Vanskelig å få godkjent hjemmekino i nytt hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanskelig å få godkjent hjemmekino i nytt hus

Skal byggemelde nytt hus og må da skrive hva rom skal brukes til. Oppholdsrom skal visstnok ha vindu, argo går det ikke an å lage nye kinoer uten vindu. Noen med tips for å unngå dette problemet? Kalle rommet bod?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg med vindu og dekk til?

Kan være greit å tenke på andrehåndsverdien også.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal bygge AV-rom i mitt hus, og da selvsagt helt uten vinduer. Dette gikk gjennom helt uten problemer eller kommentarer hos kommunen, men vi brukte en arkitekt for å sette opp planløsningen. Vi antar ved et videresalg av kinoen i utgangspunktet ikke skal medgå i "BRA" ettersom det ikke er å regne som oppholdsrom grunnet manglende vinduer, så det må en jo nesten vurdere litt selv sånn i forhold til salgsverdien på huset. Svir en av 20 kvadrat på en kino som en ikke får igjen noe for er jo selvsagt det veldig mye penger om en har tenkt å selge... Jeg har ikke tenkt på selge på maaaaaaaaaange år, så for min del er det helt irrelevant.

Legger ved planløsningen for 1. etasjen der AV-rommet befinner seg!

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg skal bygge AV-rom i mitt hus, og da selvsagt helt uten vinduer. Dette gikk gjennom helt uten problemer eller kommentarer hos kommunen, men vi brukte en arkitekt for å sette opp planløsningen. Vi antar ved et videresalg av kinoen i utgangspunktet ikke skal medgå i "BRA" ettersom det ikke er å regne som oppholdsrom grunnet manglende vinduer, så det må en jo nesten vurdere litt selv sånn i forhold til salgsverdien på huset. Svir en av 20 kvadrat på en kino som en ikke får igjen noe for er jo selvsagt det veldig mye penger om en har tenkt å selge... Jeg har ikke tenkt på selge på maaaaaaaaaange år, så for min del er det helt irrelevant.

Legger ved planløsningen for 1. etasjen der AV-rommet befinner seg!
    Håper du ikke har døtre, da vil det ene badet oppe fort bli en flaskehals... Når jeg bygde hus la jeg rør for signalkabler og strøm for projektor i taket på en stue i 2 etasje med mye vinduer. Må være fint å kunne bygge et fullstendig dedikert kinorom uten andre hensyn til kombibruk, he-he. Lykke til begge to!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke tenkt å selge før om veldig lenge. Uansett skulle man tro at et dedikert svart kinorom heller skulle øke interessen blandt budgivere. Men huset har 3 etasjer, 5 soverom (eller treningsrom/kontor), så plassmangel skal det ikke stå på. På grunnflata er huset 130m2 stort. Så får jeg ikke et av-rom uten vinduer gjennom i kommunen, kommer jeg sannsynligvis til å kalle dette en bod.

Egentlig rare lover å regler, da et kinorom begynner å bli ganske vanlig i år 2011.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asaf
    Jeg har heller ikke tenkt å selge før om veldig lenge. Uansett skulle man tro at et dedikert svart kinorom heller skulle øke interessen blandt budgivere. Men huset har 3 etasjer, 5 soverom (eller treningsrom/kontor), så plassmangel skal det ikke stå på. På grunnflata er huset 130m2 stort. Så får jeg ikke et av-rom uten vinduer gjennom i kommunen, kommer jeg sannsynligvis til å kalle dette en bod.

Egentlig rare lover å regler, da et kinorom begynner å bli ganske vanlig i år 2011.
    Ja, støtter deg 100 %. For noe tull hva kommunen skal bry seg med og ikke...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Håper du ikke har døtre, da vil det ene badet oppe fort bli en flaskehals... Når jeg bygde hus la jeg rør for signalkabler og strøm for projektor i taket på en stue i 2 etasje med mye vinduer. Må være fint å kunne bygge et fullstendig dedikert kinorom uten andre hensyn til kombibruk, he-he. Lykke til begge to!
    ...dattera får bruke vaskerommet om hu skal jåle seg...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asaf

Skriv bod og trekk det ut av boareal og kun på BRA. Spiller jo ingen trille mtp verdi. Enten treffer du noen som vil ha kino eller så kan de brukes til bod.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •