!

Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på hva som har skjedd de månedene jeg har vært borte!

Jeg har slitt så sykt med projektoren at det har gått utover motivasjon til å holde på i kjelleren, og andre prosjekt (som terrasse og bad) har fått prioritet før kinoen!

MEN! Da projektoren kom tilbake etter reparasjon 2, funka den i 750timer før pæra tok kvelden. Den gikk inn en 3. gang, og nå byttet de strømforsyning og pære, så nå har jeg så godt som ny projektor igjen. Håper denne gang den holder litt lengre (bank i bordet!).

Nå som det er kaldt går interessen opp igjen på AVsnacks. Etter å ha vært på et par demoer på Velodyne SPL-1200 Ultra, så tror jeg at det blir min go-to sub.

Jeg må snart også få fingen ut å ordne meg noe akustikkbehandling av rommet. Vurderer å kjøpe meg et sett med Vicoustic plater får å se om dette kan ordne litt mer opp i lydbildet.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort min første investering på en god stund ( håper det kommer en snerten sak til snart ), som er 2 monoblokker fra Migard Audio.

Type Oberon 4.1 som jeg fikk kjøpt på brukten! Håper å kunne tilføre litt mer kontroll i lydbildet PS, bilder lånt på nettet.

Typisk at jeg skulle få problem med en jordsløyfe, men får nok bort den og med litt feilsøking og kaving! Har bestilt meg en http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/kabler/diverse-kabler/argon_ground-loop-isolator_argglibk.htm som jeg håper skal kunne løse problemet for meg.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ground Loop Isolatoren fikset problemet så nå kan jeg bare kose meg med den nye ervervelsen!

Fikk mye advarsler at Oberon ville høres "skarp og steril" ut sammen med Mantra'ene mine, jeg synes ikke det. Kanskje jeg bare er overraska over hvor stor forskjell det gjor å få noe mer effekt bak høytalerene. Bass og mellomtone er kontrollert på en helt annen måte, og høytalerene produserer en annen punch en jeg har kjent tidligere!

Kanskje når jeg har komt meg over gleden over nytt utstyr at jeg vil begynne å bli mer pirkete å legge merke til slike detaljer, men det virker ikke slik nå hvertfall.

Må i hvertfall høre flere type sjangrer musikk og forskjellige scener i filmer før jeg gir et endelig inntrykk!

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •