Josruu`s kinorom: Ferdig! Bilder i "min hjemmekino" - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 135 av 135
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ble kjempepent. Bildene er slett ikke så ille som du vil ha det til. Husk at mange av de som har flotte bilder på profilene sine jobber endel med de i Photoshop og lignende. Et tips om man ikke har fjernkontroll, er å sette på selvutløser. Da får kameraet stå helt i fred og det blir ikke noe bevegelse.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompis! Nå som du har Kalibrert systemet ordentlig og er dritfornøyd er vel hverdagen snasen, selv med en liten blemme på samvittigheten? Må nesten spørre litt jeg.

Hvordan har du gått frem? Jeg brukte kalibrringstråden til Kringlyd, og fikk mye bedre lyd i Sweetspot. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne perfekt vinkling på høytalerene enda, for det virker ikke som jeg er helt i mål.

Hvis det ikke er for mye jobb, må du gjerne fortelle litt mer detaljert om hva som har gitt mest utslag hos deg.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke morro å ta en slik telefon nei....
    Takk for ros teddytusen Jeg tok vel ca 300 bilder totalt for å få noen få jeg var fornøyd med. De er behandlet ørlitte grann i Gimp2 (etter instrukser i Alkars tråd.

Det jeg begynte med var at jeg målte opp avsanden fra fronter og senter til sweetspot før jeg brukte mikrofonen. Avstanden fra venstre, høyre og senter og til sweetspot er helt lik nå. 250cm mener jeg det ble. Så kjørte jeg autokalibreringen med mikrofon. Så var jeg ganske fornølyd en stund, helt til jeg hadde vært hos Flageborg... Lastet ned demo cd`n og satte i gang Har ikke justert avstanden på noen høyttalere, eneste jeg har gjort er å vinkle de litt mer utover (toe out) i forhold til hvordan de var. Dette gjorde jeg med ett spor på plata som inneholder 7 trommeslag som begynner ute på venstre side og fortsetter over til høyre side. Mens trommeslagene går så kan du peke ut ganske nøyaktig hvor i lufta de treffer

Brukte dette sporet og ett til som inneholder en pil som blir skutt ut og treffer veggen litt bak meg på høyre side. Spilte trommesporet på repeat mens jeg flyttet litt (millimetre om gangen) og satte meg ned og hørte. Dette gjorde jeg helt til jeg syns jeg fikk den effekten jeg ønsket. Bare pass på at stolen/soffaen ikke står helt inntil veggen, da dette visstnok vil kødde til effekten.

På denne plata er det også flere spor som inneholder denne effekten og mange andre kule effekter
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer fælt på om jeg skal kjøpe med en Boxee box for å bytte ut WD TV boksen.
    WD TV har begynt å hakke igjen på flere filmer, er generelt blitt tregere enn før og den takler ikke HD lyd... Og det hjelper ikke på at en kompis har kjøpt Boxee Box og er stor fornøyd!!

Får se litt nærmere helga om det har blitt noe handel
    Noen som leser denne tråden som har boxee box så kom gjerne med kommentarer om den!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kjøp! Helt trygt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med alkar. Meget fornøyd med min boxee box..
    Kan jo eventuelt teste ut selve boxee programvaren til pc før du bestemmer deg.. Den er det bare å laste ned i fra hjemmesiden til boxee..

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boxee

Er ikke noe og lure på den er bare helt genial... Og kan også styres via ELPE produkter om du har det:-P

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxeen er handlet og blir sendt i morgen regner jeg med.
    Må jeg laste ned egen boxee programvare og installere på pcn eller trenger jeg bare å koble den opp, legge inn konto opplysninger og koble den til nett? Alle filmer, bilder og musikk ligger i delte mapper på pcn allerede så da burde dne kansje finne det uten noe mer om og men?

Tips til hvordan få mest og best mulig utbytte av den tas i mot
    Er mest spent på Hd lyd og hvordan den takler .mkv filer på rundt 40gb. Og ja, jeg har ett slik ELPE produkt

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og sikler på en sub til om dagen. Jeg er fornøyd med lyden i XTZ`n men jeg skulle gjerne hatt både dypbass og trøkk. Hvis jeg hadde kjøpt en XTZ 12" til, satt den oppå den andre og fått tunet den nederste til å spille dypt og den øverste til å trøkke litt mer, tror dere det hadde blitt bra? Eller ville det blitt problemer med å få de til å spille skikkelig samstemt siden de ikke ville være likt tunet?

Det blir nok uansett ikke noe handel av sub i disse regningstidene vi har forran oss nå men man kan alltid begynne å planlegge litt i go tid

Edit: Eller hva med en 10" som tok seg av trøkket? Det vil kansje ikke fungere i det hele tatt, siden den blir mindre enn den andre...

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og kjøpe en svs sub? Massevis av trøkk og dyp bass i dem.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Sitter og sikler på en sub til om dagen. Jeg er fornøyd med lyden i XTZ`n men jeg skulle gjerne hatt både dypbass og trøkk. Hvis jeg hadde kjøpt en XTZ 12" til, satt den oppå den andre og fått tunet den nederste til å spille dypt og den øverste til å trøkke litt mer, tror dere det hadde blitt bra? Eller ville det blitt problemer med å få de til å spille skikkelig samstemt siden de ikke ville være likt tunet?

Det blir nok uansett ikke noe handel av sub i disse regningstidene vi har forran oss nå men man kan alltid begynne å planlegge litt i go tid

Edit: Eller hva med en 10" som tok seg av trøkket? Det vil kansje ikke fungere i det hele tatt, siden den blir mindre enn den andre...
    Har du prøvd svs? har alltid lurt på hvordan XTZ er sammenlignet med svs.
    prisen er jo ganske lik på de minste svs og xtzene.

Vet i hvertfal at det viktigste med sub er og ha den riktig kalibrert, ellers er det ikke mye trøkk den gir :P
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare prøvd den minste til SVS, den med 12" og lukket kasse og jeg ble ikke særlig imponert over den. Men kansje en av sylinder subbene hadde gjort deg?
    Det blir nok aller helst den billigste av de hvis jeg ikke kommer over noe på bruktmarkedet...
    Er ikke låst til å ha en XTZ til, gjerne SVS, har hørt flere av de andre subbene deres og de spiller jo bra

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Boxee Box i hus og selv om jeg bare så vidt har rukket å koble den opp og satt den til å begynne å skanne filene mine har jeg trua på denne

Den spilte iallefall filmer som WD TV HD ikke klarte pgs filstørrelse. Der den bare hakket og låste seg spiller Boxee`dem av som bare det. Mangler å prøve HD lyd men det kommer

Eneste som jeg syns er litt dumt, er at filmer og serier må ha det helt riktige navnet for at den skal finne cover osv på nett, men går man via "filer" så finner man jo alt der så det er egentlig ikke det største problemet. Også kunne jeg ønsket meg lys i fjernkontrollen

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd en del siden sist her nå
    Fikk en XTZ w12 i hus så nå er det 2 som jobber med dype frekvenser her

Stolene er byttet ut med en sovesofa, det gjorde faktisk noe med akustikken i rommet og er mer armkrokvennlig selvsagt
    Har malt bakveggen i matt mørk farge fra Jotun og det gjorde en del med refleksjoner fra tvn.

V1800 er byttet ut med en Pioneer SC-LX83.
    Har ikke hatt Pioneeren i mer enn ei uke enda så jeg er ikke helt fortrolig med alt av justeringer enda men har fått det til å spille veldig bra! Det ble stor forskjell på musikk kontra Yamahaen og Pio`n er mye kraftigere enn Yamahaen. Har ikke koblet på Emotivaen enda og den drar 683 overraskende bra syns jeg. Må venne meg til lyden i den så skal jeg koble til effekten igjen og høre hvordan det blir da.

Subbene er ikke helt hundre jsutert inn men det begynner å nærme seg ganske bra. Spiller bra på musikk men syns jeg savner det lille ekstra på film, men det kan jo like gjerne være at XTZ`ene ikke har det som skal til der.

Kommer justeringshjelp til helga så regner med det skjer noen forandringer her da Bilder av hvordan det ser ut nå har jeg ikke fått tatt enda men de dukker opp i min hjemmekino etterhvert!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det vært stille en stund nå men litt har det da skjedd.
    2 subber har blitt til 1, korrigert skikkelig så den ene låter bedre enn 2 nå.
    Kjøpt HTpc som jeg kjører XBMC på som egentlig fungerer veldig bra.

Siste nå er at jeg har kjøpt 2stk B&W 601 som skal brukes som side høyttalere. Spørsmålet er da hvor de burde stå? Har to muligheter, ene er ved siden av sofaen, ca 40cm unna ørene til de som sitter ytterst, blir kansje litt for mye rett i øret? Andre er ca 1 m forran sofaen, vil dette kansje fungere bedre? De skal stå på stativer som er 65cm høye.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •