Lyddempings matriell DIY...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyddempings matriell DIY...?

Jeg er på jakt etter noen dempingsplater som jeg kan fange opp noe av refleksjonene i mitt kinorom med. De akustikkplatene til Rockwool (Mener det var de...) med filt i svart, hvit osv er gått ut og der er ingen alternative produkter...

Hva anbefales å bruke til demping av de høyere toner. For så vidt til bassfeller også, men fortrinnsvis tror jeg jeg vil se om jeg kan eleminere litt av refleksjonene fra sideveggene...

Var hos Byggwell i dag og fikk tips om enten Lydrinnsplater eller Termoplater.. Disse må i så tilfelle legges i sandwitch for å kunne oppnå en viss demping? Så bør man vel vite litt om hvor effektive de er?

Tips om egnet isolasjon for et DIY prosjekt mottas med takk :-)

RCS

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rockwool akustikkplater har blitt erstattet av Rockfon Industrial. De finnes i samme tykkelser som de gamle (selv om det ikke fremgår på nettsiden). Gå helst for 100 mm tykkelse.

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med 100mm tykk glava? hvilken funksjon vil den ha?
    Har noen meter med brannmurlist også, så det er mulig for meg og lage meg noen rammer og trykke noe glava inni og trekke noe stoff over.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsiS14
    Hvordan er det med 100mm tykk glava? hvilken funksjon vil den ha?
    Har noen meter med brannmurlist også, så det er mulig for meg og lage meg noen rammer og trykke noe glava inni og trekke noe stoff over.
    Hvilke glava? Hvilke densitet? Det finnes en hug med ulike typer. Det er ikke bare å bruke hva som helst. Glava vil fungere bra med en densitet på ca. 48 kg/m3. Er du usikker, så hold deg til rockfon industrial.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Rockwool akustikkplater har blitt erstattet av Rockfon Industrial. De finnes i samme tykkelser som de gamle (selv om det ikke fremgår på nettsiden). Gå helst for 100 mm tykkelse.
    Rockfon industrial er altså et Rockwool produkt?

Takker, skal få dette bestillt snorenstraks :-)

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A37 heter den, leter etter spesifikasjoner nå, men virker ikke som eg finner noe med densitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vert innom Monter i dag for å bestille Rockfon Industrial. Denne kostet i "Black" utførsel og 10cm tykk rett over 600kr.... Pluss 1100kr i frakt???

Karen på Monter ringte til kundeservice for Rockfon (Produktet har egen kundeservice) hvorpå han fikk beskjed om at disse var klar for utkjøring 15.oktober (De er altså helt ferske og ikke i butikk enda?). Ihvertfall fikk jeg beskjed om at en pakke ville koste 1100kr å frakte. Så da var det rimelig uaktuelt!

Det jeg ikke skjønner er jo at jeg aldrig har måtte betale noe ekstra i frakt fra Monter? De har altid hatt en bil her og der... Men kansje ikke så ofte fra Rockwool kansje...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Da har jeg vert innom Monter i dag for å bestille Rockfon Industrial. Denne kostet i "Black" utførsel og 10cm tykk rett over 600kr.... Pluss 1100kr i frakt???

Karen på Monter ringte til kundeservice for Rockfon (Produktet har egen kundeservice) hvorpå han fikk beskjed om at disse var klar for utkjøring 15.oktober (De er altså helt ferske og ikke i butikk enda?). Ihvertfall fikk jeg beskjed om at en pakke ville koste 1100kr å frakte. Så da var det rimelig uaktuelt!

Det jeg ikke skjønner er jo at jeg aldrig har måtte betale noe ekstra i frakt fra Monter? De har altid hatt en bil her og der... Men kansje ikke så ofte fra Rockwool kansje...?
    Sikkert fordi de bare ble bestilt din pakke fra Rockwool.

Uansett bør du ikke klage på en pris på 1700,- for en pakke dempeplater. Sjekk hva studiovarianter koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Sikkert fordi de bare ble bestilt din pakke fra Rockwool.

Uansett bør du ikke klage på en pris på 1700,- for en pakke dempeplater. Sjekk hva studiovarianter koster.
    Nei du har nok rett i at de er dyre, men det er jo 1100kr man normalt sett ikke trenger å betale generelt sett....Så det er jo litt sure kroner. Spesielt når frakt er dyrere en produktet man trenger også.

Årsaken er nok at de sjeldent har Rockwool bilen der da det meste blir hentet fra andre Monterbutikker i destriktet. Disse Rockfoon platene er vel trolig ikke vanlig lagervare.

Får ta en ringerunde og se om noen andre får inn dette på lager her i destriktet...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monter er blant de dyreste i Norge. Men nå det er sagt, så koster Rockfon Industrial en del og prisene har steget en del de siste årene. Frakten kan man unngå dersom man få butikken til å bestille samtidig med sine bestillinger fra rockwool. Det har jeg gjort gjennom Neumann flere ganger. Og Neumann får omtrent ukentlig leveringer fra rockwool, så da trenger man heller ikke å vente lenge. Så sjekk med Neumann eller eventuelt andre byggevarefirma.

Det er nok ingen som lagerfører rockfon industrial.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •