Lydisolere vindu (kun om natten)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydisolere vindu (kun om natten)

Jeg bor ut mot en gate med en god del veistøy (fra bil, buss og vogntog), og ønsker derfor å lage en innretning som jeg kan putte inn i vinduskarmen om natten, og ta ut påfølgende morgen. Er det noen som har noen gode forslag til materialer, og hvor jeg kan få kjøpt dette? Tenkte opprinnelig på en skumplate med pyramideform som tetter godt, men vet ikke om dette er en optimal løsning, ei heller hvor det selges.

Forslag mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eit eller anna isolasjonsmateriale i riktig str. med trekk rundt, ev. ei ramma?

No veit ikkje eg heilt korleis vinduet ditt er. Tenkte automatisk på mitt 50x50 vindu...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finne på noe med en 100mm Rockwool akustikplate? Men må bli helt tett ved kantene da... Der jeg bodde før rev jeg av listene rundt vinduene, der var det så og si ikke isolert....Hjalp MYE bare å få tettet rundt vinduet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmh
    Jeg bor ut mot en gate med en god del veistøy (fra bil, buss og vogntog), og ønsker derfor å lage en innretning som jeg kan putte inn i vinduskarmen om natten, og ta ut påfølgende morgen. Er det noen som har noen gode forslag til materialer, og hvor jeg kan få kjøpt dette? Tenkte opprinnelig på en skumplate med pyramideform som tetter godt, men vet ikke om dette er en optimal løsning, ei heller hvor det selges.

Forslag mottas med takk!
    Här tror jag du får problem att bli nöjd. Buller från väg är otroligt svårt att få bukt med. Börja med att byta ut vindu till ordentligt isolerat.

Det kan faktist vara värt att mäta buller du får. Överstiger det en viss gräns så kan du faktist söka hjälp av kommunen för detta. Jag är i en process att göra detta själv då en väg utanför mig har 100ggr mer trafik nu än då huset byggdes.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmh

Forslag mottas med takk!
    Kan man gjette på at du leier der du bor nå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Kan man gjette på at du leier der du bor nå?
    Ja, jeg leier, så det å bytte ut vindu er ikke aktuelt. Kan jo prøve å bytte ut listene.

De rockwool akustikkplatene må vel pakkes inn i noe, slik som vanlig isolasjonsmateriale?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •