Lydvegg mellom kjellerleilighet og kinorom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydvegg mellom kjellerleilighet og kinorom

Da er eg endlig ferdig med å bygge kjellerleilighet, og begynner så smått å planlegge kinorommet. Eg skal lage ein skjikkelig byggetråd når eg først kommer igang med kinorommet, men i førsteomgang så lurer eg litt på korleis eg skal gjer det mellom leiligheten og kinorommet.

Lerrete kommer til å henge på ein vegg mot leiligheten. I dag er det ein 4" vegg med 2lags gips inn mot leiligheten. Planen min er å isolere denne og legge 2lag med gips inn mot kinorommet. Så sette ein ny 3" eller 4" vegg ein cm fra denne. Denne veggen vil det da komme veggbokser i, så denne blir ikkje tett. Er dette ein ok måte å løyse det på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag menar RuneW gjorde något liknande med sina väggboxar. Se hans tråd, den är fantastisk.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk glava.no og rockwool sine sider, de har mange gode tips.

Ideen din er på rette sporet. Det virker som du ivaretar brannsikringene mellom de to boenhetene som er bra.

Du må tenke på gulvet og. Lyd bærer veldig godt i gulv, ikke bare gjennom gulv men langs gulv og. Den nye veggen din må isoleres fra gulvet. Med andre ord så må den nye veggen din ikke stå rett på betongen, da mye lyd vil vandre fra vegg og ned i gulvet og bre seg i halve huset. Dette gjelder da strengt tatt for hele gulvet i hjemmekinoen. Skal lydisolering være bra så må en gjøre det skikkelig.

Lykke til.

Mvh
    Kjell

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •