bygging av kino rom, støyisolering gulv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bygging av kino rom, støyisolering gulv

hei

har et eldre hus som jeg renoverer, og nå har jeg endelig fått ok på "søknaden" om kinorom med sjefen i huset, hehe. så har begynt å rive romet å skal til med isoleringen. romet blir 5m langt å 4m bredt, har fått et lite tips angående isolering av gulv. legge asfaltplate og eventuelt flytende spon oppå for så å legge klikk gulv på toppen. noen som har noe formeninger om dette? muli å legge klikk gulv rett på asfaltplaten eller? litt skeptisk på dette iforhold til om det vil presse sammen asfaltplatene ved mye belastning. noen andre alternativer uten for mye arbeid og som ikke steler så mye høyde?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var ikke mye hjelp å få:shock:

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også brukt asfaltplater inne, men da mer for å lage isolerte kanaler for varmluft under front og bakplattinger i kinoen.

Det du tenker på er å bruke asfaltplatene til trinnlydplater, for å lydisolere rommet. Har ikke hørt om noen som har gjort akkurat det før. Mulig at det kan virke lydisolerende, men hvorfor ikke bruke trinnlydplater? Nå vet jeg ikke pris pr kvadratmeter på trinnlydplater, men det kan vel ikke bli så mye dyrere enn asfaltplater? Etter det jeg forstår dreier det seg jo bare om ca 20 kvadratmeter...

Vil også nevne at asfaltplater kan gi fra seg litt lukt. Mine gjorde ikke det, de var lagret en stund før jeg brukte dem.

Skal du allikevel bruke asfaltplater ville jeg i hvertfall brukt spon i mellom disse og klikkgulvet. Vil du unngå at det bygger for mye kan du jo bruke veggsponplater, som bare bygger ca 12mm. Det kommer litt an på tykkelsen på klikkgulvet. Er disse av de tynneste variantene bør du muligens gå for tykkere sponplater for å unngå at gulvet blir for mykt.
    Husk å ha minst en cm mellomrom mellom vegg og gulv, slik at gulvet kan "leve" litt. Da oppnår du også best lydisolering. Bruk også bunnfyllingslist og fug til slutt slik at det blir tett mellom vegger og gulv!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, har besluttet og droppe isolering på gulv og helder gjør en sjikkleig jobb med isoleringen i etg under når den skal totalrenoverest til neste sommer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •